Aviseringar
Rensa alla

Värsta boken ni läst?


Insert name here:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Ungdomsböcker. De är töntiga ;<
Förut vägrade jag att ens röra en fantasybok men efter att ha gett det en chans är det min nya favoritgenre [zzz] Sålänge det inte är för överdrivet.


   
SvaraCitera

Insert name here:

Deckare (Du röstade på detta alternativ)

blir ofta enformigt och tråkigt. samma jävla grej, ingenting roligt som överaskar.

min det finns ju bra böcker inom alla genrer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Pojken som kallades Det

Den är ju så jävla tråkig. Och "Ett öga rött".


   
SvaraCitera

Insert name here:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Berny Pålssons Vingklippt ängel. Okej att man har problem, men att skriva en destruktiv jävla bok är big no-no.


   
SvaraCitera

Hmm, jag kan inte erinra mig att jag har läst någon dålig bok på sista tiden... jag är väldigt selektiv angående vad jag läser. Dock har jag säkerligen läst en del böcker i början av tonåren som jag skulle anse vara skräp om jag läste dem idag. Fast ja, det känns rent spontant som att det är deckare som är den sämsta genren, förmodligen tätt följt av tjejlitteratur, fåniga kioskvältare (här kan man egentligen räkna in både det ena och det andra) och annat trams.

Hivkanin_med_AK47:

Jagg lässer inte böker däför att jagg e dumm i huvvet

Fixed.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Fixed.

Du lurade dig själv där, olika intressen har inget att göra med om man är dum i huvudet eller ej. Dock så tyder ett sådant där uttalande på att du är dum i huvudet. Puss [love]


   
SvaraCitera

Hivkanin_med_AK47:

Du lurade dig själv där, olika intressen har inget att göra med om man är dum i huvudet eller ej.

Aj, det där sved till rejält! Jag tar mig friheten att utveckla vad jag menade: Människor vars intressesfär inte innehåller läsning/utforskning av litteratur är med största sannolikhet inte att betrakta som intellektuella.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Aj, det där sved till rejält! Jag tar mig friheten att utveckla vad jag menade: Människor vars intressesfär inte innehåller läsning/utforskning av litteratur är med största sannolikhet inte att betrakta som intellektuella.

En avsaknad av intresse för att läsa böcker då man anser att det är tråkigt att ligga/sitta och glo i en bok är inget som fastställer detta om individen dock.

Det kan ha att göra med många saker, som t.ex det faktum att jag anser att det är ett slöseri av min tid att läsa en historia som är redan fastställd och inte går att ändra på.

Jag föredrar att kunna forma historier själv.

Så ditt uttalande tyder fortfarande snarare på en lägre stående intelligens och är ett tydligt översittarbeteende.


   
SvaraCitera

Insert name here:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Skönlitteratur, som Fursten och sånt skit.

Dock hatar jag att läsa böcker över lag.


   
SvaraCitera

Hivkanin_med_AK47:

En avsaknad av intresse för att läsa böcker då man anser att det är tråkigt att ligga/sitta och glo i en bok är inget som fastställer detta om individen dock.

Visst - det finns säkert en liten skara individer som kan betraktas som intellektuella även om de har läst få böcker under sina liv, men det rubbar inte min uppfattning att en person som inte läser (vare sig det är facklitteratur, filosofi eller skönlitteratur) generellt sett inte kan betraktas som intellektuell. Sen kan han vara hur smart som helst, det är ändå ovidkommande. Han är inte intellektuell.

Hivkanin_med_AK47:

Så ditt uttalande tyder fortfarande snarare på en lägre stående intelligens och är ett tydligt översittarbeteende.

Ditt uttalande tyder fortfarande på att du inte är särskilt intellektuell. Men för all del - bevisa motsatsen!


   
SvaraCitera

Graboid:

Skönlitteratur, som Fursten och sånt skit.

Ännu ett ljushuvud, eller kanske ett troll? Just Fursten ska väl erkännas att den inte verkar särskilt intressant, men det finns böcker för alla typer av människor, med alla sortes intressen, som jag garanterar har förmågan att röra om i själen så som inget annat kan göra.


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Ännu ett ljushuvud, eller kanske ett troll? Just Fursten ska väl erkännas att den inte verkar särskilt intressant, men det finns böcker för alla typer av människor, med alla sortes intressen, som jag garanterar har förmågan att röra om i själen så som inget annat kan göra.

Så fort jag försöker mig på en bok så somnar jag efter redan ett par sidor. Läsa böcker är inte min grej helt enkelt. Föredrar filmer istället.


   
SvaraCitera

Insert name here:

Resultat/jag gillar allt (Du röstade på detta alternativ)

Jag läser i princip vad som helst, så länge det inte har ett otroligt långsamt, svårt och tråkigt språk, då tar jag nästa bok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Resultat/jag gillar allt (Du röstade på detta alternativ)

Så länge boken är bra skriven och får mig engagerad rör det mig inte i ryggen vilken genre den tillhör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Annat, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Teologi.


   
SvaraCitera