Aviseringar
Rensa alla

Väga sig och mäta sig


Ämnesstartare

Hejsan, jag har börjat fundera på en sak. Varje gång skolan börjar så brukar man ju väga och mäta sig, nu är det så att jag har gått ner i vikt istället för upp, vilket man vanligtvis brukar göra. Och vanligtvis när man växer ( vilket jag såklart har gjort ) brukar man gå upp i vikt också. Jag undrar bara, hur tror ni hon kommer reagera? tror ni att hon inte kommer bry sig eller bli orolig? Det skulle vara jobbigt om hon tjatade på mig, eller om mina föräldrar gjorde det.. hehe.


   
Citera
Ämnesetiketter

klart hon kanske kommer ställa någon fråga om det. hur mycket har du gått ner?
alltså min sjuksköterska frågade mig på fullt allvar om mina föräldrar gav mig mat när jag var liten utan att göra någon stor grej utav det. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

klart hon kanske kommer ställa någon fråga om det. hur mycket har du gått ner?alltså min sjuksköterska frågade mig på fullt allvar om mina föräldrar gav mig mat när jag var liten utan att göra någon stor grej utav det. haha

Har gått ner 4 kg eller nåt sånt, inte så mycket 🙂 haha.


   
SvaraCitera

mariaa123:

Har gått ner 4 kg eller nåt sånt, inte så mycket 🙂 haha.

kan väl säkert fråga något om det men borde inte vara någon större grej. Varför har du gått ner i vikt?


   
SvaraCitera

Det beror lite på hur gammal du är, hur mycket du vägde innan och hur mycket du gått ner. Har du inte växt särskilt mycket på längden och inte var skitsmal innan lär de nog inte bry sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

kan väl säkert fråga något om det men borde inte vara någon större grej. Varför har du gått ner i vikt?

Tyckte inte om min vikt så slutade äta godis/snacks osv och åt lite mindre.


   
SvaraCitera

mariaa123:

Tyckte inte om min vikt så slutade äta godis/snacks osv och åt lite mindre.

hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Det beror lite på hur gammal du är, hur mycket du vägde innan och hur mycket du gått ner. Har du inte växt särskilt mycket på längden och inte var skitsmal innan lär de nog inte bry sig.

okej, bra:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hur gammal är du?

13, snart 14.


   
SvaraCitera

mariaa123:

13, snart 14.

visst, sluta ät godis och annat skit. Men ät dig mätt vid frukost, lunch och middag iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

visst, sluta ät godis och annat skit. Men ät dig mätt vid frukost, lunch och middag iaf.

jadå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte för att jag tror att hon kommer fråga någonting, men ifall att hon gör det, så är det väl bara att säga som det är? Att du slutat äta godis och sånt samt äter lite mindre.
Och att sluta äta godis och sånt onyttigt är ju enbart positivt! [y]


   
SvaraCitera
Sonya

Om du var texo undra lite normalviktig innan och har gått ner till underviktig, då kommer skolsköterskan säkert ställa några frågor och så, men annars tror jag inte det är någon större sak. Men såklart 4 kg, det är ju rätt mycket att gå ner antar jag..


   
SvaraCitera

ätstörning kommer definitivt instinktivt dyka upp i hennes tankebanor, men finns andra anledningar till viktnedgång.
tror ej hon kommer lägga mycket vikt på din viktnedgång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ätstörning kommer definitivt instinktivt dyka upp i hennes tankebanor, men finns andra anledningar till viktnedgång. tror ej hon kommer lägga mycket vikt på din viktnedgång.

hm.. okej


   
SvaraCitera