Aviseringar
Rensa alla

Västtrafiks våld mot busschaufför


Take a look at the lawman. Beating up the wrong guy. Oh man!


   
SvaraCitera

Uppföljning:  http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2732898-parterna-ber-nu-foraren-om-ursakt

aristoteles:
Jag vet inte vilka regler de har, men jag tror inte att busschafförer automatiskt åker gratis(jag kan ha fel).

De får det när de reser mellan två platser i jobbet, men däremot får de inte åka gratis till och från jobbet. Det framgår i artikeln jag länkade.

EDIT: Vill åtminstone berömma poliserna för att ha skött sitt jobb bra här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk: men däremot får de inte åka gratis till och från jobbet.

Ah ok, det jag misstänkte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min första tanke: WTF


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biljettkontrollanten har ingen rätt att utöva våld, de får inte ens hålla fast människor som tjuvåker, de måste tillkalla polis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vider.


   
SvaraCitera
reben

Ruttenfisk: De får det när de reser mellan två platser i jobbet, men däremot får de inte åka gratis till och från jobbet. Det framgår i artikeln jag länkade.

var står det?
är väl trög men ser det bara som att bolagen får bestämma sj o där står inget om västtrafik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta berömma myndigheter för att de inte beter sig som idioter med aggroproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Sluta berömma myndigheter för att de inte beter sig som idioter med aggroproblem.

/Underskrift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan alla ignorera faktumet att busschauffören bitit en av kontrollanterna? Klart att de är arga på honom då. Bitas gör man inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Hur kan alla ignorera faktumet att busschauffören bitit en av kontrollanterna? Klart att de är arga på honom då. Bitas gör man inte. 

Som jag förstått det så hände detta efter att han blivit nedbrottad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Om kontrollanternas reaktion är rimlig efter vad som hänt på bussen eller om det är kontrollanterna som bara provocerad fram situationen är oklart. Men biter folk gör man inte oavsett och kontrollanter bör kunna hålla sig lugna utan att ställa sig och skrika på en man.

älskar hur du försöker vara objektiv samtidigt som du indirekt tar parti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw: Vad är era reaktioner?

Rubriken är felaktig. Det är inte västtrafiks fel, det är G4S. Så sent som idag kunde man läsa följande:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2734715-vasttrafik-sparkar-ut-g4s

Vidare är min reaktion att det är så jävla löjligt att när privatpersoner utsattes för denna typ av vidrighet så ändrade man bara rutinerna. Men nu utsätts helt plötsligt en chaufför EN gång och BAM så häver man kontraktet. Hyckleriet visar ännu en gång sitt fula ansikte.

Too little too late typ.

NiklasW: Hur kan alla ignorera faktumet att busschauffören bitit en av kontrollanterna? Klart att de är arga på honom då. Bitas gör man inte.

Och nu hävs kontraktet pga två idioter till kontrollanter. Hoppas dom får sparken och blir svarlistadeSoverFörstår dock att du försvarar dessa svin, jag menar... chauffören är trots allt mörkhyad.

Hjärta


   
SvaraCitera

aristoteles:
Jag vet inte vilka regler de har, men jag tror inte att busschafförer automatiskt åker gratis(jag kan ha fel). I det fallet så spelar det absolut ingen roll om han är busschafför eller uteliggare eller något annat. 

Jag var inte där och vet därför inte i detalj vad som hände, jag vill inte tro att de utan grund attackerade honom, men vem vet.

vad jag hört (vilket kan vara felaktigt) så får de åtminstone åka med till depån, det ingår i deras arbetstid, och det var det busschauffören gjorde i detta fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

devax:

älskar hur du försöker vara objektiv samtidigt som du indirekt tar parti.

Jag har inte tagit parti överhuvudtaget. 


   
SvaraCitera