Aviseringar
Rensa alla

vän - mer än bara känslor


Ämnesstartare

är så här att jag har mer än bara vänskapliga känslor för en person, för några år sen hade vi det bra men det slutade i vänskapszonen. men jag vill mer än så...

ska jag säga hur jag känner eller bara låta det va och låta tiden ge efter?

tror inte att personen i fråga känner samma sak som jag..


   
Citera

H*n kommer säkert att bli lite smickrad iaf. Om du säger det på rätt sätt och rätt tillfälle osv.
Hårfin gräns.


   
SvaraCitera

Frågan är hur bra du själv mår i slutändan av att fortsätta umgås med någon du har känslor för om de inte besvaras.. inget jag skulle göra iaf.


   
SvaraCitera

Va inte sån pussy, be a man and go get her! [crazy]


   
SvaraCitera

säger du som det är kommer personen säkerligen bara hata dig efteråt så gör inte det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga om hon vill se en film. I slutet av filmen säg att hon är vacker och kyss henne.


   
SvaraCitera

Klassiskt problem ^^

Gå efter magkänslan. Tror du att du skulle klara av att fortsätta umgås med personen som "bara" vänner? Jag tycker att du ska vara ärlig och säga som du känner, men det är ju inte säkert att vänskapen överlever ditt "erkännande". Du kanske vinner, eller förlorar..

WaterTiger:

Frågan är hur bra du själv mår i slutändan av att fortsätta umgås med någon du har känslor för om de inte besvaras.. inget jag skulle göra iaf.

good point

Im not a lemon:

Fråga om hon vill se en film. I slutet av filmen säg att hon är vacker och kyss henne.

nej, gör inte det. det kommer att bli jättekonsigt för henne. säg mycket hellre precis som det är, med ord!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiiww:

nej, gör inte det. det kommer att bli jättekonsigt för henne. säg mycket hellre precis som det är, med ord!

Alla (nästan) personer uppskattar närhet, inte alla uppskattar press och förhållanden.

Om du säger att du är kär i en person och den inte är det tillbaka kommer det bli en tagg i kanten på ett vänskapsförhållande.

Om du kan umgås o ha trevligt som vänner även efter en kyss kommer ni båda vilja ha mer. Man kan vara intima som vänner, och från intimitet kan ett förhållande växa fram.

Det viktigaste är att inte verka stött om du upplever det som om du blir avvisad, fortsätt bara var glad och visa att du uppskattar den andra personens sällskap, oavsett.


   
SvaraCitera

baljan:

tror inte att personen i fråga känner samma sak som jag..

Been there, och usch usch vad konstigt det blev senare. Ibland dissade jag henne totalt för att jag inte klarade av att umgås med henne för att hon sagt att hon inte vill vara mer än vän.
Nu är vi mycket bra vänner igen och inga känslor från mitt håll längre, och inte från hennes vad jag vet iaf.

OF 5:

säger du som det är kommer personen säkerligen bara hata dig efteråt så gör inte det

Nej [crazy] inte i alla fallen

Im not a lemon:

Fråga om hon vill se en film. I slutet av filmen säg att hon är vacker och kyss henne.

Om man nu vågar göra det så visst, men jag tror knappast det är det bästa att göra då det kan bli sjukt fel och paja vänskapsrelationen på direkten om personen tar illa upp av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Om man nu vågar göra det så visst, men jag tror knappast det är det bästa att göra då det kan bli sjukt fel och paja vänskapsrelationen på direkten om personen tar illa upp av det

Hur skulle den kunna bli annat än smickrad?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Hur skulle den kunna bli annat än smickrad?

Kan ta en tjejkompis som ex.
En kille som gillade henne och hon umgicks lite och en dag så försökte han kyssa henne. Hon gillade inte alls detta och tog mer och mer avstånd från honom efteråt.

Mycket smickrad där ja [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Mycket smickrad där ja [rolleyes]

Hon blev nog smickrad ja, finns ingen större egoboost än att någon är kär/intresserad i en.

Sen att hon inte ville ha mer och att killen antagligen hanterade det helt fel efteråt är ju en annan historia.


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Hon blev nog smickrad ja

Hon blev långt ifrån smickrad [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Hon blev långt ifrån smickrad [zzz]

Baserat på?


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Baserat på?

Det hon har sagt till mig efteråt


   
SvaraCitera