Aviseringar
Rensa alla

Världen bästa Business College??


Ämnesstartare

Vilken är världen bästa business college? har hört lite om University of Pennsylvania och NY University,men de skolorna verka vara fult.
kan nån ger mig flera namn på ^^världen bästa business college^^


   
Citera

Business college?

Menar du inte Business School? Dvs. Graduate School.
I USA pluggar man inte business i college.

I andra ställen kan business vara undergraduate material, fast det är inte samma som vad folk kallar business school

Här har du en lista. http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings

Tänk på att det finns många olika rankings. och rankingen är olika beroende på vilka som har gjort rankingen.

Så t.ex. de bästa 15-20 stycken är ju ungefär lika bra.
Vissa är dock mer prestigefulla än andra (syftar då på harvard, university of pennsylvania wharton, yale, mit, stanford, cambridge och de andra stora namnen)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaptenkrok:

Vilken är världen bästa business college?

Vadå världens bästa. Vad är världens bästa? Är det den skolan som har godast mat eller har högt presterande elever?

En skola kan vara bäst för olika personer. Samhällskunskap t.ex. är bäst för mig, men inte för min kompis som bara gillar estetiska ämnen, nu är det gymnasiet men ändå.

Förklara bara för mig vad bäst är[smile].


   
SvaraCitera

Vileda:

Samhällskunskap t.ex. är bäst för mig, men inte för min kompis som bara gillar estetiska ämnen, nu är det gymnasiet men ändå.

Men det är ju inte riktigt samma sak. Även om olika ämnen passar olika personer olika bra, så är ju vissa skolar bäst inom en viss gren (eller iaf ansedda så). Så hur ointresserade av samhällskunskap dina vänner än är, är den bästa samhällskunskapsskolan fortfarande bättre än en sämre samhällskunskapsskola, även för dem (om vi räknar det som att de bästa skolorna är de med bäst lärare och elever) 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iavhé aka Mad World:

är den bästa samhällskunskapsskolan fortfarande bättre än en sämre samhällskunskapsskola

Vad gör den sämre skolan sämre, och vad gör den bättre skolan bättre?

Iavhé aka Mad World:

bäst lärare

Alla har sin egen personliga uppfattning på sin favoritlärare. "Min favoritlärare är Bitte", "min favoritlärare är Tom". Varför tycker de olika? Om de snackade i skolan. Det är inte så att, a just den här bäst. Visst är det bra med engagerande lärare, och lärare som faktiskt bryr sig. Men det ska ju vara obligatoriskt, en lärare kan inte komam 20 minuter försent till sin egen lektion och inte vet vad den personen ska göra. Men det förekommer ju inte så ofta. Men ändå...[bigsmile]


   
SvaraCitera

Vileda:

Vad gör den sämre skolan sämre, och vad gör den bättre skolan bättre?

Utbildningsnivå, lärarkollegiet, högt anseende som lockar eliten etc. etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajasen:

Utbildningsnivå, lärarkollegiet, högt anseende som lockar eliten etc. etc.

Är det bra för alla att ha ultranördar på en skola då man jobbar halvdant och i sin egen takt? Alla har sin personliga uppfattning om vad som är bäst. Sen finns det ju, inkomst till skolan, de som gått ut med högst betyg och haft fortsatta studier - räknar dem med.


   
SvaraCitera

Vileda:

Varför tycker de olika? Om de snackade i skolan.

Vileda:

Visst är det bra med engagerande lärare, och lärare som faktiskt bryr sig. Men det ska ju vara obligatoriskt, en lärare kan inte komam 20 minuter försent till sin egen lektion och inte vet vad den personen ska göra.

Det är klart att alla har en egen uppfattning vad som är en bra lärare och en bra skola. Det finns dock många mer eller mindre objektiva faktorer man kan titta på. Hur nöjda är studenterna generellt? Hur många får jobb relaterade till området efter utbildningen och hur väl betalda är dessa. Hur väl ansedd är skolan hos arbetsgivare etc.

När det gäller universitetsnivå är det även andra saker som spelar in. Att få ha professorer som är ledande (kanske tom nobelpristagare) inom området man studerar är självklart väldigt inspirerande.


   
SvaraCitera

Vileda:

Är det bra för alla att ha ultranördar på en skola då man jobbar halvdant och i sin egen takt? Alla har sin personliga uppfattning om vad som är bäst. Sen finns det ju, inkomst till skolan, de som gått ut med högst betyg och haft fortsatta studier - räknar dem med.

När man efterfrågor världens bästa busisness school så tror jag inte att man ser något problem i att de allra skarpaste läser där samtidigt, för det är delvis det som höjer dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera