Aviseringar
Rensa alla

västtrafiks Fritidskort


Ämnesstartare

Dessa fritidskort som finns man åker efter 16 på vardagar och på helgerna har ju åldergräns 20 och neråt. Men kollar dem verkligen detta? kan man inte bara åka som vem som helst som är under 20 då ? Och om dem kollar detta hur gör dem det då om man inte har ID?


   
Citera
Ämnesstartare

fakotza:

ja de gör jag är över 20 (Du röstade på detta alternativ)

Eller ja, jag har gjort det. Väntar nu tills de ska börja gälla dygnet runt så köper jag ett nytt. Svindyrt att köpa månadskort ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Eller ja, jag har gjort det. Väntar nu tills de ska börja gälla dygnet runt så köper jag ett nytt. Svindyrt att köpa månadskort ju.

Har du någonsin varit med om att de frågat dig hur gammal du är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

Har du någonsin varit med om att de frågat dig hur gammal du är?

Nepp. En gång, strax efter jag fyllt 20, kom det dock kommit kontrollanter på bussen, enda gången i livet liksom. De frågade inte heller hur gammal jag var. Och hade de gjort det hade jag bara sagt att jag inte haft körkort på mig (okej, man måste ha det egentligen. Men tvekar på att de skulle börja tjafsa om det om man själv är trevlig och så)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men tvekar på att de skulle börja tjafsa om det om man själv är trevlig och så)

Ja det är sant men tänkte dem kanske ber om personnummer eller så.
och om man säger ett falskt personnummer som fungerar så kanske dem inte släpper för de utan kollar namn osv. Men ja det är nog liten chans dem orkar man har ju åtminstone betalt biljetten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låna nåns bil? [cool] lr köp en skitbil?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fakotza:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Finns inte här heller.


   
SvaraCitera
kachin

fakotza:

nej (Du röstade på detta alternativ)

men har haft två stycken. även åkt med syskons kort o mammas månadskort, visat inför "pendeltågskonduktören" men de har aldrig sagt något 🙂


   
SvaraCitera

fakotza:

ja det gör jag är under 20 (Du röstade på detta alternativ)

Man kan typ åka på det fram till 25 utan att de bryr sig. De ber ju inte så ofta om leg direkt. Och frågar de är det väl bara säga att du inte har något eller så. Och frågar de efter sersonnummer är det ju bara hitta på något. Jag åkte på barnbiljett i skåne en gång och de frågade hur gammal jag var. Jag var 17 då, men sa att jag var 14, och de trodde på mig ^^


   
SvaraCitera

fakotza:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Här har vi inte sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera