Aviseringar
Rensa alla

Världens smartaste människa?


Ämnesstartare

Vem är egentligen världens smartaste människa tror? Vad arbetar han/hon med? Matematiker? Företagsledare? Filosof eller vad tror du? Kanske mat-tant vem vet?

Är det den som har högst IQ som är smartast eller är det den som har bäst livsfilosofi eller den som kan formulera bästa teorierna?

Själv tror jag att personen arbetar med naturvetenskap iaf, han/hon har givetvis även högt IQ och är filosofiskt intresserad, dessutom är han/hon ledande och drivande inom företaget...


   
Citera
Ämnesstartare

Världens smartaste person, R.I.P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta länka till youtubeklipp, ingen som orkar se dem, tar för lång tid och vi har bättre saker för oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Sluta länka till youtubeklipp, ingen som orkar se dem, tar för lång tid och vi har bättre saker för oss.

Okej om du inte vill se 3:34 minuter om varför Carl Sagan var den smartaste människan som levt så är det ditt problem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det handlar om livsfilosofi. IQ blir man inte lycklig av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nikola Tesla var det utan tvekan i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker det handlar om livsfilosofi. IQ blir man inte lycklig av.

Menar du att den lyckligaste personen är den som är smartast?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Menar du att den lyckligaste personen är den som är smartast?

Tycker det är smart att ha det så bra som möjligt. Och har man det bra blir man lycklig. Så på något sätt tycker jag nog det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omöjligt att veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker det är smart att ha det så bra som möjligt. Och har man det bra blir man lycklig. Så på något sätt tycker jag nog det.

För en gångs skull håller jag med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

För en gångs skull håller jag med dig.

Haha! Det blir nog den enda gången. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker det är smart att ha det så bra som möjligt. Och har man det bra blir man lycklig. Så på något sätt tycker jag nog det.

Downies är ju världens gladaste människor men inte precis de smartaste. Så visst blir man inte lyckligare av IQ, men nog blir man lite smartare, även om IQ är ett väldigt dåligt sätt att mäta intelligens.
Jag tror en människa blir lýckligare ju dummare hon är. Då funderar man inte på lika mycket problematiska saker.


   
SvaraCitera

Mawns:

Världens smartaste person, R.I.P

Fick kolla på hans filmer i skolan. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Jag tror en människa blir lýckligare ju dummare hon är. Då funderar man inte på lika mycket problematiska saker.

Homer! Bästa "verkliga" exemplet. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera