Aviseringar
Rensa alla

Vägrade ta kvinnlig chef i hand - fick skadestånd


Ämnesstartare

MissAnox: Religionens organisation är ett effektivt verktyg för att legitimera patriarkat, men det finns fler sådana verktyg och patriarkatet uppstod inte med religionen.

fast nu upprätthåller ju folk dessa pga sin tro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: Men det var inte han som ställde dem mot varandra. Det gjorde de själva.

Det är ett enskilt fall som inte är representativt för samhället eller för kvinnor och olika religioner. Tror du att det var en slump att Vehnk valde att sprida just denna artikel? Tror du att han har en agenda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: fast nu upprätthåller ju folk dessa pga sin tro

Jag gillar inte konservatism öht, men det finns sekulär sådan också. Dessutom är sexism vad jag sett flitigt förekommande i ateistiska kretsar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:
Jag är inte säker, men ts påminner mig väldigt mycket om de avregistrerade användarna Ganthuc, Contoige och Historien. Samma skrivsätt, samma agenda, ungefär.

Har varit uppenbart sedan dag 1. 
OnT: sämsta skadeståndet ever...


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Ifall muslimen inte ville skaka hand så är det så med saken. Men å andra sidan var en anmälan överdriven. Men gissning utgår jag att din tråd inte är ämnad åt kulturkrock, utan är en, finslipad smutskastning om muslimer. Eller hur? 

Vehnk: Vad tycker ni. Gjorde kvinnan rätt som ville tvinga fram ett handslag, eller hade mannen rätt att förvägra att ta henne i hand av specifikt religiösa skäl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Det är ett enskilt fall som inte är representativt för samhället eller för kvinnor och olika religioner.

Men jag tror det är ganska vanligt i islam att dom ser ner på kvinnor ovanligt mkt.

MissAnox: Tror du att det var en slump att Vehnk valde att sprida just denna artikel? Tror du att han har en agenda?

Tycker du att man ska göra saker av en slump? Fattar inte. Är lite trög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: Men jag tror det är ganska vanligt i islam att dom ser ner på kvinnor ovanligt mkt.

Jag tror att jag förstår varför du tror det, men ser inga belägg för ett sådant påstående.

ennie: Tycker du att man ska göra saker av en slump? Fattar inte. Är lite trög.

Min
poäng är att Vehnk gissningsvis inte sprider artikeln för
kvinnorättsrörelsens sak utan för att spä på främlingsfientlighet.
(Islamofobi är på modet just nu i Sverige, så det passar utmärkt.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Islamofobi

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar: utan är en, finslipad smutskastning om muslimer. Eller hur?

Riktigt snitsigt gjord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Jag gillar inte konservatism öht, men det finns sekulär sådan också. Dessutom är sexism vad jag sett flitigt förekommande i ateistiska kretsar också.

Men denna sexism är okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Det är ett enskilt fall som inte är representativt för samhället eller för kvinnor och olika religioner.

Det här är inte direkt första gången muslimer kräver särskilda privilegier pga sin religion och får skadestånd när de förvägras dessa privilegier. Skjut inte budbäraren, som man säger.

Czar: Men gissning utgår jag att din tråd inte är ämnad åt kulturkrock, utan är en, finslipad smutskastning om muslimer.

Vehnk behöver inte smutskasta muslimer. Det sköter de så bra själva.


   
SvaraCitera

MissAnox: Min poäng är att Vehnk gissningsvis inte sprider artikeln för kvinnorättsrörelsens sak utan för att spä på främlingsfientlighet. (Islamofobi är på modet just nu i Sverige, så det passar utmärkt.)

lol @ ateistiska kretsar. Som om ateism vore ett synsätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Men denna sexism är okej?

Nej, varken sexism eller islamofobi känns tilltalande. Vad tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Jag tror att jag förstår varför du tror det, men ser inga belägg för ett sådant påstående.

Det tror jag inte alls du förstår. Vet att det finns väldigt vrickade saker i en del muslimska länder.
Skitsamma orkar inte prata om detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: Det här är inte direkt första gången muslimer kräver särskilda privilegier pga sin religion och får skadestånd när de förvägras dessa privilegier. Skjut inte budbäraren, som man säger.

Det kallas inte privilegium längre då det gäller majoriteten. Det är orsaken.

tevepro: lol @ ateistiska kretsar. Som om ateism vore ett synsätt.

Ja?


   
SvaraCitera