Aviseringar
Rensa alla

Vän i svår situation


Ämnesstartare

Min pojkväns bästa kompis (och numera även min kompis) är tillsammans med en tjej sedan mer än två år tillbaka. Problemet är att enda sedan jag känt honom (dvs mer än ett år) så har han ständigt sagt att han vill göra slut med den här tjejen, han har till och med blivit kär i en annan tjej som han ville bli tillsammans med.

Han har flera gånger försökt göra slut med henne, men de gångerna har hon blivit väldigt deppad, hotat med självmord, börja skära sig och allt möjligt. Tycker väldigt synd om honom, samtidigt synd om henne som är tillsammans med någon som egentligen inte vill vara med henne. De är fortfarande tillsammans och vi säger åt honom att göra slut, men han säger att hon kommer göra sig själv illa. De har till och med blivit sambos nu, enligt min pojkvän "tvingar hon honom".

Vi står egentligen som frågetecken i hela situationen. Någon som varit med om något liknande? Hur löser man detta på bästa sätt? Eller bör vi överhuvudtaget inte bry oss? Kan även påpeka att de bråkar väldigt mycket, och flera gånger har killen kommit hem till oss och sovit över pga han inte vill vara med henne. Förstår inte hur vissa människor tänker egentligen. [shake]


   
Citera

Hennes välmående är inte hans ansvar, om hon tar livet av sig pga av att han gör slut så är det ändå inte hans fel osv [smile]

Säg åt honom att ta tag i sitt problem och dumpa henne [crazy]


   
SvaraCitera

Det är bara för honom att dra. Känner på mig att hon inte skulle göra något ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomma hot känns det som ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har ju försökt dra flera gånger, men det har alltid resulterat i att han ändå stannar kvar. Hon börjar typ gråta och hota och ja jag vet inte vad..


   
SvaraCitera

youmademe:

Han har ju försökt dra flera gånger, men det har alltid resulterat i att han ändå stannar kvar. Hon börjar typ gråta och hota och ja jag vet inte vad..

Om han verkligen vill därifrån så får han ignorera det.


   
SvaraCitera

youmademe:

Hon börjar typ gråta och hota och ja jag vet inte vad..

Be honom att skaffa lite stake.


   
SvaraCitera

Be honom att samla massa information om psykiska störningar eller be honom rekommendera en psykolog åt henne så hon får hjälp sen dumpa


   
SvaraCitera

Han ska inte känna skuld när han gör slut bara för att hon verkar var psykiskt labil och kommer med dessa, imo, tomma hot.
Så beroende är man inte av en människa. Period.

Så jag säger; DUMPA ASET, MWAHAHAH!


   
SvaraCitera

Vacker var hon som en ängel ögon blå och kind så röd


   
SvaraCitera

usch[sad]


   
SvaraCitera

tvångsvård/självmordsvakt på tösen.


   
SvaraCitera

antingen så tar han och prioriterar sitt liv eller så gör han inte det det är hans val. uppenbarligen så är hans liv inte viktigare för honom


   
SvaraCitera