Aviseringar
Rensa alla

Vägen till en flickvän


Ämnesstartare

Jag tror att jag har uppnått det mesta i mitt liv tycker jag , har ett jobb och goa vänner. Men det fattas bara en flickvän. Är 22-år och har aldrig haft en.

Jag hänger på dejtingsidor , är mig själv och addar dem på msn och sedan så händer det inget.

Om man aldrig någonsin har haft en flickvän så blir det säkert svårare i framtiden kan jag tänka mig. Det sjuka är att jag är rätt så lång och stabil kille , en fd kampsportare. Så jag utstrålar ingen rädsla så. Liksom va fan en kille på 165 cm verkar ju ha mer pondus än mig tycker man, men de kan nog ha för att han känner sig redan underlägset och därmed så bygger han upp sitt eget självförtroende.

Vägen till flickvän lär nog vara i tre steg.

1) - Att vara sig själv:
Visst det går an att vara sig själv, då jag är mig själv så är jag nyfiken och ställer intressanta frågor som har med deras intresse att göra. Om en tjej gillar hästar så försöker jag ställa frågor om just ridning och hur roligt det kan vara ibland att vara bland hästar. Jag är mig själv hela tiden, det enda som kan hända är att jag överdriver lite lite grann för att imponera , MEN jag är alltid ärlig.

Hittills har det inte kommit någon resultat, så man börjar ju undra varför ingen tjej accepterar det.

2) - Att ha ett eget liv:
Det har jag också, jag tränar och umgås med mina egna vänner även om de kanske inte är de coolaste vännerna, men jag accepterar dem iallafall.

Inget resultat här inte tycker jag.

3) - Självkänsla och självförtroende

Här kan det svacka lite, vad innebär att ha ett självförtroende och självkänsla? Är det att man skratta och ler på fester eller att man är sig själv och njuter av livet? Jag gillar mig själv rätt så ofta, MEN min självkänsla sjunker då jag inte får napp på fester eller på andra ställen. Jag ser par och andra killar som får något. Det är då man börjat undra vad som är fel på mig.

Som person är jag rätt så allmänbildad inom kultu/geografi och länder samt språk. Jag kan förutom svenska och engelska två språk till (är ingen invandrare) så jag försöker att lära känna nya människor genom språk. Min starkaste egenskap är kreativitet, jag kan hitta på mycket som funkar praktiskt också.

Min storebror ställde en mycket bra fråga, han frågade "Är du en intressant person?" , jag kunde inte svara på det. Hur fasiken gör man sig själv intressant? Är det att kunna allt eller vad är det?

Alla tjejer som är intresserade brukar själv vara en förälder (tonårsförälder) alt. arbetslös eller ge ut små signaler över att de är desperata. Jag har inget emot dem förstås , men allt måste ju passa in.

Ett annat problem är att jag analyserar sönder mig och har otroligt svårt att förstå mig på kroppsspråk, så det har nog hänt att det har funnits tjejer som har visat intresse med sina subtila signaler som jag inte kan läsa. Önskar att tjejer vore lite mer rakare nuförtiden och säga som det är "Hej där! Hur står det till? Du verkar vara en intressant person!"

Ja uppskattar all er hjälp alt. hur ni gick till väga från att inte har haft någon till en partner.


   
Citera

Dont do it.


   
SvaraCitera

Varför måste man ha någon bara för att? Vänta istället.


   
SvaraCitera

Min hypotes lyder att det är svårare att hitta något när man söker. Dessutom verkar det inte vettigt att leta. Då söker man efter någon för att ha någon, istället vara med någon för att man vill vara med just denne. Man kan inte finna rätt person om man letar. Borde vara svårare iaf.


   
SvaraCitera
Correh

Det kommer! Det du kan göra är att putsa ditt utseende till 100, då får du mera brudar, alltså större chans att hitta någon som passar dig.[smile]


   
SvaraCitera

shabbe:

Jag hänger på dejtingsidor , är mig själv och addar dem på msn och sedan så händer det inget.

Dude, snacka inte med dom mer än 3 ggr innan du frågar om nummret.

Snarare, säg åt henne att ge dig nummret.

Ring en gång och slösnacka,
en gång till och bestäm date, 1-2 dar senare.

Och ÖVA ÖVA ÖVA.

Tog mig 3-månader när jag var oskuld, sen var det klart 😀


   
SvaraCitera

tja tja[wink]


   
SvaraCitera

Tror inte att det finns några speciella steg. Till slut hittar du en tjej som är perfekt för dig. Det jag märkt utifrån den tid som jag träffat tjejer är att de kommer när man som minst söker efter dem [y] Gå ut och ha kul med dina kompisar så ordnar sig allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo självklart så kommer allt positivt när man minsta anar , allt från jobb till framgång. Man kanske vinner en massa pengar när man minst anar det.

Men grejjen är att det är förbaskat svårt att övertyga dem att jag är en intressant person.

Då det gäller dejtingsidor så är jag antingen för framfusig eller för passiv, liksom skall jag berätta allt som jag gör i mitt liv eller inte. För gör jag inte det så kanske hon likt förbannat tappar intresse.

Men jag måste vara ännu mer rak på ska, liksom dejt eller inte? Det är ju för fasiken en dejtingsida som skall leda till dejt tycker man.

På festerna så pratar jag med alla människor , men så fort någon visar intresse så blir jag osäker. Hon kanske visar att hon är tänd fast hon har en pojkvän, de vet ju fan inte jag. Alla tjejer är ju fasiken konstiga i dagens samhälle. Min brorsa verkar ju kunna få en dejt typ efter en vecka medan jag kämpar på i månader för att ens få träffa henne och är jag mig själv. Borde inte en fd kampsportare som kan två språk vara en intressant person tycker ni?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Greger_EFG:

Dude, snacka inte med dom mer än 3 ggr innan du frågar om nummret.

Snarare, säg åt henne att ge dig nummret.

Jag har snackat med en tjej tre-fyra gånger , men jag skall fråga då. Hon skrev efter tredje gången att hon inte ger ut nummer till någon kille som hon inte känner. Men då är ju frågan när hon gör det då? Efter ett halvår? [chocked]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sagitta:

Varför måste man ha någon bara för att? Vänta istället.

För att det känns som att jag inte kommer att finna henne.[n]


   
SvaraCitera

shabbe:

vad innebär att ha ett självförtroende och självkänsla? Är det att man skratta och ler på fester

Nej. Det är att vara trygg i sig själv och veta vart man står.

shabbe:

Min brorsa verkar ju kunna få en dejt typ efter en vecka medan jag kämpar på i månader för att ens få träffa henne och är jag mig själv.

Så därför är...

shabbe:

Alla tjejer är ju fasiken konstiga i dagens samhälle.

?

shabbe:

Borde inte en fd kampsportare som kan två språk vara en intressant person tycker ni?

Att man har ett visst antal kvaliteter definierar inte att man är intressant.

Enligt det du skriver så verkar du ju vara en asbra kille, så förstår inte varför du inte lyckats på kärleksfronten....

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

shabbe:

För att det känns som att jag inte kommer att finna henne.

Men så känner alla tills de hittar den där rätta.


   
SvaraCitera

shabbe:

Men grejjen är att det är förbaskat svårt att övertyga dem att jag är en intressant person.

Sluta försöka då! Du kommer med all säkerhet till slut att träffa en tjej som tycker att du är en intressant person utan att du måste anstränga dig för att visa det. Var bara dig själv, och förstora inte upp detta [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Enligt det du skriver så verkar du ju vara en asbra kille, så förstår inte varför du inte lyckats på kärleksfronten....

Ja säg det, jag är varken fet/smal utan är sådär. Jag gillar att träna och är målmedveten. Enda problemet jag har är att jag analyserar sönder mig och tror en jäkla massa , om någon inte svarar på en fråga så tror jag direkt att han/hon inte gillar mig fast i själv verket så var de kanske upptagna med att göra något annat.

Jag går rätt så ofta till en psykolog, jag tränar mer och mer på gym och så för att hålla igång formen. Jag gillar att vara med människor jag trivs med.

Men det är asjobbigt det här med tjejer , jag får en känsla över att mitt liv skulle ha varit bätter om jag vore en tjej för då slapp jag tänka på det här. Men å andra sidan så skulle jag väl ha känt mig mer utnyttjad av killar pga sex.

Jag skall vara mer framåt, ingen skall stoppa mig.

Så ja, jag verkar vara en toppenkille och jag är för det mesta trygg med mig själv och anledningen varför jag inte skulle vara det är pga att jag kanske är trött sliten pga en hård vecka eller att jag umgås med fel människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har liknande problem. Tror mest att jag bara går på fel tjejer. Kanske går på lite för snabbt med att bjuda ut folk, men vad fan. En fika är ju ingenting, det är ju bara lite kul [cool]
Säger man nej till en fika så är man dum, punkt slut! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Sluta försöka då! Du kommer med all säkerhet till slut att träffa en tjej som tycker att du är en intressant person utan att du måste anstränga dig för att visa det. Var bara dig själv, och förstora inte upp detta [y]

Jag vet, jag skall inte skryta eller så utan vara mig själv. MEN gör jag mig inte sedd så är det ju lönlöst.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonesh:

Säger man nej till en fika så är man dum, punkt slut! [no-no]

Framförallt om man bjuder på det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Man kan ju också undra hur det var förr, hur skulle jag ha löst det här år 1990? Ja, då hade jag väl bara varit oftare ute. Kanske folk är mer instängda idag pga internet och andra aktiviteter som kryllar runt. Jag vet inte, men jag vet att diskotek idag var inte som för 30 år sedan.


   
SvaraCitera

shabbe:

MEN gör jag mig inte sedd så är det ju lönlöst.

Det räcker nog med att du är med vid sociala tillställningar och är glad och utåtriktad. Allt löser sig i slutändan, även om man ibland inte tror det.


   
SvaraCitera