Aviseringar
Rensa alla

Värt att skaffa sömntabletter?


Ämnesstartare

Har svårt att somna in, vaknar ej på natten utan jag har svårt för att somna. Har testat sånna man kan köpa i mataffärer men de har ej funkat.

Jag blir inte trött förrän 00/01, och jag har jättesvårt att ta mig upp på morronen dagen därpå vilket inte är så konstigt, och jag har hög frånvaro från skolan pga detta.

Om man vill ha sömntabletter, vart ska man vända sig då? Måste man gå till typ BUP för att få det eller?

Tror ni jag får det eller måste man ha ännu jobbigare problem med sömnen?

( jag kan även tillägga att jag har jävligt svårt för att sväljta tabletter, brukar inte ens kunna svälja en halv Ipren typ. vilket såklart skulle göra det svårt, men om jag vet att det iaf gör så jag somnar skulle jag nog klara det ändå :> )

JAG HAR ANVÄNT SÖKFUNKTIONEN men hittade ej svar på mina frågor.


   
Citera
Ämnesetiketter

xKiTTiEHx:

Tror ni jag får det eller måste man ha ännu jobbigare problem med sömnen?

Ändra vana och börja sov vid 21-23 tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

tabletter,

så fort något är fel på oss svenskar så ska vi börja knapra massa skit, lägg dig tidigare då som somnar du tidigare, -.-


   
SvaraCitera

Rör på dig mer så blir du trött i tid.
Stäng av datorn minst en timme innan du ska gå och sova, ligg och läs ett tag istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan köpa det reseptrfritt[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no]


   
SvaraCitera

[no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Ändra vana och börja sov vid 21-23 tiden

men jag har försökt, har gått och lagt mig så tidigt men då har det bara blivit att jag legat vaken i flera timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keepdreaming:

så fort något är fel på oss svenskar så ska vi börja knapra massa skit, lägg dig tidigare då som somnar du tidigare, -.-

jag ligger bara vaken i flera timmar då, och till slut ger jag upp och går och gör något annat istället då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

du kan köpa det reseptrfritt

men det är väl inte sånna som funkar? [confused]


   
SvaraCitera

Tränar du eller något sådant?


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

men jag har försökt, har gått och lagt mig så tidigt men då har det bara blivit att jag legat vaken i flera timmar.

börja med kanske 5-15 minuter före 24 och jobba dig ner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Om man vill ha sömntabletter, vart ska man vända sig då? Måste man gå till typ BUP för att få det eller?

bara att gå till vårdcentralen, skitlätt faktiskt[y]


   
SvaraCitera