Aviseringar
Rensa alla

världen var inte bättre förr


Ämnesstartare

Givetvis inte.


   
SvaraCitera
Exner


   
SvaraCitera
mynona

Untouchable:
Efter den senaste tidens fokus på nazism och facism måste jag säga att jag börjat återfå förtroendet för mänskligheten efter att ha varit på en fest där alla applåderat åt att två killar hånglat samt på olika sätt tagit ställning mot intolerans. Hur tycker UM att världen blivit bättre mot hur den tidigare varit? Optimistisk fyllatråd 😉    
    

Det beror väl på vilken tid och vilken kultur man menar? Tar vi ditt exempel så har synen på homosexualitet berott på kultur och inte på tid: nu 2014 är synen på gays olika över hela världen beroende på kultur inte på tid, och så har det faktiskt alltid varit. Men ja, det är skönt att se toleransens utveckling i Europa, vi lever i en tid av väldigt skarpa och snabba förändringar just nu, det kommer man nog att säga i framtiden om just vår tid. Synen på homosexualitet har inte varit så tolerant sedan tiden före kristendomens införande 😉


   
SvaraCitera

Det är inte bättre nu.


   
SvaraCitera

jag är öppen för förslag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det beror väl på vilken tid och vilken kultur man menar? Tar vi ditt exempel så har synen på homosexualitet berott på kultur och inte på tid: nu 2014 är synen på gays olika över hela världen beroende på kultur inte på tid, och så har det faktiskt alltid varit. Men ja, det är skönt att se toleransens utveckling i Europa, vi lever i en tid av väldigt skarpa och snabba förändringar just nu, det kommer man nog att säga i framtiden om just vår tid. Synen på homosexualitet har inte varit så tolerant sedan tiden före kristendomens införande 😉

Intressant och konstruktivt svar jämfört med alla andra cyniska oneliners     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börjar bli mer och mer säker på att jag ska förändra mitt "UMande" om jag ens ska stanna, inte bestämt mig för det än     


   
SvaraCitera
reben

innan åt man mkt potatis d kan inte varit kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Börjar bli mer och mer säker på att jag ska förändra mitt "UMande" om jag ens ska stanna, inte bestämt mig för det än     

tips: sov du ska till skolan imrn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Börjar bli mer och mer säker på att jag ska förändra mitt "UMande" om jag ens ska stanna, inte bestämt mig för det än     

du gör hur du vill såklart men det hade varit nice om du stannade! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

tips: sov du ska till skolan imrn

Har tänkt det de senaste 3 timmarna ^^    


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce:

du gör hur du vill såklart men det hade varit nice om du stannade! 

Åh vad snällt av dig 😀 känns som att den största delen av min aktivitet på um har gått åt att argumentera mot NiklasW, chatta med amsi och skriva en massa korkade saker på fyllan, trodde inte precis att nån skulle bry sig om jag försvann 😮    


   
SvaraCitera
reben

va trist livet måste varit innan pastan kom till sweden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
innan åt man mkt potatis d kan inte varit kul

Omg detta argumentet <3   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
va trist livet måste varit innan pastan kom till sweden

Vad har man ens ätit??    


   
SvaraCitera