Aviseringar
Rensa alla

Välja gymnasielinje?!


Ämnesstartare

Hej!! Jag är jättestressad för inom några månader ska jag välja vilket gymnasium jag ska gå på och vilken linje. Nu är det såhär att jag vill och har alltid velat bli väldigt framgångsrik men jag vet inte i vad.

Jag älskar verkligen att ta hand om mitt utseende, jag tar mitt utseende framför att äta mat och plugga. Vilket kanske inte är så jättebra.. Men det är något som jag älskar!! Älskar att fixa mina naglar, sminka mig, fixa mitt hår,  och ha fina kläder. Men om jag skulle gå stylistlinjen, är det svårt att skaffa jobb efter gymnasiet då? 

Jag skulle aldrig klara mig att gå i sam, ekonomi. För att jag suger på matte, får ont i huvudet och mår illa när jag jobbar. Har börjat gråta på lektioner för att det är så jobbigt. Så känner ju inte att det skulle vara så jättekul. Men altså det är en bra linje och den är högskoleförberedande vilket är bra. Men altså hur ska jag göra?? Alla mina kompisar ska gå sam, ekonomi och jag VILL också då men matte och sånt skit är inget för mig. Men tanken på att vara mäklare känns ju ganska bra...


   
Citera

Tågteknik. Där blir man framgångsrik 


   
SvaraCitera

Fordon skulle nog passa för dig.


   
SvaraCitera

Det viktigaste är väl att du väljer något du är intresserad av. Kanske något estetiskt eller yrkesförberedande. 


   
SvaraCitera

Kan bara säga en sak. Välj något du verkligen vill. Jag började gymnasiet nu till hösten och ångrar mig inte för en sekund! Sjukt nice o hålla på me de man vill. Jag valde fordon och transport. Jag älskar o meka och även köra fordon. Man har bara kärnämnen så man behöver inte tänka på allt för mycket. Man får hålla på med det man vill, och då är det kul också. Det bästa med yrkesförberedande är att man troligtvis får ett jobb efter studenten. Sen kan du alltid plugga vidare om du ångrar dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Tågteknik. Där blir man framgångsrik 

B.C-:
Fordon skulle nog passa för dig.

På vilket sätt skulle tågteknik och fordon passa mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Det viktigaste är väl att du väljer något du är intresserad av. Kanske något estetiskt eller yrkesförberedande. 

AlbinPök:
Kan bara säga en sak. Välj något du verkligen vill. Jag började gymnasiet nu till hösten och ångrar mig inte för en sekund! Sjukt nice o hålla på me de man vill. Jag valde fordon och transport. Jag älskar o meka och även köra fordon. Man har bara kärnämnen så man behöver inte tänka på allt för mycket. Man får hålla på med det man vill, och då är det kul också. Det bästa med yrkesförberedande är att man troligtvis får ett jobb efter studenten. Sen kan du alltid plugga vidare om du ångrar dig. 

Tack för svaren, det hjälper. 🙂


   
SvaraCitera

Vera:
Tågteknik. Där blir man framgångsrik 

Ja dom säger det men låter liiite tråkigt


   
SvaraCitera