Aviseringar
Rensa alla

väntar på inläggning


Ämnesstartare

För en normalviktig människa skulle det dära vara ok ett tag, men du måste tänka på vilken oehörd stress din kropp står ut med varje dag! Bara det faktum att du fortsätter gå ner visar att kroppen måste ta av det lilla energin som finns kvar bara för att hålla igång hjärtat och de inre organen. Men om du tänker efter, vad finns det för reserver att ta hos en anorektiker? Fettet? musklerna? Nej det finns ju inget kvar!

Och jag fattar hur svårt det är att lägga till något, jag var EXAKT i din position för bara någon månad sedan. Men att gå ner i vikt gör bara att ångesten blir ÄNNU värre för dig [sad]. Finns det verkligen inget sätt alls att få i dig lite till? Det räcker med att börja litet, för att vinna mod till att fortsätta uthärda ångesten tills du får riktig hjälp


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

jag har märkt att du försöker påpeka att jag är en nolifer som sitter för mkt vid datorn, ja jag är en nolifer, just inne är jag inne en depp-period, jag orkar inte gå ut, orkar inte träffa nån osv.

Menade ej så, det stod faktiskt stillasittande.

"Rekommenderat dagligt kaloriintag för att behålla normalvikten (vid stillasittande arbete). Kvinna: 1 800-2 000 "


   
SvaraCitera

kramis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fluorette:

Finns det verkligen inget sätt alls att få i dig lite till? Det räcker med att börja litet, för att vinna mod till att fortsätta uthärda ångesten tills du får riktig hjälp

ja, jag har funderat..
kan tänka mig en macka till. även om det också känns som jag kommer få världens ångest.
jag är så rädd för att gå upp i vikt! 🙁 men vet innerst inne att jag åt 2 mckor och 2dl yoghurt utöver det jag äter nu, och jag gick ner. men samtidigt är det så svårt att lägga till det nu! 🙁


   
SvaraCitera

tjej91:

jag är så rädd för att gå upp i vikt! 🙁 men vet innerst inne att jag åt 2 mckor och 2dl yoghurt utöver det jag äter nu, och jag gick ner. men samtidigt är det så svårt att lägga till det nu! 🙁

Du vill inte gå upp i vikt för då blir du automatiskt ful eller hur? Nu äter du normalt tycker jag men om du minskar och fortsätter så kanske du blir mer ätstörd och då kommer du få alla biverkningar som näringsbrist, darrningar, tappa hår, blek hud, mer hårväxt konstig lukt o allt de man nu får när man e ÄS o har du riktigt otur ett besviket ex som inte orkar med dig längre. tänk på konsekvenserna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjej91:

kan tänka mig en macka till. även om det också känns som jag kommer få världens ångest.
jag är så rädd för att gå upp i vikt! 🙁 men vet innerst inne att jag åt 2 mckor och 2dl yoghurt utöver det jag äter nu, och jag gick ner. men samtidigt är det så svårt att lägga till det nu! 🙁

En macka är en väldigt bra början! Mina första grejer som jag la till helt själv var ett ynka extra mellanmål, där jag kokte ett ägg och hade en liten macka till... Som också inte ger ett skit på viktuppgången, men energin gör att man kan tänka klarare, och nästa dag är ångesten inte lika stark.

Fast en grej kanske du borde tänka på, att mackor är super men du vågar inte ha smör på än va? Och fett, hur jobbigt det än är att höra, är absolut nödvändigt för att hjärnan ska funka. Gud vet alla tvång man hade som sjukast.... Så om du inte kan bre smör på, kanske du kan mosa advokado på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

Dekadent: Om du äter mindre än henne så jo.
nej, min kropp klarar sig bra med det jag äter [no-no]

det är individuellt [no-no]

Lot of booze on that?[cool]


   
SvaraCitera

Drick mycket näringsdrycker och juice, så att du får lite mer näring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer alltså.. nästan dödar sig själva för att vilja se bra ut..


   
SvaraCitera

Jag äter så jävla mycket mer...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fluorette:

Fast en grej kanske du borde tänka på, att mackor är super men du vågar inte ha smör på än va? Och fett, hur jobbigt det än är att höra, är absolut nödvändigt för att hjärnan ska funka. Gud vet alla tvång man hade som sjukast.... Så om du inte kan bre smör på, kanske du kan mosa advokado på?

tack för ditt stöd! 🙂
jag tog lite smär igår, skyhög ångest, men jag gjorde det. små framsteg. vet ju att fett är livsviktigt.
kram!


   
SvaraCitera

För övrigt

Tror ni att nåt av detta spelar nån roll när vi är döda?
"finns inget vi kan sakna eller betala med
när vi ligger nakna där i gravarna"
- Promoe


   
SvaraCitera

tjej91:

frukost:
en macka utan smör med kalkonskiva
lunch:
1dl kokt ris, 1 kycklingfile
middag:
samma som lunch
kvällsmål:
samma som frukost

Du äter fan mer än mig [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergartner:

Du äter fan mer än mig

aha, okej
då kan du inte må så bra. jag mår skit för tillfället. hoppas jag blir inlagd snart.
är du sjuk? oj, dum fråga. låter så :/


   
SvaraCitera

Kom ihåg att hjärnan består av fett. Svälter du blir du dum i huvudet, bokstavligen.


   
SvaraCitera