Aviseringar
Rensa alla

Vänner eller inte?


Ämnesstartare

Min tjej har precis gjort slut med mig för ett par veckor sedan efter 4 års förhållande. Hon vill vara kompis med mig fortfarande, men jag har blandade känslor.

Kommer på mig själv med att kolla på Facebook om hon träffar någon speciell och jag vet inte hur jag ska göra. Funderar på att helt enkelt vända mig om och gå bort från henne, men samtidigt har jag ingen annan att vända mig till.

Är det någon som varit i en liknande situation?


   
Citera
Ämnesstartare

Närkontakt:

Är det någon som varit i en liknande situation?

Har varit i exakt samma situation. Det kommer göra ont, men jag tycker att du ska ha kvar henne som vän om du vill det.

Det är svårt också, eller så är det bara att mitt ex inte förstod mig till fullo, men jag tror inte hon vågar vara en jättenära vän till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nog svårt att vara vänner nu när allt är såpass färskt, vänta ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det kommer göra ont, men jag tycker att du ska ha kvar henne som vän om du vill det.

Kanske... Hon vill ju det så jag får se hur jag gör.

isola:

vänta ett tag.

Kommer jag absolut göra. Vet inte varför, men det känns rätt på något sätt att inte ta kontakt med henne på ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skadar dig bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Det skadar dig bara.

På vilket sätt? Hur kände du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Närkontakt:

På vilket sätt? Hur kände du?

Förjävligt. Du kommer försöka träffa henne, hon pratar om en ny och du blir illamående. Iofs är väl en sådan sak individuellt så jag vet inte hur du är som person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Närkontakt:

Är det någon som varit i en liknande situation?

Nej, men jag tycker att du ska gå vidare, utan henne. Jag tycker inte att du ska vara kompis med henne, du är väl fortfarande kär i henne? För är du det gör du bäst i att lämna henne bakom dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Förjävligt. Du kommer försöka träffa henne, hon pratar om en ny och du blir illamående. Iofs är väl en sådan sak individuellt så jag vet inte hur du är som person.

Jo, just nu skulle jag känna så tror jag. Skulle bryta kontakten helt direkt om det hände. Delete på Facebook, inte svara osv. Tror inte att hon kommer att göra det, men man kan ju inte vara säker när det gäller folk [wink]

LIVSKRAFT:

Närkontakt: Är det någon som varit i en liknande situation?

Nej, men jag tycker att du ska gå vidare, utan henne. Jag tycker inte att du ska vara kompis med henne

En skalbagge kan tycka, att uppleva är en annan sak.


   
SvaraCitera

Följ dit hjärta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Följ dit hjärta.

[love]

Jo, jag vet. Man blir bara så jäkla förvirrad när sånt här händer. 4 år är väldigt lång tid. Varje dag kommer man på nåt man inte längre kan göra eftersom hon inte finns där längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beundrar folk som kan vara kompis med sitt/sina ex


   
SvaraCitera

detberorpå:

beundrar folk som kan vara kompis med sitt/sina ex

Lr hur, själv skulle jag knappt kunna va i samma land lixom. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland gör det mindre ont att släppa någon än att låta bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

Lr hur, själv skulle jag knappt kunna va i samma land lixom.

[crazy]
ändå så eru det, fd älsk [cry]
önskar du va i typ ... usa[cry]


   
SvaraCitera