Aviseringar
Rensa alla

Värderar djur högre än människor


Människan är vidrig,
Djuren är söta,
Enkel matte[y]


   
SvaraCitera

Värderar också djur högre, därför äter jag människor istället för djur.


   
SvaraCitera

Jag sätter också större värde på djur. Jag känner lättare medkänsla för ett djur än för en människa.
Men jag är inte vegan/vegetarian. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Dock så tycker jag att det är en hel del hyckleri om du själv sen häller i dig stora lass kött en timme efter. Eller du kanske är vegetarian/vegan?

Jag är inte vegetarian eller vegan, människan har levt på kött..ja typ alltid. Det som händer på slakterierna idag är oacceptabelt och slakten går inte moraliskt rätt till, det finns t.o.m halalslakterier i sverige idag och därför lägger jag ner faktiskt väldigt mycket av min tid till att hjälpa djurens rätt att förändra detta. Blev intervjuad av en tidning förra veckan pga mitt engagemang.
Hur mycket gör du för att hjälpa till? Om du nu inte gör något alls men kallar mej för hycklare, vem är då hycklaren här egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag sätter också större värde på djur.

Hur kan du då äta dom [confused]


   
SvaraCitera

dinegnabatman:

Jag är inte vegetarian eller vegan, människan har levt på kött..ja typ alltid.

Nu däremot kan man leva utan kött.

dinegnabatman:

Hur mycket gör du för att hjälpa till? Om du nu inte gör något alls men kallar mej för hycklare, vem är då hycklaren här egentligen?

Nu handlar det inte om mig, vet du var hyckleri betyder först och främst? Jag är ingen hycklare eftersom att jag inte börjar gråta så fort ett djur far illa, däremot kan jag tycka det är tråkigt... men inget mer.

Visst, jag tycker också att det vore bra om djuren behandlades bättre på slakterierna än vad de gör.
Men när du skriver att du börjar gråta för minsta lilla sak, och att du äter kött, då borde du gråta ständigt.

dinegnabatman:

Däremot störtgrinar jag om minsta lilla grej jag hör om att nån behandlat ett djur illa.

Minsta lilla grej?
Djuren blir dödade, för att du ska få äta kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera

Woodwell:

Hur kan du då äta dom [confused]

Att döda ett djur snabbt och utan plågor är helt okej. Däremot skulle inte jag kunna ta ihjäl ett djur själv.

Man behöver inte gå emot naturen bara för att man gillar djur.
Så länge det inte dör helt i onödan så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det dör helt i onödan, vi behöver inte äta kött längre.


   
SvaraCitera

Woodwell:

Det dör helt i onödan, vi behöver inte äta kött längre.

Djur dödar och dödas. Även om kött inte är ett måste så ingår det fortfarande i människans kost. Vi äter djur och djur äter oss.

(Vi ingår faktiskt i en av dom största krokodilernas naturliga föda.)

Jag har inga problem med att djur dödar människor, då är det också okej att människor dödar djur. Men det ska naturligtvis gå rätt till.


   
SvaraCitera

Ni som tycker djur är mer värda men ändå äter dem, skulle ni kunna äta människokött?


   
SvaraCitera

CaithSith:

Ni som tycker djur är mer värda men ändå äter dem, skulle ni kunna äta människokött?

Jag skulle inte ha något emot att smaka åtminstone. Men kannibalism är förbjudet så människor är inget alternativ. [wink]


   
SvaraCitera

Att tjejer tycker att djur är värda mer än människor beror nog på att djur har så stora söta ögon som sätter igång tjejernas moderinstinkt eller nått. Tjejer värderar varelser utifrån hur söta de är och hur stora ögon de har tror jag. [sad]

För mig är det nog lite olika med olika djur. Kor, kyckligar, fiskar, grisar, hästar osv är bara mat. ;3
Hundar är läskiga, elaka och duma. 🙁
Men katter t.ex är snälla och coola. 🙂

Men jag tycker att människor ska sätta människor först, det är ju lite stört egentligen att här behandlar vi djur jätte bra, och de får massa mat och dyra leksaker och sånnt, men typ i andra länder finns det människor som inte har hus, mat eller nånnting ju. 🙁

Jag undrar om det där att behandla andra arter som att de är värda mer en ens egna är något typiskt moderligt/feminint, eller kanske typiskt männskligt. Om typ katter eller något annat djur hade styrt världen, skulle de också värdera andra arter högre än de själva, som många människor gör? 🙁


   
SvaraCitera

dinegnabatman:

i sverige idag och därför lägger jag ner faktiskt väldigt mycket av min tid till att hjälpa djurens rätt att förändra detta. Blev intervjuad av en tidning förra veckan pga mitt engagemang.

Det är ju självklart bra att du engagerar dig för djuren, men tycker du inte själv det är lite korkat att käka kött när det FDR lägger väldigt mycket pengar på att just sprida vegetarism och veganism och i slutändan jobbar för att djur inte skall ses som mat?

Det känns ju skumt att folk som är organiserade inom FDR själva äter kött men samtidigt förväntar sig att andra skall sluta.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Även om kött inte är ett måste så ingår det fortfarande i människans kost.

Vad menar du med det? är det inte ett måste så är det inte ett måste.

ööörkarn:

Djur dödar och dödas.

ööörkarn:

Vi äter djur och djur äter oss.

Kor äter inte oss, grisar äter inte oss, kycklingar äter inte oss, fiskar äter inte oss osv.

ööörkarn:

(Vi ingår faktiskt i en av dom största krokodilernas naturliga föda.)

Ät krokodiler istället då.
Att krokodiler äter oss hotar inte människans fortsatta existens lika mycket som om vi skulle ätit dem, och det gäller egentligen alla djur.

ööörkarn:

Jag har inga problem med att djur dödar människor, då är det också okej att människor dödar djur. Men det ska naturligtvis gå rätt till.

Fortfarande, om du ska tänka så, så får du döda och äta "rätt" slags djur isåfall, inte oskyldiga djur som inte skulle gjort dig något illa.


   
SvaraCitera