Aviseringar
Rensa alla

Vänner som aldrig hör av sig, vad gör man?


Ämnesstartare

Jag skiter i ifall vännerna skriver till mig flera gånger om dagen, en gång i veckan eller bara någon gång i månaden. Bara de hör av sig någongång så känns det lugnt men just nu, att de aldrig hör av sig, gör mig bara förbannad och irriterad. Jag har inte så många vänner direkt, är kanske 4-5 personer som jag brukar umgås med. Dessa personer hör som sagt aldrig av sig till mig.

Om jag väljer att t ex ta bort de som vänner (skita i dem tills de hör av sig) så är jag i princip ensam..

Här är ett annat exempel på en kompis som aldrig hörde av sig till mig: Jag lärde känna Johan när jag började 7an. Vi gick i samma klass under hela högstadiet och vi var bra kompisar (tyckte jag). Vi umgicks i samma kompisgäng. Under gymnasiet så lirade vi fotboll tillsammans osv på fritiden. Men något jag märkte nu i somras, efter att jag tagit studenten, var att han ALDRIG hörde av sig till mig någonsin. Han hade aldrig skrivit till mig på skype/msn/fb, aldrig skickat sms eller ringt.

Vi två lirade gitarr tillsammans ett par gånger. Han sa när vi träffades att de var skitkul att hitta någon att spela med. Men sen så var de aldrig han som frågade mig ifall jag ville lira gitarr en dag. Det var ALLTID jag som fick ta initiativet.

Jag brukade ofta fråga ifall vi skulle hitta på något (han och resten av gänget då oftast men ibland endast han). Fick i princip alltid nobben.

Så nu i somras fick jag nog. Jag tog ett snack med honom. Frågade varför han aldrig hörde av sig till mig, om han såg mig som nån dålig vän eller om jag var en nära. Jag sa till han att han var en nära vän för mig som jag kunde prata med allt om. Så vad sa han till mig?

Att han var en person som inte brukade skriva/höra av sig till folk. Att han var "lat". Han sa även att han inte såg mig som en nära vän, mer som en "random polare". Att han inte kände mig. Att vi aldrig umgicks.

Blev jävligt sårad av vad han sa och tog bort han ur mitt liv.

-

I onsdags så frågade jag några vänner om krogen imorgon men jag passade på att fråga en polare om vi kunde dra på bio ikväll se Tintin. Han ville se filmen och verkade taggad. Inte hört av mig till han idag eller igår och ja, nu sitter jag hemma istället för vara på bio. Polaren är inte heller inne på skype, msn eller facebook så misstänker att han kanske är ute på krogen eller något..

Känner mig bara ensam, förbannad och arg just nu..vet inte vad jag ska göra. Att ta ett snack med folk kommer bara resultera i svar som "Jag brukar inte höra av mig till folk".


   
SvaraCitera

Aken:

Men på veckor då jag inte gör något så är de aldrig nån som frågar mig om att dra ut. Känns som vännerna brukar ta för givet nu för tiden att det alltid är jag som ska dra ihop och planera inför krogen nu osv.

Man kan inte förvänta sig att Personen i fråga har samma sätt att se på saker som du. Han tycker en 3-veckors period är helt normalt Dvs att ni umgås var tredje vecka. Men du behöver umgås mer. Sen planerar inte alla människor En kalender 3 månader framåt som DU verkar göra. Säg bara till han så vet han vad du tycker. Kommunikation kallas det...


   
SvaraCitera

Aken:

Om jag väljer att t ex ta bort de som vänner (skita i dem tills de hör av sig) så är jag i princip ensam..

Då får du se till att skaffa nya vänner. Man kan inte ha dåliga vänner bara för att man inte vill vara ensam.

Aken:

Det var ALLTID jag som fick ta initiativet.

Fyfan vilken jobbig "relation" det måste vara så. Jag skulle bli oerhört frustrerad om jag umgicks med någon, som jag faktiskt tyckte om, och den personen aldrig frågade om jag ville hitta på något. Faktum är att jag skulle göra mig av med den personen fort som fan. Jag har alltid haft dålig självkänsla och när jag gick i gymnasiet umgicks jag med folk "bara för att". Nu är det väl inte riktigt samma sak efter du tycker om de du umgås med (?) och en av dem såg du t.o.m som en nära vän, men grejen är att man inte ska umgås med människor som inte ger något tillbaka. Jag frågade visserligen ingen av dem jag umgicks med om de ville hitta på något efter skolan, men jag såg dem egentligen inte som vänner...

Aken:

Känner mig bara ensam, förbannad och arg just nu..vet inte vad jag ska göra. Att ta ett snack med folk kommer bara resultera i svar som "Jag brukar inte höra av mig till folk".

Ett OTROLIGT korkat svar. Jag förstår att du känner som du gör. Men snälla du, gör dig av med dessa människor och börja på ny kula [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Han tycker en 3-veckors period är helt normalt Dvs att ni umgås var tredje vecka. Men du behöver umgås mer. Sen planerar inte alla människor En kalender 3 månader framåt som DU verkar göra. Säg bara till han så vet han vad du tycker. Kommunikation kallas det...

Ja jag vet inte vad alla mina vänner tycker om att försöka umgås nästan varje helg. Jag vill själv försöka dra ut och ha kul ofta.

Jag planerar inte direkt tre månader framåt..förut för flera månader sen, innan sommaren, då jag umgicks med ett par andra vänner så körde vi taktiken "planeraingentinginnanhelgen". Det resulterade i att på en fredagkväll t ex ifall en polare sa att han var kanske ensam hemma så kunde folk inte komma för de var upptagna med andra saker. Det gick åt helvete med att köra den stilen, att inte planera. Så nu försöker jag planera helgerna lite så man oftast vet på onsdagen att "okej, fredag drar vi på bio och ser på HP. Lördagen drar vi ut på krogen".


   
SvaraCitera

Aken:

"okej, fredag drar vi på bio och ser på HP. Lördagen drar vi ut på krogen".

Kan funka annars passar du på att umgås mest på loven så mycket det går. Nu mellan Höst och Jullov är bara 5veckor och nästa vecka har de flesta Höstlov(Var man nu bor).


   
SvaraCitera

Är likadan, har inget behov av att höra av mig om jag inte har något supernice på g, har i princip lika kul ensam som med någon/några andra på stan/i någons rum osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I onsdags frågade jag två av mina vänner (som jag umgås med mest) om krogen. De var på och lördagen passade bäst. Men vi planerade ingenting. I torsdags så pratade jag sen inte med någon. Jag var inloggad på msn, facebook och skype men ingen skrev till mig. Jag var hemma i fredags, samma där. Ingen hörde av sig till mig.

Igår så ville de som sagt dra ut på krogen och jag valde själv att inte prata med dem om det, låta de komma till mig. Resultat? Ingen hörde av sig till mig. Idag har ingen heller hört av sig. Så på fyra dagar har jag inte pratat med någon kompis. Ingen har hört av sig.

Ska fortsätta med samma stil till nästa helg. Om ingen hör har hört av sig till nästa söndag tar jag ett snack med de jag umgås med mest och löser vi ingenting blir det nog att jag kanske får dumpa dem på något sett..


   
SvaraCitera

Aken:

löser vi ingenting blir det nog att jag kanske får dumpa dem på något sett..

Du lär ju inte bli så svårt efter de typ aldrig hör av sig.


   
SvaraCitera

Aken:

och jag valde själv att inte prata med dem om det, låta de komma till mig. Resultat? Ingen hörde av sig till mig. Idag har ingen heller hört av sig. Så på fyra dagar har jag inte pratat med någon kompis. Ingen har hört av sig.

Extremt tydligt att dem inte vill ha med dig att göra. Man hör automatiskt av sig om man är sugen på att gå till krogen. Skit i dem nästan en månad och har dom inte hört av sig så har du svaret..


   
SvaraCitera