Aviseringar
Rensa alla

Vänsterpartiet fortsätter att sänka skatterna


Ämnesstartare

Nu har det blivit officiellt med hur skatterna kommer att förändras i Sveriges olika kommuner nästa år. Den största skattesänkningen sker i Fagersta kommun. En kommun där Vänsterpartiet har majoritet helt på egen hand (dvs inte är beroende av något annat parti för att kunna genomföra sänkningen.

Även i Arboga, Norberg och Köping, tre av de kommuner som sänker mest har Vänsterpartiet makten, dock inte på egen hand utan tillsammans med Socialdemokraterna.


   
Citera
Ämnesstartare

Haha, det var som fan. Men det är klart, de kan ju inte göra fel hela tiden.


   
SvaraCitera

Lägg din röst var fjärde höst på minst sämsta parti
Så har du gjort ditt för vad vi kallar demokrati


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diskussionsunderlag?


   
SvaraCitera

mörknäs:

diskussionsunderlag?

Om inte Vänsterpartiet borde byta namn till Socialliberalerna t.ex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

diskussionsunderlag?

Att Vänsterpartiet faktiskt är/kan vara ett skattesänkarparti jämtemot vad många tror kanske? Med tanke på att de faktiskt tagit ledningen i skattesänkareracet 2009.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Om inte Vänsterpartiet borde byta namn till Socialliberalerna t.ex?

jag såg inte den frågeställningen i inlägget. jag såg faktiskt ingen frågeställning alls. jag såg bara lite påståenden utan källhänvisning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

Att Vänsterpartiet faktiskt är/kan vara ett skattesänkarparti jämtemot vad många tror kanske? Med tanke på att de faktiskt tagit ledningen i skattesänkareracet 2009.

du öppnar inte direkt för någon diskussion, och ger inte ens någon källa. du borde lära dig att skriva vettiga trådar.


   
SvaraCitera

mörknäs:

jag såg inte den frågeställningen i inlägget. jag såg faktiskt ingen frågeställning alls. jag såg bara lite påståenden utan källhänvisning.

Tror han förutsätter att folk är intelligenta nog att själva kunna diskutera utifrån det han skrev. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Tror han förutsätter att folk är intelligenta nog att själva kunna diskutera utifrån det han skrev. [smile]

ni som är intelligenta kan ju isåfall fortsätta ignorera att det är en värdelös tråd, som helt saknar diskussionsunderlag och källhänvisningar, och fortsätta posta medhåll. det verkar som en mycket meningsfull sysselsättning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skattesänkningar är inte av ondo per definition, bara om de görs på bekostnad av allmännyttan. Jag förstår inte varför folk är förvånade över att även vänsterpartister kan tänka sig att sänka skatterna om varje krona inte behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

du öppnar inte direkt för någon diskussion

Jag är rätt övertygad om att varje hyfsat intelligent människa som är lite insatt i politik (vilket man rimligtvis är om man är aktivt på politikforumet) utan problem ser ett diskussionsunderlag i den öppningen med tanke på vad tråden handlar om ett parti som gjort sig känt för att vilja ha så höga skatter som möjligt plötsligt blir det parti som sänker skatterna mest?

Man behöver inte direkt vara professor för att se det debatterbara i detta. Att göra det övertydligt är snarare att dumförklara deltagarna på forumet, något jag verkligen inte vill göra.

mörknäs:

och ger inte ens någon källa

Där har du däremot rätt, det var slarvigt av mig att missa det. Här är källan:
Statistiska Centralbyrån

mörknäs:

du borde lära dig att skriva vettiga trådar

Det låter jag stå för dig.


   
SvaraCitera

mörknäs:

ni som är intelligenta kan ju isåfall fortsätta ignorera att det är en värdelös tråd, som helt saknar diskussionsunderlag och källhänvisningar, och fortsätta posta medhåll. det verkar som en mycket meningsfull sysselsättning.

Jag håller inte med Jakob_E på särskilt många punkter alls faktiskt. Jag gissar att han ser det här som något positivt, i och med att han är nyliberal, vilket jag inte gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jakob_E:

insatt i politik

Jakob_E:

politikforumet [på UM]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

bara om de görs på bekostnad av allmännyttan. Jag förstår inte varför folk är förvånade över att även vänsterpartister kan tänka sig att sänka skatterna om varje krona inte behövs.

Nu har jag ingen statistik över det hela, men det vore kul att se om tex Fagersta inte har några vårdköer, ingen arbetslöshet, eleverna i deras skolor får bara toppbetyg, en blomstrande äldreomsorg osv.


   
SvaraCitera