Aviseringar
Rensa alla

Vägen till en flickvän


Ämnesstartare

Ok, så om vi säger såhär. Att hädanefter så skall jag vara mer gladare och piggare då jag är på sociala tillställningar. De har jag iofs varit förut men utan napp, men då hade jag inte så bra kompisar heller måste jag medge.

Jag vågar faktiskt lite mer nu, alltid ett bra steg.


   
SvaraCitera

shabbe:

jag får en känsla över att mitt liv skulle ha varit bätter om jag vore en tjej för då slapp jag tänka på det här.

Varför skulle det vara enklare att vara tjej i den här frågan?

shabbe:

Men å andra sidan så skulle jag väl ha känt mig mer utnyttjad av killar pga sex.

?[confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

shabbe:

De har jag iofs varit förut men utan napp, men då hade jag inte så bra kompisar heller måste jag medge.

Så det var deras fel?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

shabbe:

Man kan ju också undra hur det var förr, hur skulle jag ha löst det här år 1990? Ja, då hade jag väl bara varit oftare ute.

Har du läst historia över huvud taget?

shabbe:

men jag vet att diskotek idag var inte som för 30 år sedan.

Hur vet du det? Källa tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Så det var deras fel?

Nej det vette rackarn, men jag mådde inte så bra heller. Har väl aldrig mått bra i hela mitt liv så att säga iochmed att jag bär en diagnos som gör mig så annorlunda och konstig att jag har haft självmordstankar en gång i tiden.

antrax:

Har du läst historia över huvud taget?

Klart jag har, jag vet att kommunikationen på den tiden är inte som idag. Idag använder vi oss internet.

antrax:

Hur vet du det? Källa tack

Bekanta och 60-talister rent generellt, ingen hade mobil eller internet som sagt.

antrax:

Varför skulle det vara enklare att vara tjej i den här frågan?

Därför om en attraktiv tjej verkligen visar intresse så får hon oftast som hon vill, vi killar måste läsa böcker som The Game eller liknande för att ens övertyga tjejen att vi duger.


   
SvaraCitera

shabbe:

.

Tips: svara alla i ett och samma inlägg istället för att svara dem med ett inlägg var. Onödigt att få oss moderatorer att jobba med att slå ihop 2-3 av dina inlägg 😉


   
SvaraCitera

shabbe:

Klart jag har, jag vet att kommunikationen på den tiden är inte som idag. Idag använder vi oss internet.

[bigsmile] No kiddin.
Men du har inte i åtanke att dåtidens normer var annorlunda, att klassfrågan var viktigare eller att "fina flickor" inte skulle umgås med män hur som helst?

shabbe:

Bekanta och 60-talister rent generellt, ingen hade mobil eller internet som sagt.

Jag har istället hört att folk lättare skapar kontakter idag och hittar pojkvänner/flickvänner över internet. Utbudet är större då man kan komma i kontakt med fler.

shabbe:

Därför om en attraktiv tjej verkligen visar intresse så får hon oftast som hon vill, vi killar måste läsa böcker som The Game eller liknande för att ens övertyga tjejen att vi duger.

Men alla mindre attraktiva tjejer då? Alla tjejer med dåligt självfötroende som kan kampsport och två språk?
Har de det lättare?
Menar du att attraktiva killar inte klarar av att hitta flickvänner/pojkvänner innan de läst en bok? Finns det inget annat än utseende?


   
SvaraCitera

Jag tycker att det mest låter som att du gnäller och tycker att det är tjejers fel att DU inte har någon flickvän.

Där har vi svaret till varför. Du har attitydproblem.


   
SvaraCitera

shabbe:

Hon skrev efter tredje gången att hon inte ger ut nummer till någon kille som hon inte känner. Men då är ju frågan när hon gör det då? Efter ett halvår? [chocked]

Antyd att du slutar prata med henne om du inte får nummret.

Det brukar funka.


   
SvaraCitera

antrax:

Men alla mindre attraktiva tjejer då?

antrax:

Har de det lättare?

Klart det har.

Fast det spelar ingen roll för honom då han är MAN.

xsaosinx:

Det räcker nog med att du är med vid sociala tillställningar och är glad och utåtriktad. Allt löser sig i slutändan, även om man ibland inte tror det.

Exakt, att vara DÄR är bästa lösningen, att fixa så möjligheterna uppstår^^


   
SvaraCitera

shabbe:

Ok, så om vi säger såhär. Att hädanefter så skall jag vara mer gladare och piggare då jag är på sociala tillställningar. De har jag iofs varit förut men utan napp, men då hade jag inte så bra kompisar heller måste jag medge.

Klart att det är större chans att någon får syn på dig i folkvimlet om du ser ut som en glad kille. Men jag får fortfarande känslan av att du förstorar upp allt det här kolossalt mycket. Var så glad eller pigg som du känner för, var bara dig själv. Det är så som du hittar någon som passar just dig.

shabbe:

Jag vågar faktiskt lite mer nu, alltid ett bra steg.

Tipptopp [y]


   
SvaraCitera

det är omöjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, det är fegt att mig som skyller på tjejerna att de inte kan visa intresse.

För mig så känns det bara som att det är tjejen som skall sköta om spelet och inte mig, liksom denna könsroll tar kål på mig. Nu låter väl detta barnsligt, men även min mamma säger att det är många tjejer som spanar in mig då jag är ute i stan med min mamma eller handlar och så vidare, men det känns som att hon bara säger så för att tröst mig. Klart som fasiken att ens mamma inte vill säga tvärtom så att säga.

Så ja, det enda sättet vore väl att jag fortsätter att vara glad och sluta med det här analyseringen. Ibland så sitter jag och planerar på hur jag skall säga för att få ett ligg, men allt skall ju komma naturligt och givetvis personkemin.

Just nu känns det bara att jag kommer bara att få hänga med överviktiga tjejer som är antingen en förälder eller är arbetslös, jag vill bryta trenden och få något bättre. Kan fan inte acceptera att jag vill vara tillsammans med någon som inte passar mig.

Jag sysslar alltså med kampsport , eller rättare sagt har sysslat med det. Kanske jag borde ta tag i det igen? Jag verkar ha lättare att skaffa vänner trotsallt som jag hade problem med för bara två år sedan.


   
SvaraCitera

Äh, vad ska man med flickvänner till, det finns många andra vänner som säkert kan vara mycket bättre vänner än flickvänner ändå. 🙁


   
SvaraCitera

shabbe:

Jag sysslar alltså med kampsport , eller rättare sagt har sysslat med det. Kanske jag borde ta tag i det igen?

Hur ska det hjälpa dig att få mer tjejer?
Gör det för din egen skull istället, för att det är kul och bra att träna...


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

Min hypotes lyder att det är svårare att hitta något när man söker. Dessutom verkar det inte vettigt att leta. Då söker man efter någon för att ha någon, istället vara med någon för att man vill vara med just denne. Man kan inte finna rätt person om man letar.

Word.


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

Min hypotes lyder att det är svårare att hitta något när man söker. Dessutom verkar det inte vettigt att leta. Då söker man efter någon för att ha någon, istället vara med någon för att man vill vara med just denne. Man kan inte finna rätt person om man letar.

Word.


   
SvaraCitera