Aviseringar
Rensa alla

Värsta ovädret du har varit med om?


time
 time

https://en.wikipedia.org/wiki/North_American_blizzard_of_1996#New_York_City

Hamnade på nyheterna i all hast, i ett litet videomontage på ungar och föräldrar som lekte i snön. Mamma slängde mig i en snödriva. Fun times.


   
SvaraCitera

börja åska när vi va ute på sjön, himlen va svartblå som en skitstor skugga, åkte hela vägen iland med båten å sen bil, ganska otäckt fast coolt när man såg att de åska typ 10 mil bort över sjön, satt på bergen o kolla på blixtskådespelet, sen har ja stått o grävt i värsta spöregn ja nånsin sett


   
SvaraCitera
höna

när de va snöstorm uppe i fjällen å vi skulle åka skidvägen hem. man varken såg eller hörde något 1 meter runt sig. fan va man skulle kunnat tappa bort varann


   
SvaraCitera
seasaw

hamnade i en rejäl storm när jag paddlade kajak själv till sjöss, det regnade och blåste och blixtrade och himlen va alldeles svart. visste att det va farligt, men har aldrig känt mig så närvarande och levande som då...

fick nog när en blixt slog ner 10 meter ifrån mig. då kastade jag mig själv + kajaken upp på en ö och väntade ut ovädret

kraften i naturen assåHjärta


   
SvaraCitera

Hade länge en fobi för åska efter att jag som barn var med om en ganska obehaglig händelse.


   
SvaraCitera
seasaw

Niklas: fobi för åska efter att jag som barn var med om en ganska obehaglig händelse

Förvånad vill du berätta?


   
SvaraCitera

seasaw:

Förvånad vill du berätta?

Var ute med familjen på någon slags utflykt i en stor fransk park, kan nog ha varit typ 4-5 år. Hur som helst sveper en sjuhelvetes åskstorm in när vi är ganska långt inne i parken, det börjar spöregna, vi tar skydd under något slags tak gjort av trä. Sen slog typ blixten ner hur många gånger som helst runtomkring oss, ovädret var verkligen över oss, det blinkade liksom konstant och dundrade helt sjukt mycket. Tror att jag nog tänkte att den skulle slå ner i taket vi var i och att det var kört typ haha. Sedan dess hade jag en fobi för åska ganska länge. 🙂


   
SvaraCitera
seasaw

Niklas: Sedan dess hade jag en fobi för åska ganska länge

fattar! intressant det där med de där, till synes, små grejerna i barndomen som sen ändå ekar genom hela livet


   
SvaraCitera

seasaw:

fattar! intressant det där med de där, till synes, små grejerna i barndomen som sen ändå ekar genom hela livet

Har det dock inte längre och förhoppningsvis kommer det inte tillbaka i resten av livet heller. Men man vet ju aldrig. :))


   
SvaraCitera
seasaw

Niklas: Men man vet ju aldrig

truedat


   
SvaraCitera