Aviseringar
Rensa alla

Vänta o se eller klargöra?


Ämnesstartare

Tjenare!

För 1 vecka sedan stod jag på jobbet som vanligt.

En kund kom in och bad mig om hjälp.

När hon hade fått hjälp så stod vi o snacka lite skit, och jag frågade om jag kunde få hennes nummer.

Jag fick hennes nummer och frågade henne om jag kunde få bjuda henne på en fika. (Vilket i mina öron låter som en dejt.)

Hon nekade fikan, men föreslog att jag skulle följa med o paddla och sen ha picknick med henne, ingen jag tackar nej till eftersom jag gillar att träna.

Nu under dagen så flöt (humor) det på bra, och jag trivdes i hennes sällskap!

Men det var en sak som störde mig, och det var att hon sa "jag såg inte det här som någon date".

Vi skulle höras mer, och träffas snart igen.

Tycker ni att jag ska fråga henne om jag kan få ta med henne på en riktig date, eller ska jag bara fortsätta träffa henne och se om det leder någonvart?

Det kanske är dumt att påpeka att det är en date jag vill ha? Det kommer ändå visa sig med tiden om det funkar eller inte... men det vore väl bara skönt för mig med lite klarspråk... typ..!


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan du inte vara vän med ett fruntimmer, menaru'?


   
SvaraCitera

Det är ju bara ett litet ord, typ som "jag älskar dig", inget som betyder något längre. Hade jag kommit på namnet på den där filosofen skulle jag ha hänvisat till honom, men blup kommer inte på det ;/


   
SvaraCitera

alltså hon vill väl se om du är värdig att dejta först.


   
SvaraCitera

Undrar om jag förståt det här rätt[confused] Du fick inte ligga och hon visade inte på något sätt att hon är villig att låta dej få ligga, men ändå vill du träffa henne igen? Varför?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Kan du inte vara vän med ett fruntimmer, menaru'?

Klart jag kan, jag har både tjej och killkompisar.
Men jag vill fånga den här flickans hjärta [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Undrar om jag förståt det här rätt[confused] Du fick inte ligga och hon visade inte på något sätt att hon är villig att låta dej få ligga, men ändå vill du träffa henne igen? Varför?[shake]

Lika skön som vanligt [smile]


   
SvaraCitera

llooll:

flickans hjärta

Du får ursäkta mig men jag hånler åt den meningen med tanke på dina andra trådar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Du får ursäkta mig men jag hånler åt den meningen med tanke på dina andra trådar.

Jag förstår dig, men vad tycker du? Vänta o se eller klargöra att vi går på date?


   
SvaraCitera

llooll:

Jag förstår dig, men vad tycker du? Vänta o se eller klargöra att vi går på date?

Nej jag tycker att du ska vänta och se. Om du inte är rakt på sak så ordnar det nog sig. Skräm inte iväg henne.


   
SvaraCitera

You have entered the infamous "Friend zone".


   
SvaraCitera

llooll:

(humor)

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

llooll:

Tycker ni att jag ska fråga henne om jag kan få ta med henne på en riktig date, eller ska jag bara fortsätta träffa henne och se om det leder någonvart?

Klart du ska fråga henne om det är det du vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

llooll:

Men det var en sak som störde mig, och det var att hon sa "jag såg inte det här som någon date".

Nej, då har hon väl varit tydlig med hennes avsikt, och det är den att hon bara vill ha umgänge, vänskap.
Eller så snackar hon bullshit, hur ska vi veta? Svårt att gissa bättre.

llooll:

Tycker ni att jag ska fråga henne om jag kan få ta med henne på en riktig date, eller ska jag bara fortsätta träffa henne och se om det leder någonvart?

Vadå "riktig" date? Du förstår inte.. funkar inte så. Om en träff är eller inte är en date beror på inte vad man kallar det i förväg precis.. Det är mer bundet till dem inblandade personernas vilja för och inställning mot träffen..
Hon såg inte träffen som en date, t.ex.

llooll:

Det kanske är dumt att påpeka att det är en date jag vill ha?

Ja, jag tycker att det är fel att nämna ordet date.
Det räcker att säga att du vill träffas, och att du är hyfsat tydlig med att du är intresserad av henne.
Men bara på ett sätt som får dig att verka självsäker, det ska inte verka "desperat".

Men nu har du redan haft en träff med henne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Art deco:

You have entered the infamous "Friend zone".

Det där är jag inte orolig för.
Jag menar, om vi går ut o käkar på stan, o sen tar en promenad längst med vattnet så är det ju inte speciellt svårt att lägga armen runt henne eller kyssa henne om sånna lägen ges. Och då kommer man ju se om hon nekar det eller inte.

Så det är därför jag funderar på att inte fråga.

Om jag däremot frågar, så fattar hon direkt vad jag vill, och då har hon möjligheten att ge mig ett bättre svar innan jag ens får försöka charma henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nästa gång du träffar henne ska du inte föra upp ämnet "date".
Umgås, ha trevligt, flirta osv. Ta reda på vilken typ av relation du vill ha till henne i "efterhand".
Visar hon inte intresse tillbaka så är det bara att gå vidare.
Ingen mening med att klänga och "försöka lite mer".
Bryt i det fallet kontakten eller behåll henne som vän.


   
SvaraCitera