Aviseringar
Rensa alla

Vänner på gymnasiet hur är det?


Ämnesstartare

Tjena!

kan börja att berätta att jag ska börja VVS programmet efter sommaren. Gick klart grundskolan nu i sommras och det känns skönt. Grundskolan kändes inte jätte bra med gemenskap osv. Kan berätta att jag var med 3 vänner efter skolan under hela min skolgång hela tiden. Det var ingen annan än dom, och jag var med dom enskilt och inte i grupp. Jag var enbart med dom under helgerna och aldrig på vardagar efter skolan. Är jag ensam? Var enbart med 2 från min klass på fritiden för ingen annan av dom i min klass kom jag närma för dom var inte min typ av person. Kan säga att alla satt och spelade på sina ipads på rasterna, och ingen ville göra något. Ingen ville träffas, umgås eller något. Varken efter skolan eller rasterna och alla i min klass var nördar. Känns förjävligt rent ut sagt. Nu efter grundskolan har jag 3 vänner som jag kan umgås med på fritiden. Ingen vill ut på kvällarna och jag har aldrig festat eller något. Är det fel på mig eller på klassen? Tror ni det är bättre vänner på gymnasiet? Det känns alla blir accepterade där än på grundskolan? Ska gå ett program med 16 pers. Med vänlig hälsning, tacksam för svar!


   
Citera

MackanBoy: Är jag ensam?

Det kan ingen annan än du tala om.  Känner du dig ensam? Om ja, då är du nog ensam. 

MackanBoy: . Är det fel på mig eller på klassen?

Ingen, det är inget fel att ha andra intressen än fest?? :s

MackanBoy: Tror ni det är bättre vänner på gymnasiet? Det känns alla blir accepterade där än på grundskolan? Ska gå ett program med 16 pers. Med vänlig hälsning, tacksam för svar!

Enligt mina erfarenheter är människor inte mycket mer mogna på gymnasiet jämfört med grundskolan. Men ofta kan du vara med och påverka resultatet. Var trevlig så håller jag tummarna för att du hittar bra vänner på gymnasiet som delar dina intressen. :)) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är dessa nördarna som bara spelar och inte ens kan vars sociala. Därför ja valde VVS för träffa bättre folk och även jobba praktiskt 


   
SvaraCitera

MackanBoy: Men det är dessa nördarna som bara spelar och inte ens kan vars sociala.

Är du säker på det? Onlinespel är en form av socialt umgänge. 

MackanBoy: Därför ja valde VVS för träffa bättre folk och även jobba praktiskt

Okej... Lycka till! 


   
SvaraCitera

MackanBoy:
Men det är dessa nördarna som bara spelar och inte ens kan vars sociala. Därför ja valde VVS för träffa bättre folk och även jobba praktiskt 

Sterotypisk arbetarklass inriktning där ingen har haft råd med den senaste teknologin så de spenderar sin fritid genom att leka med kottar.


   
SvaraCitera
Hando

Jag skulle säga generellt att man får en liten nystart på gymnasiet. Är det ett gymnasium på annan ort eller bor du i ett större samhälle där alla inte känner alla?

Jag började på en annan ort och då tyckte jag man blev av med "gammalt bagage". (Som gruff från högstadiet) Så man var lite som ett oskrivet blad om man ska ta till metaforer.
Jag tyckte det var ganska lätt att få nya vänner på gymnasiet. Jag är inte jättesocial mot nytt folk irl så de första dagarna var lite awkard men när man hade hunnit bli lite mer varm i kläderna blev det lättare.

Jag har själv gått VVS-programmet och vi var 30 killar i min klass, mycket grabbig jargong var det. Klantade sig en person när vi t.ex. svetsade fick den höra det någon vecka. Fast det var ju oftast med glimten i ögat.
Jag skulle nog också säga att det är stor variation på folk i VVS-programmet. I min klass (och 4 andra klasser i VVS) var det allt från brats, hardcore-idrottare, bondpojkar, hip-hopare, datanördar, plugghästar osv. Om det är samma variation i din blivande klass kommer du nog hitta några att umgås med. 

Ska ni ha nollning på din skola? Jag tyckte att den gjorde det mycket lättare när man hade fått vara fåniga med varandra i klassen ett tag. (Dock var våran på en fredagskväll i en stor park så alkoholen flödade, kan ha underlättat Mycket glad)

Om du är framåt, trevlig och pratglad är jag övertygad om att du kommer komma in brai klassen. Lycka till. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era svar! Det är en stad med 100 tusen invånare cirkus. Kul att du gick VVS samma program som jag ska gå. Tack för du delade med dig av dina erfarenheter. Trodde faktiskt inte det var så blandat på dessa bygg programmen. Trodde de var mer " bad boy  " stilen . Alla snusar som på bygg typ. Kul att det ör varierat. Vore kul att Hamna med vänner då man blir ett gäng tillsammans, det saknar jag. Har oftast varit med mina vänner enskilt. Är dock reserv 2 just nu, tror jag kommer in. Vad gjorde ni på rasterna om ja får fråga? På helgerna ? Med vänlig hälsning,

ingen nollning tyvär, jag är pratglad och trevlig men rätt blyg i början faktiskt. Folk upplever mig som en person som alltid är glad 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Sterotypisk arbetarklass inriktning där ingen har haft råd med den senaste teknologin så de spenderar sin fritid genom att leka med kottar.

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Står som reserv 2 nu och det är 15 som kommit in. Det är enbart två reserver dock. Hoppas jag kommer in, vore så jävla roligt. VVS är inte det samma person där som på bygg ?


   
SvaraCitera

Sluta tro att ett särskilt program attraherar en särskild personlighetstyp. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Sluta tro att ett särskilt program attraherar en särskild personlighetstyp. 

Till viss del är det ju dock så


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Till viss del är det ju dock så

Intressemässigt, men ej utöver det.


   
SvaraCitera

S3ON:

Intressemässigt, men ej utöver det.

Inte enligt mina erfarenheter iaf


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Inte enligt mina erfarenheter iaf

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill så gärna komma in! 2 reserv hoppas verkligen!


   
SvaraCitera