Aviseringar
Rensa alla

Väga fördelar och nackdelar


Ämnesstartare

Hej!

Frågan lyder:

Är det alltid bättre att ta den enklare vägen än den svåra vägen?

Om man tar den svåra vägen flera gånger så blir den enklare och bjuder på fler fördelar. Den enklare vägen tar alltid med sig en del nackdelar.

Frågan kom upp under diskussionen om rökning. Att jag röker för att det är enklare för mig att vinna sociala fördelar när jag röker än när jag inte röker. Men frågan kan också beröra om det är enklare att inte träna än att åka och träna - men om man vänjer sig vid träning så mår man bättre än om man inte tränar kontinuerligt.


   
Citera


   
SvaraCitera

Nej, inte alltid. Men väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livets verkliga belöningar får man inte genom att "ta det lugnt" hela tiden. Den "svåra", ansträngande vägen är den som verkligen ger något här i livet. Man måste ligga i, sätta sig själv i besvärliga situationer, göra det lite svårt för en.


   
SvaraCitera

shajjn:

Livets verkliga belöningar får man inte genom att "ta det lugnt" hela tiden. Den "svåra", ansträngande vägen är den som verkligen ger något här i livet. Man måste ligga i, sätta sig själv i besvärliga situationer, göra det lite svårt för en.

Det är bra skrivet Jonas. Det är viktigt att göra sånt man inte klarar av med 100% säkerhet från början för att kunna utveckla sig...


   
SvaraCitera

Nej man brukar få lida för det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det är bra skrivet Jonas. Det är viktigt att göra sånt man inte klarar av med 100% säkerhet från början för att kunna utveckla sig...

Spottade dina boomeranger på en av dina bilder! [smile]
De utgör symboler för din utveckling.


   
SvaraCitera

shajjn:

Spottade dina boomeranger på en av dina bilder! [smile]
De utgör symboler för din utveckling.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WTF??


   
SvaraCitera