Aviseringar
Rensa alla

Väntan på HIV- test svar?


MikaelH:

Vad jag har hört i polishögskolan så är väntetiden ca 6 månader

Som blodgivare har jag hört följande:
Tiden från att en person blir smittad av viruset tills dess att det kan påvisas vid ett test är ca 3 månader. Har man alltså blivit smittad och tar ett test innan det har gått 3 månader efter det misstänkta smittotillfället kan testet alltså visa fel. När man väl gjort testet tar det runt en vecka att få svaret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannannah:

Som blodgivare har jag hört följande:

Okej. tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

och under dom 6 månaderna får man inte ha någon sexuellkontakt med någon. Om vi nu säger att man är i ett förhållande så kan det bli otroligt jobbigt för båda personerna.

just därför ska man inte ha ditt yrke[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LineS:

just därför ska man inte ha ditt yrke

En risk jag är villig att ta för att hjälpa andra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IceFalk:

Varför skulle du komma i kontakt med använda kanyler? Är det att du tänker att personerna du möter skulle ha dem på sig?

När man blir visiterad gräver farbror blå i ens fickor, men först frågar dom om man har nått vasst där..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordningsvakter är underställda polisen och är faktiskt skyldiga att ingripa om ett brott begås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Jag är van att ta emot skit pga mitt yrke.

Kanske inte är så konstigt då många av din sort beter sig som skit också. Men hur kom du på ide att jobba som det egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

hur kom du på ide att jobba som det egentligen?

För att kunna trakasera mig bättre kanske, eller för att kunna ge mig stryk och sen säga att jag "gjorde motsånd". Eller så gillar han bara att gräva i fickor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

För att kunna trakasera mig bättre kanske, eller för att kunna ge mig stryk och sen säga att jag "gjorde motsånd". Eller så gillar han bara att gräva i fickor?

Förmodligen för de flesta brukar ju vara som man säger "otrevliga"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Kanske inte är så konstigt då många av din sort beter sig som skit också.

Många personer inom många yrken kan bete sig som idioter ibland. Handlar inte endast om mitt yrke serru. Finns idioter överallt.

DeathOrGlory:

Men hur kom du på ide att jobba som det egentligen?

Vill hjälpa människor. Började som väktare som alla andra som är OV. Det var tråkigt som tusan. Sen vidarutbildade jag mig till OV, det är kul! Förbannat kul! Men nu jobbar jag inte. Roligare att leva livet ett tag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Vet du hur lång tid det tar? [blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Många personer inom många yrken kan bete sig som idioter ibland. Handlar inte endast om mitt yrke serru. Finns idioter överallt.

det är sant, personer som springer runt med fasces på uniformsloggan är rent generellt sett att lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Många personer inom många yrken kan bete sig som idioter ibland. Handlar inte endast om mitt yrke serru. Finns idioter överallt.

Mjo men en idiot som jobbar på t ex ett kontor slänger inte ut folk, slår dem etc.

MikaelH:

Vill hjälpa människor. Började som väktare som alla andra som är OV. Det var tråkigt som tusan. Sen vidarutbildade jag mig till OV, det är kul! Förbannat kul! Men nu jobbar jag inte. Roligare att leva livet ett tag också.

Alltså hur hjälper du folk med det yrket liksom? Dom flesta brukar ju vara lagom dryga förutom dom man känner då när man bor i en liten stad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Många personer inom många yrken kan bete sig som idioter ibland.

Jag man skulle nästan kunna tro att dem är våldsporrmissbrukare hela gänget. Varför måste man trycka ner en 17åring i marken med ett knä mot halsen? Varför måste man dra upp armen bakom ryggen lite extra hårt bara för att provocera mig att skrika fula saker?

Jag föredrar poliser, dom har iaf inget mindervärdeskomplex som vissa andra yrkesgrupper verkar lida av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svaret på din fråga btw är ca 1-2 veckor. Dock tar det ett tag innan kroppen börjar producera antikroppar så om du gör ditt test dagen efter att du blivit smittat är det inte säkert att det syns..


   
SvaraCitera