Aviseringar
Rensa alla

Värme + hår


Ämnesstartare

Sliter varmt vatten på håret?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror det, därav värmeskydd och grejer som en polare ständigt tjatar på mig om. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Jag tror det, därav värmeskydd och grejer som en polare ständigt tjatar på mig om. 

aa, tänkte på det


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Man ska  använda så kallt som möjligt, åtminstone i slutet av hårtvätten. Varmt vatten öppnar hårets fjällskikt - sliter på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Man ska  använda så kallt som möjligt, åtminstone i slutet av hårtvätten. Varmt vatten öppnar hårets fjällskikt - sliter på håret.

kmr ihåg att jag missade en lektion där de tog upp det här med kallt vatten = bra för håret

Hmm, det här förklarar nog mitt fluffiga hår. är typ röd över hela kroppen efter att jag duschat, haha


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

hahahlurad:

kmr ihåg att jag missade en lektion där de tog upp det här med kallt vatten = bra för håret

Hmm, det här förklarar nog mitt fluffiga hår. är typ röd över hela kroppen efter att jag duschat, haha

Blir också det. Jag duschar i så pass varmt vatten att jag nästan bränner mig(gör t o m det). Det är som att komma in i en bastu när jag är klar.. och det ser dessutom ut som att jag varit en en. Cool Det skulle också förklara varför mitt hår blir så enormt mycket mer slitet i perioder, dvs perioder då jag duschar mycket längre. Men så fort jag kör kallare vatten och "vänjer" mig så tänker jag "äh, liiite varmare.." och så blir det till slut lika varmt som jag hade innan hahah

Testa att köra med ljummet vatten! Om det inte går igenom helka tvätten så kan du ju skölja av med ljummet/lite kallare bara i några sekunder i slutet av tvätten! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Blir också det. Jag duschar i så pass varmt vatten att jag nästan bränner mig(gör t o m det). Det är som att komma in i en bastu när jag är klar.. och det ser dessutom ut som att jag varit en en.  Det skulle också förklara varför mitt hår blir så enormt mycket mer slitet i perioder, dvs perioder då jag duschar mycket längre. Men så fort jag kör kallare vatten och "vänjer" mig så tänker jag "äh, liiite varmare.." och så blir det till slut lika varmt som jag hade innan hahah

😀 har det likadant haha fast föredrar det hellre på kroppen än på huvudet så får sätta upp håret oftare efter att jag tvättat det (y) gör det du med, om du har långt hår & ej gör det nu

PMR: Testa att köra med ljummet vatten! Om det inte går igenom helka tvätten så kan du ju skölja av med ljummet/lite kallare bara i några sekunder i slutet av tvätten!

Har funderat på att köpa en stor balje & fylla den med ganska kallt vatten sedan lägga i håret där & försiktigt tvätta bort balsamet. verkar väldigt tidskrävande men ändå


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

hahahlurad:

😀 har det likadant haha fast föredrar det hellre på kroppen än på huvudet så får sätta upp håret oftare efter att jag tvättat det (y) gör det du med, om du har långt hår & ej gör det nu
Har funderat på att köpa en stor balje & fylla den med ganska kallt vatten sedan lägga i håret där & försiktigt tvätta bort balsamet. verkar väldigt tidskrävande men ändå

Om du har badkar så kan du ju alltid skölja av håret med bara huvudet innanför badkarskanten, fast du kanske har dusch?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:

Om du har badkar så kan du ju alltid skölja av håret med bara huvudet innanför badkarskanten, fast du kanske har dusch?

Aa hade jag haft badkar skulle ej balje behövas =(


   
SvaraCitera

kanske är det mitt hår behöver...

ska man gå utan mössa om vintern också eller vad gäller då?


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

aggy_yo:
kanske är det mitt hår behöver...

ska man gå utan mössa om vintern också eller vad gäller då?

Nja, är ju i stil med att säga att man inte tänker bära hjälm för att "det förstör frisyren"... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallt vatten är inte värt det....gööööör deeeet inteeeee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dt är kallt..bruuhuuuuuuuuhuu


   
SvaraCitera

PMR: Nja, är ju i stil med att säga att man inte tänker bära hjälm för att "det förstör frisyren"...

mm, tänker mer om det går att applicera en teori om att kyla generellt är bättre för håret än värme


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag frågade en vettig person och han sa att det är skillnad på värme från vatten och från t.ex. plattång (duh, sjklart ju hehe)
men han sa också att jag ej ska jämföra så eftersom att temperaturerna skiljer sig såpass mkt.

är ju sant. Bättre att duscha (håret) varmt varje dag än att platta det ett par gånger per vecka, antar jag


   
SvaraCitera