Aviseringar
Rensa alla

Vänner


Ämnesstartare

Hej allihopa! Jag känner att jag har svårt att få vänner och det blir inte lättare att få vänner när men blir äldre heller, tvärtom. Jag har verkligen försökt att träffa folk från internet som varit i samma situation. Har träffat främlingar från internet på klubb, men det känns som det blir som att okej nu är vi här för att vi ska bli kompisar och så rinner det ut i sanden om i fattar? Det blir inte naturligt och det känns som åren går liksom. Jag har aldrig haft en tjejmiddag, myskväll, sleepovers osv med några tjejer i min ålder. Visst jag har vänner från min förra skola men träffar de inte alls ofta, jag får oxå alltid fråga de få vänner jag har. Jag får alltid ta initiativet och det känns inte kul, speciellt när man har en diagnos som gör att jag har det svårt socialt. Jag vet inte hur jag ska göra och det känns inte kul att kämpa för det heller för alla slutar bara att svara efter ett tag och så tappar vi kontakten. Jag vill verkligen ha några tighta vänner som man kan göra allt med! När jag väl har någon som vill träffas då är det bara kanske en som sover över ibland och en som vill fika elr går på konsert osv. Jag har aldrig varit i ett gäng som man kan göra olika saker med. Snälla hur gör ni, ni som är i gäng och har vänner? Det kommer väl naturligt och det är väl inte samma person som behöver ta intiativ hela tiden?  Jag går ju på klubb, rätt ofta faktiskt. Men det är bara med ytliga personer då såklart, jag har väl kanske inte försökt lära känna de men då är jag där igen typ, att jag alltid måste ta initiativet först. De tänker bara på killar och sex när de är ute liksom 24/7, de vill inte va ute för att kul med sina vänner o då är jag där igen. Det är inte liksom så kul att se hur kul andra har medans man står där och dansar med sina låtsasvänner. Sen åker jag hem och de som jag är med på klubbar är oxå tightare med varandra och har sleepovers så de har ju såklart sleepovers efter vi ha varit ute. Så det känns ju inte alls kul! Det känns som det bara är jag som har det såhär. I skolan är vi dock en grupp på fyra personer, ibland 6. Men vi gör inte saker utanför skolan och det känns som jag måste ta instativ där oxå. Jag kanske gör för stor grej av det hela, men snälla hjälp mig! Orkar inte ha det såhär hela tiden och ändå är jag bland folk väldigt ofta! Jag rider, är i stan, tränar, går på konserter osv! Så jag är ju bland folk hela tiden, jag är verkligen inte isolerad!
Sen tänker jag på en annan sak oxå väldigt mkt! Jag vill ha en partner! Har velat det flera år, blir avundsjuk på folk som lägger upp på snap att de träffar sina pojk och flickvänner 24/7 så sitteer man där ensam. Jag ska dock kanske träffa 1-2 killar på nätet och se hur det är. Jag har faktiskt varit på g med en kille men blev inte riktigt attraherad av honom så sa att det inte funkade. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få en partner, någon som kan hjälpa?


   
Citera
Ämnesstartare

Putt!


   
SvaraCitera

Inte lätt det där, gäller ju att träffa rätt personer och knyta kontakt med dem. Handlar mycket om tur. Det man kan göra är väl att försöka träffa fler människor i hopp om att någon har de kvaliteter som krävs för att man ska kunna bli tighta.


   
SvaraCitera

Har inte heller några vänner. Bara ytligt bekanta. Trodde jag hade innan, men de visade sig inte vara äkta vänner. En bara låtsades vara vän med mig för att få pengar. Heller inte haft någon partner.

Men jag har upptäckt att själv trots allt är bäste dräng. Det är den enda personen man kan lita helt och fullt på.


   
SvaraCitera