Aviseringar
Rensa alla

Värt att köpa ett gymkort för 2000kr?


Ämnesstartare

Tja, tänkte börja på boxning nästa vecka. Har redan gymmat i typ ett och ett halvt år, men jag vill testa något nytt.

En gång så var jag med på ett boxningstränings pass, det var så sjukt jobbigt, men riktigt kul. Jag ska träna boxning 3 gånger i veckan, och vad jag undrar, är att om det skulle vara värt det att köpa ett nytt gymkort för 2000 kr och träna på gym, samtidigt som jag går på boxning. Skulle man orka det tror ni? Köpa ett gymkort och bara träna där 2 gånger i veckan? Jag är ganska orolig för att jag ska tappa massa muskler. Eller ska jag istället köpa ett par hantlar och köra hemma på dom musklerna man inte så ofta tränar på boxning, typ biceps? [smile]

Hoppas ni orkar läsa [blush]


   
Citera

Yogi:

2000

per år eller?[confused]


   
SvaraCitera

Yogi:

träna på gym, samtidigt som jag går på boxning.

Nej det är inte värt, du tränar allt på boxningen.


   
SvaraCitera

Extremt onödigt att slösa bort 2000 spänn när du ändå tränar boxning. Köp typ hantlar och träna biceps/triceps etc... hehe armhävningar får man inte heller glömma xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

per år eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

du tränar allt på boxningen.

Man tränar hela kroppen alltså? Men det är väl mycket uthållighet man tränar på boxning. Jag vill gärna ha mer volym och styrka också.


   
SvaraCitera

Yogi:

per månad?! [chocked]

men annars tycker jag att styrketräning ger klart mkt bättre resultat om du gör det på gym än hemma. går knappt att jämföra. och sen ger inte boxning en såååån allroundträning så det är nog bra att komplettera med gym 🙂 du lär nog tappa muskler om du bara kör boxning.


   
SvaraCitera

Yogi:

Man tränar hela kroppen alltså? Men det är väl mycket uthållighet man tränar på boxning. Jag vill gärna ha mer volym och styrka också.

Det kommer, det är väldigt varierande övningar i boxning och långt ifrån alla är uthållning, om du ska gymma ska du inte träna boxning 3 dagar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

addictive:

per månad?!

halvår 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej


   
SvaraCitera

Yogi:

halvår 😉

kostar 600 kr/halvåret här nere i lund [cool]


   
SvaraCitera

Yogi:

Jag ska träna boxning 3 gånger i veckan

...och 300 kr/termin för boxning 4 ggr i veckan [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bygg en ställning du kan göra dips i sen fixar du en stång i taket du kan göra chins i.


   
SvaraCitera

loffapoffa:

Bygg en ställning du kan göra dips i sen fixar du en stång i taket du kan göra chins i.

Apropå det, vart kan jag köpa en sådan stång?


   
SvaraCitera

Yogi:

En gång så var jag med på ett boxningstränings pass, det var så sjukt jobbigt, men riktigt kul. Jag ska träna boxning 3 gånger i veckan, och vad jag undrar, är att om det skulle vara värt det att köpa ett nytt gymkort för 2000 kr och träna på gym, samtidigt som jag går på boxning. Skulle man orka det tror ni? Köpa ett gymkort och bara träna där 2 gånger i veckan? Jag är ganska orolig för att jag ska tappa massa muskler. Eller ska jag istället köpa ett par hantlar och köra hemma på dom musklerna man inte så ofta tränar på boxning, typ biceps? [smile][smile]

Ja, klart du orkar det. Personligen skulle jag fortsätta medlemskapet på gymmet. Jag kör båda delarna iaf.

lalalaa:

Apropå det, vart kan jag köpa en sådan stång?

http://asp.budo-fitness.se/content/667.asp


   
SvaraCitera