Aviseringar
Rensa alla

Välja fundation för ens hudfärg...


Ämnesstartare

Hur gör man fattar inte :S


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

testar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
testar

aha du menar i affären ? tänkte köpa online, blir dyrt att testa om man ska köpa jue :O


   
SvaraCitera
penja

Man går till en affär där de är kunniga och ber om hjälp. Enda gången jag skulle kunna beställa online är om jag beställer en jag redan har, samt vet att den passar. Sen är det inte vara färgen man ska pricka rätt, gäller att hitta en bra för ens hudtyp också. 


   
SvaraCitera
Too
 Too

Har hört att man kan ta reda på vad man har för underton genom att stå i solljuset och titta på sina vener på underarmen, precis under
handleden. Är venerna blåaktiga eller lilablå har man tydligen en kall underton.
Är dem istället gröna har man en varm underton, om man har både gröna och
blåa vener så är man neutral.

Tycker det är ganska svårt att hitta rätt som passar en själv, bäst att fråga i butik. Glad

http://www.veckorevyn.com/Smink/Sa-hittar-du-en-perfekt-foundation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar inte testa i butik, eller ibland tar jag lite på handleden, men annars tar jag bara den näst ljusaste eller den ljusaste och det brukar funka bra. Ibland kommer personal och vill testsminka en och då säger jag ju inte nej men jag ställer mig inte och sminkar mig själv i affär'n.


   
SvaraCitera

fråga om hjälp av personalen i någon butik som säljer smink. 
dom kan också hjälpa en med vilken sort som passar ens hudtyp bäst (ej hudfärg), t.ex om du har torr eller fet hy osv. 


   
SvaraCitera