Aviseringar
Rensa alla

Växa 3 cm på 1,5-2 månader?


Ämnesstartare

Var och mätte och vägde mig i dag på sjukhuset (hälsokontroll). Till min stora förvåning var jag 1,67 cm istället för 1,64 som jag var förra gången. Kan även tillägga att förra gången jag mätte mig var inte alls länge sen, tippar på runt 1,5-2 månader sen, kanske lite mer.

Är det verkligen möjligen att växa 3 cm på så kort tid eller mätte sjuksköterskan helt enkelt fel?

Det skulle kunna förklara min hastiga viktuppgång, vägde något runt 50-51 kg på första hälsokontrollen och 53,5 denna gång. 

Jag är 15 år och fick min mens när jag var 11 btw. (tjej)


   
Citera
Ämnesetiketter

Eftersom växten i princip brukar avstanna helt ungefär ett år efter första mensen är det väl inte jättesannolikt. Kan ju bero på att det skiljde någon cm hit eller dit mellan linjalerna som användes för att mäta dig samt att du kanske mätte dig tidigare på dagen denna gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Eftersom växten i princip brukar avstanna helt ungefär ett år efter första mensen är det väl inte jättesannolikt. Kan ju bero på att det skiljde någon cm hit eller dit mellan linjalerna som användes för att mäta dig samt att du kanske mätte dig tidigare på dagen denna gång.

Det var samma sköterska som mätte mig så samma linjal användes. Och ja, den här gången mätte jag mig några timmar tidigare tror jag, men sjunker man verkligen ihop 4 cm på några få timmar? 


   
SvaraCitera

Pink Friday:
Det var samma sköterska som mätte mig så samma linjal användes. Och ja, den här gången mätte jag mig några timmar tidigare tror jag, men sjunker man verkligen ihop 4 cm på några få timmar? 

Jahopp. Nej inte riktigt så mycket, framåt slutet av dagen är man bara drygt en eller två cm kortare än vad man var när man klev upp.


   
SvaraCitera

Pink Friday:
Det var samma sköterska som mätte mig så samma linjal användes. Och ja, den här gången mätte jag mig några timmar tidigare tror jag, men sjunker man verkligen ihop 4 cm på några få timmar? 

sträckte mer på dig? du fårväl helt enkelt mäta dig igen om ett tagoch se hurlång du är då 🙂


   
SvaraCitera
zercko

kan också bero på om du var stel ena gången och mer avslappnad den andra gången som gjorde det enklare för dig att sträcka på dig.


   
SvaraCitera

Kan bero på hur du sträcker dig som elverpigen skrev! Till min förvåning för ett tag sedan var jag 186, (sträckte på mig allt vad jag kunde) Brukar gå som en krogryggad gubbe vanligtvis, (då mäter jag 183)

Nackdelen med att sträcka på mig till vardags är att mina feta bröstvårtor syns så förbannat tydligt under en t-shirt..  Rodnar

Galen


   
SvaraCitera
Kurtil

Pink Friday:
Var och mätte och vägde mig i dag på sjukhuset (hälsokontroll). Till min stora förvåning var jag 1,67 cm istället för 1,64 som jag var förra gången. Kan även tillägga att förra gången jag mätte mig var inte alls länge sen, tippar på runt 1,5-2 månader sen, kanske lite mer.Är det verkligen möjligen att växa 3 cm på så kort tid eller mätte sjuksköterskan helt enkelt fel?
Det skulle kunna förklara min hastiga viktuppgång, vägde något runt 50-51 kg på första hälsokontrollen och 53,5 denna gång. 
Jag är 15 år och fick min mens när jag var 11 btw. (tjej)

Jag är snart 14 och för drygt tre veckor sedan var jag 1,68,5 och nu är jag 1,71. Så jag tror att man kan få några riktigt snabba växperioder ibland!;)


   
SvaraCitera