Aviseringar
Rensa alla

Vänsterpartiets toppkandidat gör bort sig totalt!


Ämnesstartare

Enligt lag är det förbjudet att försöka tysta ner och störa demokratiskt annordnade paritmöten. Det är också direkt omoraliskt och oetiskt med hänsyn till yttrandefriheten, allas rätt att uttrycka sig och alla medborgares rätt att få ta del av den information man vill ta del av. Här tar Vänsterpartiets toppkandidat till EU-valet Dror Feiler rätten till yttrandefrihet och min rätt till att få ta del av vilken information jag vill i sina egna händer.

Ni som funderar på att rösta på V, hur tänker ni om det här? Är ni medvetna om att ni indirekt stödjer politiker som inte respekterar demokratin och yttrandefriheten?


   
Citera

NiklasW: Enligt lag är det förbjudet att försöka tysta ner och störa demokratiskt annordnade paritmöten.

Vilken lag?

NiklasW: Det är också direkt omoraliskt och oetiskt med hänsyn till yttrandefriheten

Att skandera slagord ryms inom yttrandefriheten.


   
SvaraCitera

Lev lite förfan


   
SvaraCitera

Men ja, det va väl tråkigt.
Fast känns inte som jag bryr mig nå vidare.

Ångrar ej att jag röstade vänsterpartiet om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför blev han gripen??? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

vadå gör bort sig... han gör ju bara vad alla hans medmänniskor drömmer om...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker det är löjligt att störa tal på det här viset oavsett vems tal det gäller. 

satt förväntansfullt och väntade på att han skulle spela pippi på saxofonen, och den andra killen sjunga, besviken :'( 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag är inte rasist MEN det är hemskt när människor protesterar mot rasism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro: Vilken lag?

Störande av allmän sammankomst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att han gjorde motstånd mot poliserna gör ju inte hans situation bättre heller precis. Hoppas vänsterextremistgubbjäveln får ett hårt straff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agahnim: Hoppas vänsterextremistgubbjäveln får ett hårt straff.

Lite oväsen brukar inte resultera i 10 års fängelse precis.


   
SvaraCitera
Pardon

Förstår mycket väl hatet folk känner gentemot diverse partier...men för fan...väx upp...lämna spaden och sandlådan och börja bete dig såsom du vill att andra ska bete sig när du talar. 

Nej, jag är inte så mycket för SD. Jag är inte ens speciellt insatt i politik, men jag tycker fortfarande det är larvigt när vuxna män sätter sig i sandlådan och börjar gorma. Oavsett vad det gäller.


   
SvaraCitera

Agahnim: Störande av allmän sammankomst.

Det är ju skillnad på att bara väsnas och framföra ett eget politiskt budskap. Det kan omöjligen vara Störande av allmän ordning om man har ett eget budskap man vill framföra. Som du ser i videon så är de inte bara där för att föra oväsen utan för att skandera ramsor till exempel. De har lika mycket rätt att framföra ett budskap där och då som Sverigedemokraterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åkesson har sagt att han vill begränsa yttrandefriheten för invandrare. Stödjer man SD så stödjer man inte yttrandefriheten. 


   
SvaraCitera

skulle säga att demonstranterna också använder sig av sin yttrandefrihet. sen kanske jag tycker att det räcker att vara där med plakat och liknande för att visa att man är emot sd's politik


   
SvaraCitera