Aviseringar
Rensa alla

Världens slut


Ämnesstartare

Nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

aha. är väl mest dokumentärer? 😉

hurså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hurså

svtplay etc..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

svtplay etc..

nej menade varför ska du veta det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

nej menade varför ska du veta det?

hurså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

hurså.

kändes skumt att få den frågan ,som om du vill ha koll på mig och inte frågar av intresse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

kändes skumt att få den frågan ,som om du vill ha koll på mig och inte frågar av intresse

ok. det var av intresse. du brukar länka dokumentärer.


   
SvaraCitera

Tja med dagens konsumtionssamhälle ser det ju inte lovande ut för framtiden. Men jag tror dock  inte att vi kommer hamna trängas omkring med varandra eftersom att ingen av oss kommer finnas då längre. Eftersom att vi använder alla resurser som naturen ger i orimliga mängder för att vi ska kunna mätta vårt "ha-begär" kommer det en dag säga stop. Miljön säger emot. Det är flera faktorer som påverkar, ett; för att klimatet blir varmare när ozon-skiktet blir tunnare och mer farlig uv-strålning når jordytan, det blir varmare - vilket leder till ökad torka, ökad hungersnöd och mer sjukdomar. Vi blir grillade, och när klimatet blir varmare blir orkaner och andra naturkatastrofer vanligare. Två;  för att vi smutsar ner vår omgivning, kommer det att leda till försämrad hygien och då sprids epidemier och sjukdomar snabbare. De med högst makt i världen bryr sig endast om växande ekonomi, de helt enkelt vill tjäna så mycket så att de själva förlorar så lite som möjligt. Allt det i sin tur leder till försämrad kvalite på maten till exempel, vi får i oss mer halvfabrikat och ämnen som är tillverkade istället för äkta mat. Tänk bara på alla E-ämnen. 

Well, jag tror att det får vara bra 😛 haha, kanske allt också ändrar en dag och folk verkligen börjar inse att vårt huvudlösa ha-begär måste ta slut och använda saker tills de inte helt enkelt går att använda längre istället för att köpa nytt. peace.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

ok. det var av intresse. du brukar länka dokumentärer.

konstigt att du inte gjorde det för att vara elak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh du måste läsa karin boye! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallocain heter boken Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle bli en bra låttext inom dsbm det, no doubt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
åh du måste läsa karin boye! 

jag har bok-fobi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

konstigt att du inte gjorde det för att vara elak

jag är snäll.


   
SvaraCitera