Aviseringar
Rensa alla

Värt att leva


Ämnesstartare

Ibland, ibland inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja,
det blir alltid bättre [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl helt på


   
SvaraCitera

Ah


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

kanske men jag har förståelse för dom som tar sitt liv också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker det
satt och funderade i bussen och kom fram till att jag aldrig vill dö [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

kanske men jag har förståelse för dom som tar sitt liv också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också förståelse för de människor som tar sitt liv, men samtidigt tycker jag synd om dem (givetvis) för om de inte gjort det kanske något hänt som fått livet att vända. Man kanske hittar en bra vän att dela sina dagar med, eller hitta sitt livs kärlek som får en att må hur bra som helst..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rocafellan:

för om de inte gjort det kanske något hänt som fått livet att vända

Den som lever får se ^.^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szara:

Den som lever får se ^.^

Precis, jag förstår att folk kan må så psykiskt dåligt att de inte finner en annan utväg, men de borde kämpa vidare ifall det en dag vänder och de kommer tacka sig själva att de inte begick självmord. Det är tragiskt att det finns folk det aldrig vänder för, jag ska inte låtsas veta hur det känns att må som en sådan person men om det går får man försöka leva på hoppet om en vändning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå värt, för vemdå?

Jag förstår inte varför vissa säger att livet är "meningslöst" eller att de söker en mening.
Jag förstår inte varför saker måste ha en mening, jag brukar aldrig reflektera över hur meningsfulla olika aktiviteter är, i vems ögon?
Mening, rättvisa osv är väl bara saker människan hittat på. Det existerar inte egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror helt på omständigheterna. Nu kan jag inte tala med full säkerhet, men jag tänker hypotetiskt; om jag hade hamnat i ett hemskt tillstånd så jag endast kunde leva med respirator och inte kunde röra på mig, eller prata, bara ligga ner i en säng och titta upp i taket... Mja, då hade jag nog inte tyckt att det livet är värt att leva.

Men mitt liv är helt klart värt att leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neah:

Jag förstår inte varför saker måste ha en mening, jag brukar aldrig reflektera över hur meningsfulla olika aktiviteter är, i vems ögon?
Mening, rättvisa osv är väl bara saker människan hittat på. Det existerar inte egentligen.

mvg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

men jag tänker hypotetiskt; om jag hade hamnat i ett hemskt tillstånd så jag endast kunde leva med respirator och inte kunde röra på mig, eller prata, bara ligga ner i en säng och titta upp i taket... Mja, då hade jag nog inte tyckt att det livet är värt att leva.

Jag lever som om det där redan hänt.

...


   
SvaraCitera