Aviseringar
Rensa alla

Väggprydnad utan borrhål?


Ämnesstartare

Då mitt och Åttas sovrum för tillfället är väldigt tomt och tråkigt hade det varit fint med någon slags väggprydnad.

Problemet är att väggen jag vill smycka är en betongvägg. Vi har ingen slagborr och eftersom det är en hyresrätt vill hyresvärden inte ha alltför många hål i väggen (redan när vi flyttade in var väggarna alltför misshandlade).

Jag vill alltså ha tips på hur jag kan ordna någon fin väggprydnad utan att borra i väggen.

Här är den mycket spännande väggen:
Image

Förslag gällande fula väggklistermärken där det står något fjantigt på latin undanbedes.


   
Citera

Tejp/lim.


   
SvaraCitera

Image
[party]


   
SvaraCitera

finns ju tavelstegar tror jag dem heter


   
SvaraCitera

lim, tejp å såndära häftmassa lämnar åxå märken, nål häftstift e svårt å få fast i en tapet. Tror åxå de kan heta tavelstegar, eller tavelkrok. En vit plastmåjj me 3 stift som man bankar fast i väggen me minimal skada.


   
SvaraCitera

Sätt upp ett fint tygstycke och fäst med häftstift. Blir ju endast småhål av det.


   
SvaraCitera

Det finns ju krokar med dubbelhäftande tejp på, det lär ju fungera om det inte är tapet. Vilket det ser ut att vara. Det finns krokar med små spikar tavelspikar, men det fungerar inte heller antar jag [mad] Det blir ju minihål ändå.

sådan där blå gegga? häftmassa.

HMHMH. Silvertejp.


   
SvaraCitera

Capture:

eftersom det är en hyresrätt vill hyresvärden inte ha alltför många hål i väggen (redan när vi flyttade in var väggarna alltför misshandlade).

Vadå, är ni snälla och lydiga mot er hyresvärd? :S:S:S:S:S

Hål i väggarna efter borrhål räknas som normalt slitage. Ni får borra hur mycket ni vill!


   
SvaraCitera

använd inte häftmasse gägget för de blir fläckar som inte går å måla över! Kom på ensak, när ja bodde hemma hängde ja en gång upp en samling jänkebils navkapslar presis överallt i mitt rum. Navkapslarna kostar nog garanterat runt 35.000kr å va knökat på väggarna å dom hängde ja fast me en vit grunka me 3 stifft, grunkan såg ut som siffran 9. Ja tyckte de va häftit, farsan "gammel raggare" tyckte de åxå meeeen, morsan fick ju frispel å blev skogstoki så de va bara att ta ner å paketera i sina papplåder igen.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Hål i väggarna efter borrhål räknas som normalt slitage. Ni får borra hur mycket ni vill!

word


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

häftstift

Inte Gugge:

små spikar tavelspikar

Capture:

betongvägg

Inte Gugge:

sådan där blå gegga? häftmassa.

Har funderat på detta, men då kan man ju inte ha ramar om man ska ha bilder uppe - häftmassa orkar ju knappast det. Blir nog inte jättevackert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Hål i väggarna efter borrhål räknas som normalt slitage. Ni får borra hur mycket ni vill!

Ah. Okej. Vi har dock ingen slagborr, och ingen av mina föräldrar har det heller.

Sist vi skulle borra upp något här fick min far låna en borr av en arbetskompis. Rätt omständigt.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Hål i väggarna efter borrhål räknas som normalt slitage. Ni får borra hur mycket ni vill!

Anser hyresvärden att det är för mycket så tar han ut en avgift när man flyttar. [sad]


   
SvaraCitera

Capture:

men då kan man ju inte ha ramar om man ska ha bilder uppe -

Det kan ni ju ändå inte ha då ni inte kan borra i väggen. Kolla om någon av grannarna har. Har också betongväggar, och alla saker är uppsatta av en granne.


   
SvaraCitera

isola:

Anser hyresvärden att det är för mycket så tar han ut en avgift när man flyttar.

Vad jag hört så är det normalt slitage att borra för att sätta upp hyllor och tavlor. Tror inte hyresvärden får ta ut en avgift för det.

Capture:

Ah. Okej.

Kolla med hyresgästföreningen eller nått innan om ni skulle få för er att göra det iaf, tänk om jag har fel nu.


   
SvaraCitera