Aviseringar
Rensa alla

Vägra vaccination


Ämnesstartare

Jag verkligen HATAR sprutor, och när jag var 11 och skulle utomlands så vägrade jag att ta den i ca 20 min, tills de höll fast mig så att jag var stilla och sen tvingade i den.

Och nu har jag fått reda på att man ska få en i klass 8 också...

Om ni kollar på "nya barnvaccinationsprogrammet" här så ser ni
http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2663

HUR FAN SKA JAG KLARA AV DET HÄR?

Jag kommer vägra åka dit och vägra ta den, om de som är äldre än de som är födda 2002 inte behövde ta den i 8:an så va fan ska jag det då?

DET ÄR EN JÄVLA NÅL SOM SKA IN I IGENOM ENS SKINN OCH IN I MUSKELN MED NÅ DÖDA BAKTERIER OCH EN MASSA JÄVLA KEMIKALIER.

Det gör ont att ha en nål i huden av en anledning; FÖR ATT MAN INTE SKA HA DET, KROPPEN SÄGER NEJ!

Jag kommer fråga om de kan strypa min nerv så att jag inte känner nåt, som i min gamla tråd om det.

Och försök inte att hjälpa till genom att säga att det finns emla plåster, då de inte hjälper ett skit, de bedövar huden lite halvbra, men muskeln är ju inte bedövad.


   
Citera
Ämnesstartare

fyfan

i feel ya


   
SvaraCitera

Det är ett måste?


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Vaccin kan rädda livet på dig, bara så du är medveten om det. 

applekakanshaj2

Det gör ont att ha en nål i huden av en anledning; FÖR ATT MAN INTE SKA HA DET, KROPPEN SÄGER NEJ!

Du kan isf ha samma resonemang kring operationer. Även dem gillar inte kroppen då de gör förfärligt ont utan bedövning, men kan rädda livet på dig Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde du skulle snacka om autism först haha.

Var också rädd förut men det blev bättre efter jag hade gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men lol. Det är inte särskilt kul att ta sprutor men det gör ju absolut inte så ont som du verkar hävda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leiz:
Vaccin kan rädda livet på dig, bara så du är medveten om det. 
Du kan isf ha samma resonemang kring operationer. Även dem gillar inte kroppen då de gör förfärligt ont utan bedövning, men kan rädda livet på dig Tumme upp

Jag vet, men då så sover  man ju. Jag har injektionsfobi, min pulls höjs så fort jag tänker på sprutor eller ser bild av nån få en.

När jag var 7 år så sa dom att det inte kändes. De sa 1...2... OCH SÅ STACK DOM PÅ 2, och fick jag värsta schocken, och skrek ock grät. ERA JÄVLAR

Därför så vägrade jag när jag var 11, de var två stucken som häll i mig samtidigt som jag kämpade emot och skrek, och sen så gjorde det sjukt ont. Och efter så sa de att jag skylle "erkänna" att jag inte tyckte att det var så farligt, och att jag skulle säga det när jag kom hem, MEN FAN HELLER, DET VAR VÄRRE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Men lol. Det är inte särskilt kul att ta sprutor men det gör ju absolut inte så ont som du verkar hävda.

Beror på minnen från 7-11 års åldern antar jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Beror på minnen från 7-11 års åldern antar jag...

Precis, så det är bara att göra och inse att det inte är hela världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, gör det bara. Smärtan är över på en sekund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man inte har en labil sköterska förstås, vilket jag hade sist jag tog spruta, men det är en annan historia. 


   
SvaraCitera

8an? Varför ska du ta vaccin i 8an och mot vad? Min senaste var typ i 4a eller 5an. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:
8an? Varför ska du ta vaccin i 8an och mot vad? Min senaste var typ i 4a eller 5an. 

De har nåt nytt vaccinations program, där alla som är födda 2002 eller senare behöver ta en i 8:an eller i 9:an.

och min skola ska ta den i 8:an


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prova laserkirurgi i ögonen, då kommer du tycka att sprutor är mesigt senTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk om du inte tar sprutan då och sedan får den sjukdomen vaccinet skyddar mot. Då kan du nog räkna med fler än en spruta plus massa annan skit du måste ta. 

Btw det gör inte ens ont att ta en spruta. 


   
SvaraCitera