Aviseringar
Rensa alla

Välja vem man ska gifta sig me


Ämnesstartare

när man är i tonåren är det vanligt?


   
Citera

om man är muslim: ja.


   
SvaraCitera

paras:

när man är i tonåren är det vanligt?

Emmelipemmeli:

om man är muslim: ja.

För oss svenskar nej. Högst ovanligt. Vi blir inte påtvingade, men det är många som förlovar sig har jag hört i tonåren.


   
SvaraCitera

Kanske, men det är inte ofta det blir så när man väl gifter sig med någon..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

om man är muslim: ja.

jag vet inge om muslimer.

DoktorMaJk:

För oss svenskar nej. Högst ovanligt. Vi blir inte påtvingade, men det är många som förlovar sig har jag hört i tonåren.

hela min uppväxt mina föräldrar pratat om mig gifta med med lämplig tjej å jag också sökt även när jag var inan pubertet. nu puberteten känns det som det blir brottom tänk om alla tjejer blir gifta å sen finns bara dåliga kvar för mig. jag har ångest för att inte hitta rätt tjej att gifta mig med


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min drömtjej(fru) ska ungefär va såhär

inte slampig
helst kunna se sexig ut om hon vil
helst...oskuld [ops]
normalviktig men gärna kurvor på rumpa/lår/bröst(int mage!)
gilla att klä sig fint & äta middag hoss folk
kunna prata & vara intresant för andra
ha fina tänder
sminka sig å ta hand om sitt utseende
laga mat bra, kunna laga många maträtter, klara av stress
hon får gärna ha blondt hår(men inte för blondt) eller brunt hår(inte ljusbrunt) å inte svart eller rött hår.
hon får inte ha överdrivet noppade ögonbryn för det ser slampigt ut.
komma bra överens med min familj å gilla att ha en stor familj
klara av att uppfostra kids okej å med moral å bra principer

osvvvv osv...

Verkar det rimliggtt?


   
SvaraCitera

paras:

hela min uppväxt mina föräldrar pratat om mig gifta med med lämplig tjej å jag också sökt även när jag var inan pubertet. nu puberteten känns det som det blir brottom tänk om alla tjejer blir gifta å sen finns bara dåliga kvar för mig. jag har ångest för att inte hitta rätt tjej att gifta mig med

In my opinion är det inte rätt att tvinga någon i tonåren att gifta sig, det blir ett stress och ett desperat val + tror jag ingen svensk tjej vill gifta sig i tonåren. Men du behöver inte oroa dig för att alla tjejer gifter sig, absolut inte. Men tyvärr har jag ingen makt över dina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

För oss svenskar nej. Högst ovanligt.

VA!? vad gör ni hela er uppväxt å ungdom då? [shake] berätta?

Dold text: mina fördomar:
knulla runt(singel)
bli ihop med ny
göra slut
osv


   
SvaraCitera

paras:

VA!? vad gör ni hela er uppväxt å ungdom då? berätta?

För det mästa, inte jag dock. Jag får aldrig någon men jag klagar inte. ^^


   
SvaraCitera

Fast dina fördomar räcker dock inte långt. En del gör så, men många vill ha kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

In my opinion är det inte rätt att tvinga någon i tonåren att gifta sig, det blir ett stress och ett desperat val + tror jag ingen svensk tjej vill gifta sig i tonåren. Men du behöver inte oroa dig för att alla tjejer gifter sig, absolut inte. Men tyvärr har jag ingen makt över dina föräldrar.

Mmm. men allså, svenska tjejer, jag skulle nog inte välja sån, inte typisk tjej då, skulle nog inte passa in i familjen kanske? eller är svenska tjejer anpasnningsbara?


   
SvaraCitera

paras:

eller är svenska tjejer anpasnningsbara?

Ska du igentligen inte fråga mig. [smile]
Men om dina föräldrar har stor acceptans för de svenska traditionerna och just att hon är svensk så ska det nog vara ok för henne med. Många svenska tjejer tänder på "invandrare"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DoktorMaJk:

Fast dina fördomar räcker dock inte långt. En del gör så, men många vill ha kärlek.

okej... men är det vanligt svenska tjejer spara sig inför äktenskap? å se äktenskap som nåt som ska vara HELA livet ut? [chocked] ja inte våga se åt dom för jag rädd att bli sviken av typisk svensk tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

men är det vanligt svenska tjejer spara sig inför äktenskap

Nej. Såvida du är inte en äcklig livets-ordare.


   
SvaraCitera