Aviseringar
Rensa alla

Värt med studielån?


Ämnesstartare

Öh, jag tänkte ta ett studielån för att kunna köpa ny dator för min bara hänger sig och jag får blåskärm femtioelva gånger om dagen om jag spelar något osv. Tänkte även köpa ny skärm för min är liten och glapp i. 🙁

Datorn är bara 3 år, men tänkte satsa på självbygge. Äre värt?


   
Citera

köp en billig skärm? från blocket eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blocket slipper jag gärna. Vill ha en splitterny. [love]


   
SvaraCitera

Beckychu:

Äre värt?

Försök fixa den du har. Undvik lån.

Beckychu:

Vill ha en splitterny. [love]

Låter som om du bara "vill ha en ny dator". Sådana där köpkänslor ska man trycka bort.


   
SvaraCitera
Åtta

Studielån? Wtf? Menar du någon typ av lån med förmånlig ränta, som endast är tillgängligt för studenter? Att få CSN att ge dig pengar till en ny dator känns aningen tveksamt.


   
SvaraCitera

CSN kan ju inte direkt kontrollera exakt vad pengarna går till [rolleyes]


   
SvaraCitera

kom ihåg att aldrig låna pengar till något som inte är en investering


   
SvaraCitera
Åtta

soimpolite:

CSN kan ju inte direkt kontrollera exakt vad pengarna går till [rolleyes]

Nej, men man måste kunna uppvisa studiebevis och studieresultat för att få några pengar ö.h.t.


   
SvaraCitera

Åtta:

Nej, men man måste kunna uppvisa studiebevis och studieresultat för att få några pengar ö.h.t.

ja det vet jag men hon kan fortfarande köpa en dator för lånade pengar även om det kanske inte är så smart. hon kanske bor hemma och pluggar och får mat betalt etc.

det är ju inte direkt så att hon går till CSN och ber om ett lån till en dator, det säger sig självt att hon pluggar om hon överväger att ta lånet av CSN


   
SvaraCitera
Åtta

soimpolite:

ja det vet jag men hon kan fortfarande köpa en dator för lånade pengar även om det kanske inte är så smart. hon kanske bor hemma och pluggar och får mat betalt etc.

Jo, visst. Det kan hon väl. Fruktansvärt korkat, men visst kan hon det. Det lät bara så konstigt att det första lån hon kommer på att ta för att köpa en dator är ett studielån. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ja. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strunta i märkeskläderna en vecka så har du råd till flera datorer ska du se.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jo, visst. Det kan hon väl. Fruktansvärt korkat, men visst kan hon det. Det lät bara så konstigt att det första lån hon kommer på att ta för att köpa en dator är ett studielån.

jag håller med men iom att du skrev

Åtta:

Att få CSN att ge dig pengar till en ny dator känns aningen tveksamt.

så hade du ju inte riktigt förstått hur hon tänkt göra


   
SvaraCitera
zIGGE

Beckychu:

Datorn är bara 3 år, men tänkte satsa på självbygge. Äre värt?

Du får mer för pengarna Yes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

kom ihåg att aldrig låna pengar till något som inte är en investering

[y]


   
SvaraCitera