Aviseringar
Rensa alla

Vänners ex


Ämnesstartare

Åtta:

Du hade inte något alternativ för "det är alltid okej". Om de inte längre är tillsammans så har de avsagt sig exklusivitetsrätten.

Nintendo:

Vill ha ett alternativ för "det är alltid okej". [cute]

mjomjo men de flesta vill ju ta hänsyn till sina vänners känslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om vännen samtycker (Du röstade på detta alternativ)

Åtminstone om man vill slippa problem. Det är klart att ur rent logisk synpunkt är det okej att bli tillsammans med vem som helst där känslan är ömsesidig. Men det kan ju bli på bekostnad av vänskapen med personen vars ex det rör sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mjomjo men de flesta vill ju ta hänsyn till sina vänners känslor

Ja, men det är ändå okej tycker jag. Huruvida vännen är okej med det eller inte är ju något helt annat.


   
SvaraCitera
mynona

Jag vet inte om något alternativ passar riktigt:

Man ska ta hänsyn till sin väns känslor, om inte annat så för att inte krångla till vänskapen. Att riskera vänskapen om det bara handlar om sex verkar onödigt.
Gäller det kärlek däremot har man också en plikt mot sig själv och den man är kär i och de känslor man känner.

Om det bara handlar om sex så låt bli det eller håll det åtminstone hemligt för vännen av hänsyn till denna. Om det handlar om äkta kärlek däremot måste vännen acceptera det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vet inte/annat svar (Du röstade på detta alternativ)

I regel är det väl nej men om man är verkligt seriös och vännen i fråga inte finner det jättejobbigt, fortfarande älskar exet osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Beror på om vännen fortf är kär eller ej (Du röstade på detta alternativ)

Eller mest egentligen om man är kär själv för då spelar det faktiskt ingen roll vad ens vän anser. Om man bara vill ligga lite så är det ganska oförsvarbart att göra det om ens vän fortfarande är kär.

hatar för övrigt att gemene man ska vara så jävla vidrig med cpstörd människosyn och det ska ses som normalt, typ att när någon legat/varit tsm med någon man känner så är den personen förverkad eller alternativt att man "äger" sitt ex hela livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vet inte/annat svar (Du röstade på detta alternativ)

man kan ju inte välja vem man blir kär i
men om man kunde välja är det väl bäst att välja den minst krångliga kärleken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste inte att du var vän med Nicole.

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

va

Ja, mitt enda ex heter ju så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ja, mitt enda ex heter ju så.

Ah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om vännen samtycker (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

isola:

Om vännen samtycker (Du röstade på detta alternativ)

Period.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är ok om man är jättekär (Du röstade på detta alternativ)

personligen skulle jag aldrig villa inleda ett förhållande med en kompis ex, men är man kär så är man, går ju inte särskilt bra att kontrollera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

men är man kär så är man, går ju inte särskilt bra att kontrollera

Nä men man kan ignorera sina känslor till fördel för vännen, om man känner för det.


   
SvaraCitera