Aviseringar
Rensa alla

Värt att byta tillbaka till vanliga p-piller?


Ämnesstartare

Jag är inne på min tredje karta cerazette nu, och har inte haft några blödningar (bara en jätteliten kanske), men nu har jag haft mensliknande sak i åtta dar. Det var mycket först och har avtagit men jag är trött på det...
Läste nånstans att det kan "gå till sig" och försvinna om man väntar, men jag tycker tre månader är länge? Så jag funderar på att byta tillbaka till vanliga p-piller.
Anledningen till att jag började med cerazette var ju att jag ville slippa mensen (då sa iofs barnmorskan till mig att det är okej att hoppa över mensen tre gånger i rad tror jag, med p-piller).
Hur bör jag göra? Vill ju helst inte ha nån mens överhuvudtaget [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Vill ha mens, funderar på att sluta med cerazette pga av det [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Vill ha mens, funderar på att sluta med cerazette pga av det

Nej men usch, det är ju bara jobbigt. Fast glad för din skull att du känner så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Nej men usch, det är ju bara jobbigt

Ej så kul att inte ha mens och så typ "oj jag glömde ta mitt piller, undra om jag är gravid nu!!" (eller om man varit magsjuk/spytt osv, då minskar skyddet också) och så kommer ingen mens som bekräftar att man inte är gravid [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

oj jag glömde ta mitt piller

Fast jag är awesome på att komma ihåg[y]
Men jaja, jag vill iaf inte ha den aaaalls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

cerazette

Förresten, hade/har du några blödningar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Förresten, hade/har du några blödningar då?

Har ätit dem i typ fem år, minns inte hur det var i början tyvärr [sad] Men nu har jag i princip aldrig mens och när jag har det så är det kanske 3 dagar max, men små blödningar [cute].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker du ska vänta lite till och se om blödningarna försvinner om du verkligen inte vill ha mens, då är det kanske värt det i slutändan liksom [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tycker du ska vänta lite till och se om blödningarna försvinner om du verkligen inte vill ha mens, då är det kanske värt det i slutändan liksom

Tänkte så jag med, undrade bara liksom HUR länge till som är rimligt att vänta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Hur bör jag göra? Vill ju helst inte ha nån mens överhuvudtaget

Stryp äggledarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

undrade bara liksom HUR länge till som är rimligt att vänta...

alltså det brukar ju stå att det är 3 månaders prövotid typ och du har ju iofs tagit dom 3 månader, så jag vet inte [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Stryp äggledarna?

Fast jag vill väl kunna få barn?

enhimmelskdrog:

alltså det brukar ju stå att det är 3 månaders prövotid typ och du har ju iofs tagit dom 3 månader, så jag vet inte

Aha.. Ja men jag kör på ett tag till då haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Aha.. Ja men jag kör på ett tag till då haha

du förlorar ju ingneting på det direkt [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

du förlorar ju ingneting på det direkt

Nej, sant, men jag får dras med jobbiga blödningar som är små, men inte tillräckligt små för att försummas![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Fast jag vill väl kunna få barn?

Är väl inte så självklart? Aja, Bummer.


   
SvaraCitera