Aviseringar
Rensa alla

Väldigt oregelbunden mens...


Ämnesstartare

Halloj! [bigsmile]

Jag har då väldigt oregenbunden mens och har jämt haft det, men det verkar till och med bli värre? [confused]
Fattar inte vad som händer. Jag började få mens vid 14:års ålder och är 19 så det borde ju ha fixat sig så det är mer regelbundet.

Jag har den med 2 eller t.o.m. 3 månaders mellanrum, men det är mest 2. Har hänt 2eller 3 gånger att det varit 3 månaders mellanrum. Det är ju inte alls jobbigt för mig precis känns ju skönt att inte ha den så ofta men det måste ju vara något fel. Dessutom vill jag ju inte få det jättesvårt att få barn sen.

Hur ska jag kunna veta när jag har mens egentligen. Jag får nog börja skriva upp det. Har slarvat så mycket med det men måste skärpa mig! Så vad tror ni? Jag borde väl gå till nån ungdomsmottagning så får dom väl berätta vad som kan orsaka det. Men borde jag skriva upp ett par gånger först så dom ser hur det verkar?

Vore tacksam för svar [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du kanske är undernärd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä jag är linte smal men definitivt inte mullig heller. Så det är nog inte det. Men jag kanske inte äter av något speciellt? Grönsaker äter jag VÄLDIGT lite av. Kanske nåt sånt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer grönsaker[y]


   
SvaraCitera

eh,har inget med grönsaker att göra

anteckna i en bok vilka datum,hur länge och hur långt imellan du har mens,gjorde jag i typ 2 år,då har man nåtsånära koll när man kan vänta sig den för den va inte direkt punktlig,eller skaffa p-piller,d gjorde livet så mycke enklare.[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade det när jag vägde lite för lite, sen gick jag upp typ.. öh, fyra kilo och då blev den regelbunden och snäll. (grotesk mensvärk dock men det hör inte till saken..)
annars kanske det är för att du är stressad och oroar dig mycket? då kan den bli helt mongo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jasså men jag känner mig inte så stressad. Vill gärna hitta nåt jobb men jag bor ju hemma så det är ingen panik. Fattar verkligen inte vad det kan vara. Jag är inte för smal det är jag säker på.
Så tycker ni jag ska anteckna några gånger och SEN gå för det är ju inte bråttom precis... Undrade bara om någon har det likadant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa P-pills och problemet är ur världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska jag ha det när jag är oskuld? Det känns väldigt onödigt, jag vill bara veta varför min mens är så konstig.


   
SvaraCitera

Det du kan göra om det är jobbigt med oregelbunden mens är att gå till UM eller gynekolog och kolla att allt är normalt. Vissa har helt enkelt mer regelbunden mens än andra.

Tyvärr är det inte så mycket annat att göra än att vänja sig vid den mens man har, om du inte vill äta hormoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag föresten fått min mens och jag skriver upp när jag har den nu och ska nog fortsätta med det. Jasså man kan ha det så hela tiden då utan att det är något fel? Ja jag ska väl inte klaga när jag har mens så sällan [smile]

Tack så jättemycket för svar [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emii:

Vore tacksam för svar [smile]

din kropp har fattat hur man gör för att kunna ha sex så ofta som möjligt men ändå kunna bli gravid xD


   
SvaraCitera

Emii:

Nu har jag föresten fått min mens och jag skriver upp när jag har den nu och ska nog fortsätta med det. Jasså man kan ha det så hela tiden då utan att det är något fel? Ja jag ska väl inte klaga när jag har mens så sällan

du kan ju ha järnbrist också.
menmen.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera