Aviseringar
Rensa alla

Västka från Denmark


Ämnesstartare

Lyckligtvis har Danmark 16-års åldergräns på sin alkohol och sån skit. Olyckligtvis bor man inte i Danmark.

Hur tror ni det funkar med att köpa med sig lite alkohol från Danmark, och sen lägga allt i en oskyldig sportbag - för att sedan åka till Sverige med skiten? Åker tåg.

Anledningen till att jag frågar är att en kompis började snacka om att man gör stickprover på väskor. Det låter väldigt överdrivet, men det kanske stämmer?

Är det värt att testa, eller kommer man att skämma ut sig själv? Vi 17 år, så kanske inte ser så mogna ut..


   
Citera
Ämnesstartare

[badgrin][badgrin][badgrin] Do it [cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, de gör bara stickprover om de tror att ni smugglar cannabis. Jag har köpt sprit i danmark sedan jag var fjorton, det går hur bra som helst.


   
SvaraCitera

Haha, jag blev inspekterad i tullen den enda gången då jag hade varit Danmark av nån annan anledning (kommer inte ihåg vad) så jag hade bara typ lite böcker och skit. Men jag tror de inspekterade mig för att jag hade typ ryggsäck och var ung.
Jag vet faktiskt inte riktigt hur vanligt det är, men jag brydde mig inte särskilt mycket heller när jag var yngre. Förmodligen för att jag inte brukade köpa jättemycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

västka borde vara slang för när man endast har en väst och en väska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

västka borde vara slang för när man endast har en väst och en väska

shit [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

shit [blush]

Ah, såna dagar har man ju ibland. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror det är lugnt asså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

västka borde vara slang för när man endast har en väst och en väska

"OK"

enhimmelskdrog:

tror det är lugnt asså

Bra. Skyller på dig om jag står där som ett fån sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Bra. Skyller på dig om jag står där som ett fån sen.

gör det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nä, de gör bara stickprover om de tror att ni smugglar cannabis.

Finns det gott om cannabis i Danmark btw, eller wtf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Finns det gott om cannabis i Danmark btw, eller wtf?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Christiania


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Finns det gott om cannabis i Danmark btw, eller wtf?

Största delen av den cannabis som importeras till Sverige kommer in genom Danmark. Det gäller faktiskt alla droger, de flesta smugglas antingen via Köpenhamn-Malmö eller Helsingborg-Helsingör.

Dessutom så säljs cannabis öppet i Christiania, vilket ligger ganska centralt i Köpenhamn.


   
SvaraCitera