Aviseringar
Rensa alla

Värt med studielån?


Nej.


   
SvaraCitera

Ta ett lån för att kunna spela lite? Tycker inte du själv att det låter lite fel?

Ungefär som att ta ett banklån för att köpa en platt-tv.

Vänta tills du har pengarna istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom jag använder min dator mest för studier vill jag ju kunna använda skiten. Den stänger av sig när jag använder PS. Blåskärm osv. Fått höra att det är grafikkortet och ram-minnet. Kostar inte det mer än en ny dator?


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

installera om datorn så ska du nog slippa bluescreen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Strunta i märkeskläderna en vecka så har du råd till flera datorer ska du se.

Och jag som köper kläder ungefär var tredje månad - knappt det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

MBoy:

installera om datorn så ska du nog slippa bluescreen

Har inga skivor till att bränna skitbajskorvfanskapet till så jag kan ominstallera. Fittcp. Om det är fel på friggin ram-minnet hjälper väl inte en ominstallation?


   
SvaraCitera

MBoy:

installera om datorn så ska du nog slippa bluescreen

lär ju fungera fantastiskt bra när ramminnet och grafikkortet är paj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

lär ju fungera fantastiskt bra när ramminnet och grafikkortet är paj

Jag är inte säker på att det är det. En annan sa att det kan vara massa damm där ram-göret sitter. Men sist gång jag dammsög hittade jag inget. Så troligen inte det. Fan.


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

nee de gör de nog inte men säker på att de e dom kan ju vara windows som har fukka.
var ett tag sen jag byggde min theresa (datorn ;P) så har inte lika mkt kolla på vad som finns på marknaden men du kan nog uppgradera ramminnet och grafikortet för 3000-4000 de boostar nog datorn ganska ordentligt 😉
vad har du för grejer i burken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MBoy:

vad har du för grejer i burken?

Inte en jävla aning. Uh, kan kopiera från den dära "Välkomscenter't".

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5000+
3,00 GB RAM.minne
NVIDIA GeForce 8600GS

Har försökt uppdatera grafikkortet men det jag har finns inte på Nvidias hemsida. (Y)


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

Senaste drivrutinen för ditt kort 😉

med ett nytt grafikkort för 2000 så skulle din dator palla nästan alla ny spel på högsta grafiken om inte till å med de 😉
men jag tycker du bör prova att installera om datorn så vet du om det är ramminnet. tror inte det själv:)

en skiva kostar liksom 10spänn så du kan bränna "skitbajskorvfanskapet" 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yeah. Men gäller att få det att funka också. Har en tendens att inte göra det när jag är i farten. ANYWAYZ, TYVM!


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

DE E LUGNT!


   
SvaraCitera
Åtta

Beckychu:

Fått höra att det är grafikkortet och ram-minnet. Kostar inte det mer än en ny dator?

Du har ju redan en monsterdator, orka köpa en ny då. [rolleyes] Prova istället att ladda ned en liveCD av valfri Linux-distribution (här t.ex.) och prova att köra det. Om det fungerar som det ska utan att krascha och så, så är det nog inte fel på din hårdvara - utan det är istället ditt operativsystem som failar. I sådana fall så får du väl antingen installera Linux, eller köpa en ny Windows-licens och installera om ditt operativsystem. Det är betydligt mycket billigare än att köpa en ny dator.

Om det nu är hårdvarufel så kan du ju testa att sätta in nya ram-stickor (låna från en annan dator som du vet fungerar) och se om det avhjälper problemet. Att byta ram-stickor kostar inte många slantar, och är väldigt enkelt att göra.

Om det inte hjälper så kan du ju testa att byta ditt grafikkort mot ett annat som du vet fungerar. Grafikkort är dyrare, speciellt om du ämnar byta upp dig. Men det är fortfarande billigare än att köpa en ny dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MBoy:

Senaste drivrutinen för ditt kort 😉

Moget att du gav mig för XP istället för Vista rå.


   
SvaraCitera
MBoy
 MBoy

oj förlåt :O har folk vista ?:P har du 32 eller 64 bitars ?


   
SvaraCitera