Aviseringar
Rensa alla

Vänsterpartiet Kommunisterna vill ha en mer omfattande massinvandring


Observator:

Vad är din tolkning?

Jag tolkar det som så att Ohly vill kunna ta emot de flyktingar som behöver komma till ett land som Sverige.
Det är ingen fråga om frivillig massinvandring för nöjets skull.

I artikeln kommenter han visserligen aldrig hur man ska kunna ändra på hur det ser ut idag. Det betyder inte att han har en förvrängd verklighetsuppfattning eller vad skribenten nu kallade det. Det finns alltså egentligen ingenting som tyder på att han inte bryr sig om hur det ser ut i dagsläget.

Observator:

Min tolkning av det faktumet är att Lars Ohlys åsikt är helt urbota dum.

Varför?

Även om jag håller mig inom vänstern så tycker jag också att invandringen håller på att spåra ur med tanke på kriminalitet.
Men jag är humanist, och när det gäller att städers olika förorter börjar bli mångkulturella bryr jag mig inte alls. Den s.k. svenskheten är bara en fix idé som är helt meningslös.


   
SvaraCitera

HappyEnd:

Jag tolkar det som så att Ohly vill kunna ta emot de flyktingar som behöver komma till ett land som Sverige.

"Ohly kräver ny asylpolitik" är rubriken. Visserligen bestäms den av journalisten, men den ger ju en liten aning om vad resten av artikeln handlar om.

HappyEnd:

Varför?

För att lösningen på problemet med vår alltför stora invandring inte kommer att lösas genom att ta in fler.

HappyEnd:

Men jag är humanist,

Jag är också humanist, och jag skulle hellre se att vi lägger resurser på att hjälpa fler människor på plats än att hjälpa en bråkdel av dem genom att ta hand om dem i Sverige. Varför bara hjälpa några, när vi istället kan hjälpa många fler?


   
SvaraCitera

Observator:

Jag är också humanist, och jag skulle hellre se att vi lägger resurser på att hjälpa fler människor på plats än att hjälpa en bråkdel av dem genom att ta hand om dem i Sverige. Varför bara hjälpa några, när vi istället kan hjälpa många fler?

Låter finfint.
Men uppenbarligen så går inte det i vissa fall.

Observator:

"Ohly kräver ny asylpolitik"

Precis, Ohly kräver NY asylpolitik. Uppenbarligen vill han inte ha den gamla som gör att det ser ut som idag.


   
SvaraCitera

HappyEnd:

Låter finfint.
Men uppenbarligen så går inte det i vissa fall.

Nej, men det går att genomföra i betydligt större utsträckning än idag.

HappyEnd:

Precis, Ohly kräver NY asylpolitik. Uppenbarligen vill han inte ha den gamla som gör att det ser ut som idag.

"–Vi har ett Migrationsverk som arbetar för att utvisa folk, som arbetar för att förhindra att folk får stanna, som till och med vid något tillfälle har firat avvisningar. Det där måste vi göra upp med."
I mina öron låter det som att han tycker att vi borde ta emot fler, men du kanske är av en annan åsikt?


   
SvaraCitera

Observator:

I mina öron låter det som att han tycker att vi borde ta emot fler, men du kanske är av en annan åsikt?

Ja, det kan man verkligen säga.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

Lars Ohly anser att oppositionen redan före valet ska ge garantier att en rödgrön regering tänker genomföra ”tydliga och stora” förändringar när det gäller ”flyktingars status och rätt i Sverige”.

En av dessa förändringar är att erbjuda illegala invandrare subventionerad sjukvård. [tard]

Själv är jag lyckligt lottad med en privat vårdförsäkring så jag i alla fall inte behöver ställa mig i kö med dessa människor. [zzz]

Vänstern är för dumma att fatta att dom sågar på grenen dom själva sitter på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

En av dessa förändringar är att erbjuda illegala invandrare subventionerad sjukvård.

Ja, det också. Rubbat, med tanke på köerna i landstingets vård redan är oacceptabla. För att inte tala om landstingens ekonomier.

HappyEnd:

Precis, Ohly kräver NY asylpolitik. Uppenbarligen vill han inte ha den gamla som gör att det ser ut som idag.

Läser du artikeln, så framgår det tydligt att de ändringar Ohly vill se är att Migrationsverket ska göra allt för att låta människor stanna istället för att följa rådande lagar som kontrollerar invandringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera