Aviseringar
Rensa alla

Värt gratisprogram att göra GIF:ar i?


Ämnesstartare

Någon GIF-makare som känner till något trevligt program som är lättanvänt och gratis? Jag ids verkligen inte söka, nej.

Hälsningar,
Ögon i en plåthink, vanlig person


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

Ps?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

GIMP

Ofta? Nä? HAHAHAHAHAHAHAHAHA. Då ska jag ladda ner det ögonaböj!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

stereo total:

Ps?

O, så arbetsamt, jag vet inte hur man gör...

Hälsn.,
Ögon i en plåthink, lättjefullt lågliv


   
SvaraCitera

stereo total:

Ps?

Dock bara gratis i 30 dagar.


   
SvaraCitera

GIF Construction Set är väl det äldsta o bästa programmet för att göra GIF animationer. GRATIS download. Finns även i en Professional version som du säkert vet var du kan tanka ner gratis. [smile]

http://www.mindworkshop.com/gifcon.html​​
http://www.mindworkshop.com/alchemy.ht​ml


   
SvaraCitera

Har använt GIMP till det. Är enkelt. Spara varje bild som ett lager, spara det hela som en animerad gif.


   
SvaraCitera
Tyrael

stereo total:

Ps?

Ögon i en plåthink:

Värt gratisprogram att göra GIF:ar i?

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Har använt GIMP till det. Är enkelt. Spara varje bild som ett lager, spara det hela som en animerad gif.

Det låter hemskt klurigt och arbetsamt... Notera att GIF:en är tänkt att bestå av ungefär åttahundra bilder, alt. två stycken på kring fyrahundra var. Kan jag förminska alla bilderna samtidigt i GIMP?

TheSpookyMan:

GIF Construction Set är väl det äldsta o bästa programmet för att göra GIF animationer. GRATIS download. Finns även i en Professional version som du säkert vet var du kan tanka ner gratis.

Det blir ingen ful logga på GIF:en, för att jag ej betalat, eller något liknande?


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Det låter hemskt klurigt och arbetsamt...

Det är det inte! Inte klurigt eller svårt i alla fall. Arbetsamt om det är många bilder, kanske.

Ögon i en plåthink:

Kan jag förminska alla bilderna samtidigt i GIMP?

Ja. Absolut enklast är det att öppna alla bilder som lager i samma bild (File → Open as layers). Sedan är det bara att skala hela bilden så skalas alla lager också. Blir kanske inte jättebra om alla bilder har helt olika storlek, jag vet inte riktigt.

Det går med enskilda bilder också, men man måste ladda ner en plugin​.


   
SvaraCitera

Capture:

Det är det inte! Inte klurigt eller svårt i alla fall. Arbetsamt om det är många bilder, kanske.

Den hon gjorde igår var på 900 bilder. XD


   
SvaraCitera

KingGurka:

Den hon gjorde igår var på 900 bilder. XD

Varför så många? [surprised]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blir ju en kortfilm, nästan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Varför så många?

För att jag tänkte illustrera en hel helg i en GIF. Har tagit flera sekvenser som ser rätt stop motion ut. Roligt, kul att titta på.

Capture:

Ja. Absolut enklast är det att öppna alla bilder som lager i samma bild (File → Open as layers). Sedan är det bara att skala hela bilden så skalas alla lager också. Blir kanske inte jättebra om alla bilder har helt olika storlek, jag vet inte riktigt.

Jääävlar, vad bra. Detta var ju mer än lovligt tilltalande. Alla bilder är av samma storlek.

KingGurka:

Den hon gjorde igår var på 900 bilder. XD

Skall göra om hela den idag, då programmet inte ville.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jääävlar, vad bra. Detta var ju mer än lovligt tilltalande. Alla bilder är av samma storlek.

Är alla i samma storlek lär det gå fint att bara öppna dem som lager och skala om bilden. Dock lär din dator gråta blod om du ska skala om 900 högupplösta bilder. Har du tålamod bara, så.

Ögon i en plåthink:

För att jag tänkte illustrera en hel helg i en GIF. Har tagit flera sekvenser som ser rätt stop motion ut. Roligt, kul att titta på.

Tror det blir bäst med flera små. Tar inte lika lång tid att ladda hela gifen, blir inte en lika stor fil och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Tror det blir bäst med flera små. Tar inte lika lång tid att ladda hela gifen, blir inte en lika stor fil och så vidare.

Ja, det borde jag kunna göra... Men, hur vet ajg om de kommer i samma ordning? Kan jag flytta om dem? Ta bort vissa bilder i lagrena? Är det lätt att bläddra mellan dem och kika? Justera hastigheten, så att vissa bilder dröjer längre? Detta brukar vara väldigt tympligt att ordna i särskilda GIF-program, är det klurigt i GIMP?

MVH lättjefull dagdrönare

Då ser min närmaste framtid i alla fall ut så här:
Besöka vattenklosett, urinera
Ligga i sängen och gny över mensvärk
Ladda ned GIMP
...
Profit!


   
SvaraCitera