Aviseringar
Rensa alla

Värt o rymma?


Doesn't work that way.


   
SvaraCitera

rekerrk:
Det är bland annat det som är jävligt jobbigt. Jag vill inte såra min nära o kära. Vill bara bort från allt. det är det som gör det allt för svårare. Så jävla jobbigt. 

Hur gammal är du?! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:
Hmm, du har inte funderat på att prata med någon annan, kurator t.ex?
Rymning är nog en ganska kortsiktig lösning på det du har problem med.. liksom, det kommer vara skönt när du gör det men förr eller senare måste du ju ändå tillbaka. Kommer dina problem ha löst sig då? Jag är absolut ingen expert på detta men det du verkar ha problem med löser man nog bättre av samtal med en person som jobbar med sånt. 
Tror att bara prata med någon som du inte har en relation till sen innan, som inte dömer eller något, kan vara ganska befriande.

Har gjort det och känns bara jobbigt.  Vill inte berätta för en kurator om mina kännslor osv.

S3ON:
Hur gammal är du?! 

Minderårig. 

Hade gärna slutat skolan och kunna tänka klart och sedan försöka ta del för del.¨

Fast går i högstadiet.


   
SvaraCitera
kachin

rekerrk: Har gjort det och känns bara jobbigt.  Vill inte berätta för en kurator om mina känn

Förstår att du inte vill.. 
Hmm ja du är ju rätt så ung. Tycker i alla fall inte du ska gå runt och bära på allt själv. Det blir oftast lättare om man delar det med någon. Någon via internet kanske, till en början..


   
SvaraCitera
kachin

Förresten, du börjar kanske snart gymnasiet? Då kan du ju passa på att ta ett gymnasium en bit bort från ditt område (men fortf lämpligt pendelavstånd). Så kan du börja om lite på ny kula där typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:
Förstår att du inte vill.. 
Hmm ja du är ju rätt så ung. Tycker i alla fall inte du ska gå runt och bära på allt själv. Det blir oftast lättare om man delar det med någon. Någon via internet kanske, till en början..

A Men grejen är att jag har bara min barndoms kompis som jag snackar med hela tiden.

Och känner ingen sån relation att berätta saker sådär. Så jag vet inte vad jag ska göra.

Vill ju rymma eller så fast vågar inte för att jag inte vill såra någon. Typ värsta tillfället i mitt liv. Allt som jag varit med om känns typ som om ... ah går typ inte o förklara.


   
SvaraCitera

gud ger de svåraste uppgifterna till sina starkaste krigare.
Att allt känns superjobbigt nu, det suger såklart. men ingenting kommer bli bättre av att fly från problemen (bokstavligen, denna gång) utan det enda sättet att ta sig igenom det är att ta ett djupt andetag föratt samla sig och sedan bara ta tag i allt och försöka se lösningar. försök ta hjälp av kurator, bris eller jourhavande kompis. det blir bättre, men bara om du kämpar för det. kram 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

gud ger de svåraste uppgifterna till sina starkaste krigare.
Att allt känns superjobbigt nu, det suger såklart. men ingenting kommer bli bättre av att fly från problemen (bokstavligen, denna gång) utan det enda sättet att ta sig igenom det är att ta ett djupt andetag föratt samla sig och sedan bara ta tag i allt och försöka se lösningar. försök ta hjälp av kurator, bris eller jourhavande kompis. det blir bättre, men bara om du kämpar för det. kram 🙂

kachin:

Förresten, du börjar kanske snart gymnasiet? Då kan du ju passa på att ta ett gymnasium en bit bort från ditt område (men fortf lämpligt pendelavstånd). Så kan du börja om lite på ny kula där typ.

S3ON:
Missing people kommer nog att sprida informationen på facebook samt vara ute på skallgång.. Dina anhöriga kommer vara oroliga och inte kunna sova om nätterna.. 

Hur gammal är du ens?  

ennie:

kram t dig. hoppas det blir bättre

Nea:

Jag måste nog säga att rymmandet i sig låter rätt så trevligt, men bor du hos målsman lär polisen börja söka dig efter ett tag, vilket kanske inte är det trevligaste. Så om detta är fallet; nej, rym inte. Det är inte värt det.

Jag ska väl iaf försöka ta kontakt av någon... om jag nu hittar någon!


   
SvaraCitera

Rök en spliff.


   
SvaraCitera

tänk på den här så löser allt sig

image_20.jpg


   
SvaraCitera

rekerrk: ag ska väl iaf försöka ta kontakt av någon... om jag nu hittar någon!

Stanna hemma och sluta fjanta, ring en psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beneath:

Rök en spliff.

Bjuder du eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Stanna hemma och sluta fjanta, ring en psykolog.

Kostar inte det pengar? Måste man inte typ boka.


   
SvaraCitera

rekerrk: Kostar inte det pengar? Måste man inte typ boka.

Tror en utav förmånerna med att vara minderårig är att det är gratis, kolla upp det! 


   
SvaraCitera

rekerrk:
Kostar inte det pengar? Måste man inte typ boka.

det är gratis. skulle det mot förmodan inte vara det (pga ditt landsting är extra snålt) så är skolhälsovården alltid alltid alltid gratis. och ungdomsmottagningen ska också ha en kurator eller liknande att erbjuda, gratis.


   
SvaraCitera