Aviseringar
Rensa alla

VadHurVarför tränar ni? 🙂


Simmar för att hålla mig i form samt blir knäpp annars.


   
SvaraCitera

iddqd:

5x5, verkar vara det mest populäraste. Ska faktiskt iväg och träna om några minuter bara.

Hittade beginner och advanced. Orkar du skriva/kopiera hur schemat ser ut?


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Hittade beginner och advanced. Orkar du skriva/kopiera hur schemat ser ut?

Ah, beginner är det. Har knappt kollat på advanced eftersom det riktar sig till folk som har hållt på lite längre än jag.

Hur som helst, såhär ser det ut:

A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Inverted rows 3xF
Armhävningar 3xF
Reverse crunches 3x12

B:
Knäböj 5x5
Stående skivstångspress 5x5
Marklyft 1x5
Pull-ups/Chins 3xF
Prone bridges (plankan) 3x30 sek


   
SvaraCitera

iddqd:

Hur som helst, såhär ser det ut:

Okej. Kör du alltså knäböjen tre gånger i veckan? Lika tungt varje gång eller varannat lätt pass?


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Okej. Kör du alltså knäböjen tre gånger i veckan? Lika tungt varje gång eller varannat lätt pass?

Man ökar med 2.5 kg varje pass.

Iaf, jag styrketränar (samma program som iddqd) och tränkar kampsport, närmare bestämt Krav Maga två till tre gånger i veckan.


   
SvaraCitera

passaro:

Man ökar med 2.5 kg varje pass.

Läste dock att när man kom upp i lite högre vikter så funkade inte detta, utan man skulle träna ett lätt pass för att man inte återhämtar sig så snabbt.

Du knäböjer väl en del, funkar det med 2,5kgs ökningar varje pass för dig?


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Läste dock att när man kom upp i lite högre vikter så funkade inte detta, utan man skulle träna ett lätt pass för att man inte återhämtar sig så snabbt.

Jo, glömde bort det där.

Dock fungerar det rätt bra för mig. Eller nu vet jag inte, har varit på semester i en månad och är nu sjuk som faen så har tappat en del nog. Men när jag väl tränade så fungerade det bra. Kom upp till 120 kg knäböj relativt snabbt.


   
SvaraCitera

passaro:

Men när jag väl tränade så fungerade det bra. Kom upp till 120 kg knäböj relativt snabbt.

Efter detta då? Eller det kanske var då du tog semester. Men kan tänka mig att det går riktigt fort i början.

Blir lite sugen på att pröva något liknande sen om jag får igång rygg osv som just nu är ganska rökt. Blir ingen benträning ett tag framöver ser det ut som.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Efter detta då? Eller det kanske var då du tog semester. Men kan tänka mig att det går riktigt fort i början.

Det var precis innan jag tog semester.
Men sedan går det ändå rätt segt, känns som det iaf. Men det fungerar ändå i och med att man inte ökar vikten såpass mycket varje pass.

Gör det, rätt skoj schema och man når resultat snabbt. Om du vill få igång rygg så är annars marklyft rätt bra.


   
SvaraCitera

Vad: svälter
Hur: inte äta mat
Varför: vill gå ner i vikt


   
SvaraCitera

passaro:

Gör det, rätt skoj schema och man når resultat snabbt. Om du vill få igång rygg så är annars marklyft rätt bra.

Nej alltså, skada... Körde rätt mycket tunga böj och marklyft senaste månaderna fram till för två veckor sedan.

Hade lite känningar i ryggen en vecka. Körde dock ändå knäböj en dag och voila, efter två set blev det mycket värre... Kände inget under själva böjarna men efteråt så märkte jag att jag var fucked. [shake]


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Nej alltså, skada... Körde rätt mycket tunga böj och marklyft senaste månaderna fram till för två veckor sedan.

Jaha, aj fan. Tråkigt.

Då är nog det programmet inget för dig just nu när du har skadan i och med att basen för det programmet ligger i knäböjen, som är den viktigaste övningen.


   
SvaraCitera

vad:inget
hur:inget
varför:är lat


   
SvaraCitera

passaro:

Då är nog det programmet inget för dig just nu när du har skadan i och med att basen för det programmet ligger i knäböjen, som är den viktigaste övningen.

Nä, det får bli sen. Kommer inte köra samma program, är inte mycket för sånt... Föredrar att köra som jag känner för. Men tänkte att jag kan prova böj 5x5 med ökning 2,5kg i veckan, eller nåt liknande.

Aja, skall gå och träna nu. Ryggpass blir det idag. Mer fokus på exempelvis latsdrag nu [crazy]


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Aja, skall gå och träna nu. Ryggpass blir det idag. Mer fokus på exempelvis latsdrag nu [crazy]

Du är ju skadad? xD

Jag vill också träna, orka bli sjuk direkt efter semestern. =(
Gått ner 4 kg också, oh. =(


   
SvaraCitera