Aviseringar
Rensa alla

Värsta (eller bästa) skolminnen


Ämnesstartare

Dags att dela med er lite nu tycker jag Rodnar Sen lovar jag att sluta tjata om utbildning och allt annat relaterat till det XD


   
Citera
Bell
 Bell

Min värsta upplevelse var när en i min lekisgrupp hade drunknat i älven. Samma dag skulle vi simma på badhuset. Djävulens slump typ. De samlade oss i ett litet rum innan vi skulle bada, för att berätta det. HUR SMART? VAD VAR DET FÖR JÄVLA TÄNK PÅ 90TALET?? Det värsta var ändå att pojken var mobbad och två andra pojkar fnissade lite när fröknarna berättade att M var död. Så jävla hemskt. Detta känns fortfarande traumatiskt för mig. Att vi aldrig pratade mer om honom typ. Inte vad jag minns. Ingen krishantering, ingen bearbetning. 

Har dåliga minnen från högstadiet också. När man ställde sin väska i kiss på toalettgolvet, när lärarna blundade för mobbing, när man kände sig ful, när man hatade alla.

Har dock fina minnen från hela 4an och 5an då vi hade två underbara klassföreståndare som under tiden de hade oss, blev tillsammans och blev gravida Hjärta Det blev en väldigt familjär stämning i vår klass då.. vi fick åka ut till parets sommarställe osv. Väldigt mycket kärlek.

Annars från gymnasiet kanske. Jag gick räddningstjänst så något roligt vi gjorde i och med det. Förväntningen i luften när alla bytt om till larmställ och lärarna tände på en gaskudde uppe i taket i ett garage Hjärta Haha, låter som pyromanen Bell Rodnar Men har nog aldrig fått sån adrenalinkick av något som av att släcka bränder!


   
SvaraCitera
reben

värsta va en gång när ngn ringde på min historielektion o sa att en dött.

bästa va när jag fick betygen i ettan. 


   
SvaraCitera

Bästa: Högstadiet typ, visst var det mycket skit och jag hade mycket problem men tror aldrig jag haft så roligt som då, tack vare kompisarna där. Jisses vad oseriösa vi var och sprang runt där som galningar. Hade en lek som gick ut på att prickskjuta fönsterrutor med fotboll, kom alltid ut en galen lärare då som jagade oss som vi körde typ fyrkanten med honom. Och allt snattande! Fanns ett café på ett ålderdoms hem typ bredvid skolan som vi länsade på godis. Alla gjorde det och alla visste men gick inte att stoppa, rektorn försökte förbjuda eleverna att gå dit Galen

Sämsta: Första åren på gymnasiet. Splittrad från vännerna och kände mig ensam. Blev allt mer deprimerad och klarade inte av skolan, gick om år efter år och blev socialt handikappad och mådde piss. Bytte runt men blev aldrig bra och tappade kontakten med vännerna från innan allt mer. Minns typ första 2 veckorna i skolan, jag skolkade hela tiden, var där bara första dagen och ljög för morsan. Gick upp på morgonen och hon trodde jag var i skolan men jag gjorde annat, sen när hon fick reda på det blev hon så fruktansvärt besviken, fan vad dum jag var. Men har ryckt upp mig nu på senare år och börjat komma tillbaka allt mer. 


   
SvaraCitera

Bra tråd!


   
SvaraCitera

Sämsta: Har många dåliga minnen från grundskolan. Hade inte så många kompisar och hade en lärare som avskydde mig. Minns en gång i åttan eller nian när jag ringde mamma från lärarrummets telefon och grät för att något hänt i skolan, och så kom den läraren in och ställde sig bakom mig och härmade(!) mig medan jag pratade. Första året i gymnasiet var också jobbigt; jag blev utbränd och sjukskriven. I samband med det började jag också få anonyma sms från folk i skolan som skrev att jag var en hora, och det för att en kille i parallellklassen hade masserat mina axlar på en skolresa. 

Bästa: Kanske när jag fick en ny lärare i gymnasiet som verkligen uppmuntrade mig att göra bra ifrån mig. Jag tyckte det var roligt att gå på hennes lektioner och i hennes ämne höjde jag mig från G till MVG. Eller alla soliga eftermiddagar som jag och mina klasskompisar tillbringade nere vid kajen och åt glass. Det var mysigt. Saknar det.


   
SvaraCitera

Lol, annat minne som jag kom att tänka på nu: En dag i gymnasiet stack en av frisöreleverna in huvudet i vårt klassrum och frågade om hon fick låna någon att ha som hårmodell. Jag trodde att hon bara ville ha någon att öva lite frisyrer på, så jag räckte upp handen. Följde med henne till salongen där hon flätade upp hela mitt hår i en ful, tantig frisyr men jag tröstade mig med att ingen skulle behöva se. Trodde jaaaag, tills hon sa att visningen snart skulle börja. Fem minuter senare stapplade jag fram på en catwalk till låten Sexy bitch medan halva skolan tog kort och fnissade. Aldrig känt mig så stel.


   
SvaraCitera

terrormat: Minns en gång i åttan eller nian när jag ringde mamma från lärarrummets telefon och grät för att något hänt i skolan, och så kom den läraren in och ställde sig bakom mig och härmade(!) mig medan jag pratade

Bra lärare... hur kan det ens vara möjligt?


   
SvaraCitera

terrormat: och så kom den läraren in och ställde sig bakom mig och härmade(!) mig medan jag pratade

HAHA wtf


   
SvaraCitera

Det bästa var när My kom tillbaka och det värsta var när min mamma insisterade på att följa med en dag. Som ett studiebesök. gillade aldrig det........ 🙁


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Bra lärare... hur kan det ens vara möjligt?

Verkligen. Hon var så jävla elak. 


   
SvaraCitera

terrormat: Verkligen. Hon var så jävla elak.

Ja, låter ju sjukt det där. Mer än sjukt. Lärare som mobbas eller håller på så är inte kloka. 


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Ja, låter ju sjukt det där. Mer än sjukt. Lärare som mobbas eller håller på så är inte kloka. 

Ja. Har funderat lite på att skriva ett brev till henne, såhär några år senare. Inget elakt, utan bara skriva att jag vill att hon ska vara medveten om hur jävla dåligt hon fick mig att må under den tiden. 


   
SvaraCitera

terrormat:

Ja. Har funderat lite på att skriva ett brev till henne, såhär några år senare. Inget elakt, utan bara skriva att jag vill att hon ska vara medveten om hur jävla dåligt hon fick mig att må under den tiden. 

Det låter ärligt talat som en ganska bra idé. Lärare har ju så mycket ansvar och sådär kan man ju inte göra. Vore nog bra ändå att ändå få sagt det liksom, kanske hon fattar att hon inte var så snäll. 


   
SvaraCitera

Bästa: när mina äldre vänner hade knivhotat några på skolan och är kvar där, alla låser in sig i klassrummen och springer runt och skriker i koridorerna medan jag och en kompis sätter oss på varsin stol i korridoren och skrattar åt alla som springer runt som idioter.

Värsta: senare på dagen när lärarna berättade för polisen att vi satt och skrattade så vi fick prata med dom i flera timmar när dom försökte få oss att berätta åt vilket håll mina vänner sprang. 

Och när jag och en kompis skulle kolla lite på brandsläckaren, kul ett tag men inte lika kul sen...


   
SvaraCitera