Aviseringar
Rensa alla

Värt att skaffa sömntabletter?


Ämnesstartare

Capture:

Tränar du eller något sådant?

Nä.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

bara att gå till vårdcentralen, skitlätt faktiskt

Tror du att mina anledningar "räcker" då eller så? Och måste föräldrarna godkänna det?


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Nä.. :/

Om du inte rör på dig så mycket under dagen är det väl inte så konstigt att du inte blir trött.
Det räcker med promenader ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Tror du att mina anledningar "räcker" då eller så? Och måste föräldrarna godkänna det?

Liksom först och främst kommer de skicka med husmorsboken och be dig göra allt som står där. de kommer fråga om du äter och rör dig tillräckligt. hur du mår och vad du tänker innan du somnar[y] så det är inte sääkert att du får tabletter direkt, men det är lätt[y] de kommer antagligen ge dig typ propavan eller theralen tror jag (och de har jag käkat 12 av utan att somna..) men de kanske funkar för dig[smile]

helt klart värt att höra av sig till vårdcentralen och se vad de kan göra! sömnproblem är vanligt.


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

00/01

ingen fara ju?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja du går till BUP för att få det, iaf om du är under 18. Jag hade vart hos soc och minimaria och skit innan så fick piller vid andra besöket hos BUP. Men dom kommer att whina om sömnhygien osv, dvs att du ska röra på dig, lugna ner dig 2-3 timmar innan du ska sova, testa dricka varm dryck tex kamomill te osv. Testa allt det innan, annars kommer du bara få massa whine om att du inte vill sova tillräckligt osv. Funkar det verkligen inte nöj dig inte med möten hur du mår. Och får du theralen(rosa piller) hälsa att dom kan ta dig i röven och kräv nya. theralen har som bieffekt att du blir asdizzy dagen efter ungefär som att du sover osv. propavan är way bättre men som dom flesta sömnpiller verkar dom mindre och mindre efter ett tag, då får du dubbla dosen eller försöka sova utan piller varannan dag så håller effekten i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

men det är väl inte sånna som funkar

inte vet jag[chocked]


   
SvaraCitera

Det går nog att få lättare sömnmedel mot dina besvär. Det finns bland annat Propavan (som jag personligen tycker suger skithårt) och jag tror även att man kan få Theralen. De är inte beroendeframkallande.

Har du svårare sömnbesvär kan man få Stilnoct eller Imovane men det brukar krävas ganska mycket för att man ska få det och kanske att man inte är ungdom heller.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

pårrarn:

propavan är way bättre

Jag tycker Propavan suger. Jag fick så extremt äckliga myrkrypningar av dem. Det var fruktansvärt och det gick inte alls att somna lättare. Snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag tycker Propavan suger. Jag fick så extremt äckliga myrkrypningar av dem. Det var fruktansvärt och det gick inte alls att somna lättare. Snarare tvärtom.

Hände mig en gång, då kunde jag inte heller sova. Men sen dess har det inte hänt igen, men tycker iaf personligen att en natt utan att sova var bättre än att vakna varje dag och se suddigt osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strunta i att sova tills nästa dygn och lägg dig vid nio-tio den kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

jag ligger bara vaken i flera timmar då, och till slut ger jag upp och går och gör något annat istället då

hopp,
Köp dig roppar då!
http://www.drugnews.nu/drugfact.asp?id=23

Då kan du även passa på att göra detta -->> https://www.flashback.info/showthread.php?t=286090


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Jag blir inte trött förrän 00/01, och jag har jättesvårt att ta mig upp på morronen dagen därpå vilket inte är så konstigt, och jag har hög frånvaro från skolan pga detta.

Har samma problem, bara det att jag börjar bli trött runt 03. Har 100% frånvaro i skolan, dock inte enbart för att jag inte vaknar förrän vid 2 på eftermiddagen, men det spelar såklart en stor roll. Mellan 00-01 vilar hjärnan dessutom som mest, eller något i den stilen, och därför är det viktigt att sova just då när man ska upp till skolan dagen efter.

xKiTTiEHx:

men jag har försökt, har gått och lagt mig så tidigt men då har det bara blivit att jag legat vaken i flera timmar.

Det här har konstigt nog fungerat för mig. Fortsätt lägga dig tidigt och sluta inte med det även om du ligger vaken länge, efter några dagar kommer du somna tidigare eftersom du börjar vänja dig vid det[y]

Fungerar inte det, eller annat folk tipsat om här, så borde du nog skaffa sömntabletter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keepdreaming:

Då kan du även passa på att göra detta -->> https://www.flashback.info/showthread.php?t=286090

Det lät riktigt jävla nice, måste testas så snart som möjligt![party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TjackLuder:

Det lät riktigt jävla nice, måste testas så snart som möjligt![party]

Yes, doit 😀 skulle inte banga heller.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om du inte rör på dig så mycket under dagen är det väl inte så konstigt att du inte blir trött.
Det räcker med promenader ju.

men jag rör mig rätt mycket faktiskt, iaf på vardagarna. måste gå massa. 🙁
synd bara att vädret är så jävla sämst, annars hade jag lätt gått långa promenader mm. 🙁


   
SvaraCitera