Aviseringar
Rensa alla

Väsnas som en flock elefanter


Ämnesstartare

Min dator låter misstänkt likt en gräsklippare. Vad är det för fel på den? [sad]


   
Citera

Bärbar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Bärbar?

Ja. Jag tror att den är smutsig, vågar dock inte göra rent den eftersom... Öh. Jag vet inte hur man gör, kanske gör sönder den [blush]


   
SvaraCitera

det hjälpte när jag dammsög datorn(öppnade inte ens datorn)


   
SvaraCitera
Åtta

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag tror att den är smutsig, vågar dock inte göra rent den eftersom... Öh. Jag vet inte hur man gör, kanske gör sönder den [blush]

Om Emil har compressed air (eh, komprimerad luft?) så kan du ju stänga av datorn och prova att spruta lite sådant in genom fläkthålet.

Eller så kan du ju bara vänta till han kommer hem. Städande överlåter man ju gärna till sin partner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eller så kan du ju bara vänta till han kommer hem. Städande överlåter man ju gärna till sin partner.

Fast vi har suckat över min dator i flera veckor nu, blir aldrig av att vi gör rent den [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast vi har suckat över min dator i flera veckor nu, blir aldrig av att vi gör rent den [blush]

Du kan ju prova att dammsuga fläkthålet, om ni inte har någon komprimerad luft.


   
SvaraCitera

Åtta:

(eh, komprimerad luft?)

Tryckluft :>


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Skaffa en stationär istället, Mycket bättre

Hennes problem var ju att hennes laptop låter som en gräsklippare, och stationära datorer är ju inte direkt kända för att vara det tystare alternativet. [smile]

Om man nu inte har passiv kylning, men fläktar är ju det vanligaste.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Min dator låter misstänkt likt en gräsklippare. Vad är det för fel på den? [sad]

Börja med: http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492


   
SvaraCitera
Åtta

Vad är det för retard som tagit bort en massa poster i tråden, trots att trådskaparen medverkat i diskussionen?


   
SvaraCitera

Åtta:

Vad är det för retard som tagit bort en massa poster i tråden, trots att trådskaparen medverkat i diskussionen?

Det här är inte en tråd om hurvida en laptop är större eller mindre än en stationär dator, håll er gärna till ämnet.


   
SvaraCitera

Jag vågar inte dammsuga någon dator alls, statisk elektricitet, jag har blivit skrämd!

Men rengör fläkten, tryckluft, eller skruva isär? Det där fixar nog Emil!


   
SvaraCitera

Prova att stänga av datorn.

Om du vill kunna använda den kan du prova att skruva upp den och ta bort fläktarna.


   
SvaraCitera