Aviseringar
Rensa alla

Vänstern: svensk kultur är hemsk men mellanöstern/muslimsk kultur är bra


Ämnesstartare

http://www.expressen.se/debatt/forr-flydde-vi-fran-svenska-varderingar/

I alla tider har invandrare bidragit till att öka mångfalden av kunskaper, idéer, erfarenheter och perspektiv.

På senare tid har, i tal och debattartiklar, den så kallade svenskheten lyfts fram som något tidlöst och av omvärlden opåverkbart. Jag håller inte med om att det är så.
Istället har svenskheten formats, och formas, i samspelet med alla de människor infödda eller invandrade som bott och verkat i Sverige.

Det är alltså invandrare som gjort sverige humant. Och de flesta invandrare är från mellanöstern o muslimska länder. Svensk kultur är hemsk men muslim och mellanöstern kultur är bra.

Håller ni med?


   
Citera
Ämnesstartare

http://www.expressen.se/debatt/nej-vi-har-inte-enbart-en-kultur-i-sverige/

"nej, islam hotar inte sekulära sverige"

hm, islam har ju förstört alla länder där den existerar i precis som kristendomen har gjort.

Vänstern måste vara fullständigt faktaresistent för att ha lyckats missa shariaseringen å hederskulturens utbredning i förorten.

Den finns många rapporter å 100tals vittnesmålsuppgifter.

Sektbeteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige är det mest sekulära landet i världen och genom vår generation kommer det att bli mer sekulärt.

Ta inte något som står på Expressen seriöst, för att det är Expressen.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Sverige är det mest sekulära landet i världen och genom vår generation kommer det att bli mer sekulärt.

fast vi får ju in allt mer element från ickesekulära kulturer som vi måste förhålla oss till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige är ju i nuläget bättre än mellanöstern.
Om Mellanösterns kultur vore bättre än Sveriges hade de inte behövt fly. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snubben, som förövrigt är liberal, är ju helt sanslöst indoktrinerad och korkad.

Han argumenterar för mångkultur och invandring med argumentet "om alla invandrare skulle försvinna hade det inte blivit bra", som om det vore det samma som att minska invandringen. 

Han ställer sedan bara en del av den totala invandringen mot den totala utvandringen. Oklart vad det ska säga om någonting egentligen.

Han påstår att invandringen behövs för en bra ekonomi och stark välfärd trots att all fakta visar på det motsatta.

Han säger debattörer pratar om svenskheten som oföränderlig, vilket ingen, inte ens SD, påstår.

Han beskriver dagens invandring som en kulturell berikning, vilket med tanke på ständiga nyheter om massövergrepp blir en direkt skymf mot alla offer.

Bra jobbat Bertil. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

fast vi får ju in allt mer element från ickesekulära kulturer som vi måste förhålla oss till

Det kommer alltid vara ett vi och dem samhälle om folk som kommer hit inte anpassar sig till vårt samhälle. Kalla mig rasist om ni vill men om jag skulle flytta till Qatar skulle jag behöva anpassa mig efter det samhället. Glad


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Det kommer alltid vara ett vi och dem samhälle om folk som kommer hit inte anpassar sig till vårt samhälle. Kalla mig rasist om ni vill men om jag skulle flytta till Qatar skulle jag behöva anpassa mig efter det samhället. Glad

nä det är inte rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det roligaste är de som fortfarande hävdar att det aldrig har existerat någon svensk kultur. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: som förövrigt är liberal,

vad fan ska d betyda?

Han verkar inte allt för liberal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad fan ska d betyda?

Han verkar inte allt för liberal

Att han inte är "vänstern" som TS skriver utan politiker för liberalerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Att han inte är "vänstern" som TS skriver utan politiker för liberalerna?

shit the same 


   
SvaraCitera

Ja, den är riktigt jäklig den där enhetliga fienden "vänstern".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hudna: Det är alltså invandrare som gjort sverige humant.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

S3ON:
Det roligaste är de som fortfarande hävdar att det aldrig har existerat någon svensk kultur. 😀

ehm haha vadå körda i huvet


   
SvaraCitera