Aviseringar
Rensa alla

Vänsteranhängare med tvivelaktig syn på kvinnor/invandrare får företräda partiet...


Vilken idiot, men som sagt:

passaro:

Att det finns idioter inom alla partier, grupper etc etc är väl ingen nyhet direkt...

Känns ju nästan ännu mer idiotiskt att döma hela partiet efter en ensam idiots handlingar.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Känns ju nästan ännu mer idiotiskt att döma hela partiet efter en ensam idiots handlingar.

Jag tror att Com Hem m.fl bara vill påpeka att det är just det som vänsterpartiet gör mot SD. Att båda partierna är skitpartier spelar ingen roll, det är fortfarande oerhört dumt att skicka sådana mail


   
SvaraCitera

k1337oris:

Jag tror att Com Hem m.fl bara vill påpeka att det är just det som vänsterpartiet gör mot SD.

Vänsterpartiet dömer inte SD efter enskilda personers handlingar, utan efter den rasistiska politik som SD står för. Det är stor skillnad.

k1337oris:

Att båda partierna är skitpartier spelar ingen roll, det är fortfarande oerhört dumt att skicka sådana mail

Ja det är det verkligen, det är totalt idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

En man inom Vänsterpartiet skickade e-mail till en kvinna med utländskt ursprung i partiet, innehållandes bland annat:

Och få tal om alla Sverigedemokrater som smyghailar varje gång kamran är av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

utan efter den rasistiska politik som SD står för. Det är stor skillnad.

Sd är det parti som står för minst etnisk diskriminering. De vill bland annat att lagen om hets mot folkgrupp skall avskaffas eller gälla alla folkgrupper. Sd är det enda antirasistiska partiet i Sverige. Vänsterpartiet är uttalat rasistiskt eftersom de förstör möten mot svenskfientlighet.


   
SvaraCitera

Comhem:

Sd är det parti som står för minst etnisk diskriminering.

Mjo, och folk som är emot rasblandning är egentligen de sanna antirasisterna eftersom de vill bevara alla raser? [bigsmile] Ge dig. Att påstå att SD är det minst rasistiska partiet är som att kalla USA kommunister. Inte ens du är dum nog att tro på det där själv...

Comhem:

Vänsterpartiet är uttalat rasistiskt eftersom de förstör möten mot svenskfientlighet.

Att man ens har möten om något så löjligt som "svenskfientlighet", där ni rasister ska stå och böla om hur otroligt diskriminerade etniska svenskar skulle vara för att Mona Sahlin har sagt en del korkade grejer, är ju bara patetiskt. Det måste vara jobbigt att vara en misslyckad medelsvensson utan riktiga problem i livet som måste gå runt och klaga på någon påhittad "svenskfientlighet". [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Källan funkar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Mjo, och folk som är emot rasblandning är egentligen de sanna antirasisterna eftersom de vill bevara alla raser?

Sd är inte emot rasblandning, de är emot diskriminering på grund av ras.

Stringburka:

Källan funkar inte.

God Konsument:

Att man ens har möten om något så löjligt som "svenskfientlighet"

Varför hånar du offer för rasism, rasist?

God Konsument:

någon påhittad "svenskfientlighet"

Säg det till tjejen som nästan blev dödad efter att ha blivit kallad "svennehora". Hade det funnits ett helvete så hade du hört hemma där.

Stringburka:

Källan funkar inte.

Kan bli så eftersom artikeln publicerades i mars.


   
SvaraCitera

Comhem:

Sd är inte emot rasblandning, de är emot diskriminering på grund av ras.

Jag vet att SD inte är emot rasblandning, men det var ett lika löjligt påstående.

Comhem:

Varför hånar du offer för rasism, rasist?

Jag hånar snarare att ni endast är emot en viss form av rasism medan ni tycker rasism åt det andra hållet är okej, och jag hånar att ni förstorar upp en knappt existerande form av rasism men helt blundar för mycket vanligare former av rasism. Ni är så löjligt dubbelmoralistiska.

Comhem:

Säg det till tjejen som nästan blev dödad efter att ha blivit kallad "svennehora". Hade det funnits ett helvete så hade du hört hemma där.

Självklart finns det rasism även från invandrarnas sida och det där är helt sjukt, men att bara vara emot en form av rasism är ännu sjukare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

men det var ett lika löjligt påstående.

Sanningen är inte löjlig, nej. Den är skrämmande för vänsterextrema som vill ha rasistiska fiender.

God Konsument:

Jag hånar snarare att ni endast är emot en viss form av rasism medan ni tycker rasism åt det andra hållet är okej

http://www.stopparasismen.com/

Sd är emot alla former av etnisk diskriminering och rasism. Sd är uttalat antirasistiskt.

God Konsument:

ch jag hånar att ni förstorar upp en knappt existerande form av rasism men helt blundar för mycket vanligare former av rasism.

Det går inte att jämföra rasism bland olika befolkningsgrupper med varandra pga Sveriges orättvisa och diskriminerande lagar. Dock så är svenskar de överlägset vanligaste offren för rån och våldtäkter utförda av invandrare. Även om det bor fler invandrartjejer i ghettona än svenska tjejer, så är det ändå oftast de svenska som blir skändade. Verkar som att du utan grunder vill utmåla invandrare som offer och svenskar som förövare. Väldigt fördomsfullt och direkt felaktigt av dig.

God Konsument:

Självklart finns det rasism även från invandrarnas sida och det där är helt sjukt

Ja, och i din rubbade värld så är det löjligt att ha manifestationer mot rasism mot svenskar. Men du slänger kanske kappan efter vinden nu när du blivit ägd?

God Konsument:

men att bara vara emot en form av rasism är ännu sjukare.

Var får du det ifrån att Sd inte har något emot rasism mot invandrare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är tråkigt när olika partier försöker smutskasta varandra genom att fejka diverse påhopp från sina meningsmotståndare. Oavsett vilket parti som det handlar om. Det var tråkigt den här gången också.

(Och ja, det kom fram under förundersökningen att det var fejkat.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det var tråkigt den här gången också.

[rolleyes]

mediakatt:

Och ja, det kom fram under förundersökningen att det var fejkat.

Varför väktes det då inget åtal mot Martins sambo? [confused]
Snacka om att håna brottsoffer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Varför väktes det då inget åtal mot Martins sambo? Snacka om att håna brottsoffer.

För att ingen orkade bry sig, förmodar jag. Och jag hånar knappast "brottsoffer" när jag konstaterar att de enligt den förundersökning som gjorde inte är brottsoffer. Den förundersökningnen borde rimligtvis gå att få tag på om du ringer upp berörd myndighet och efterfrågar den. Vilket jag inte orkar göra, men du kan ju göra det om du vill hävda att den skulle säga något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

För att ingen orkade bry sig, förmodar jag.

Så vad bygger du tesen på då?
För mig låter det iaf otroligt att polisen skulle ignorera att någon på ett olagligt sätt slösat på deras resurser. Det kan ju ge flera års fängelse.

mediakatt:

Och jag hånar knappast "brottsoffer" när jag konstaterar att de enligt den förundersökning som gjorde inte är brottsoffer.

Men förundersökningen säger ju ganska precis ingenting, eftersom den blev nedlagd i brist på bevis. Har du tagit del av hemligt material?

mediakatt:

Vilket jag inte orkar göra, men du kan ju göra det om du vill hävda att den skulle säga något annat.

Nej, det behöver jag ju inte göra. Det är ju dig bevisbördan hänger på eftersom det är du som hånar brottsoffer utan anledning. Förmodligen så är du ond.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Comhem:

Så vad bygger du tesen på då?För mig låter det iaf otroligt att polisen skulle ignorera att någon på ett olagligt sätt slösat på deras resurser. Det kan ju ge flera års fängelse.

Maxstraff för osann partutsaga är 2 års fängelse, vid ringa brott 6 månader. I och med att ingen specifik person anklagats så lär det bedömas som ringa. Det är ytterst sällan någon faktiskt döms till maxstraff, och för att det ens ska ses som ett brott så krävs det dessutom att det skett under sanningsförsäkran i rättegång. Såvitt jag vet förekom ingen sådan. Och det är inte så påfallande ovanligt att falska anklagelser ignoreras, så det är långt ifrån otroligt.

Comhem:

Men förundersökningen säger ju ganska precis ingenting, eftersom den blev nedlagd i brist på bevis. Har du tagit del av hemligt material?

Hemligt material? Nu förmodar jag att du har hört talas om offentlighetsprincipen.

Comhem:

Nej, det behöver jag ju inte göra. Det är ju dig bevisbördan hänger på eftersom det är du som hånar brottsoffer utan anledning. Förmodligen så är du ond.

Ja, jag och de som ledde förundersökningen då, i och med att även de vill mena att den berörda personen inte är ett brottsoffer. Att du tycker att det är ett hån att inte betrakta folk som offer är väl också lite speciellt, men visst.


   
SvaraCitera